۱۳۹۴ آبان ۱۳, چهارشنبه

افزایش تعداد روزنامه نگاران بازداشت شده روزهای اخیر

خبرگزاری هرانا ـ خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران ایران و خبرگزاری صدا و سیما مدعی بازداشت “تعدادی از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های آمریکا و انگلستان” به دست مأموران سازمان اطلاعات سپاه شدند. گزارشات در این رابطه از دستگیری تعدادی از روزنامه نگاران منتقد حکایت می کند.
به گزارش خبرگزاری هرانا پس از انتشار اطلاعیه سپاه پاسداران و ادعای برخورد با یک شبکه نفوذی، هویت تعداد دیگری از روزنامه نگاران بازداشت شده در طی روزهای اخیر مشخص شد.
عیسی سحرخیز، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، صبح روز دوشنبه ۱۱ آبانماه در منزلش بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شده و نیز احسان مازندرانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان هم در همین روز بازداشت شد.
سایت‌های «سحام‌نیوز» و «آمد نیوز» نیز امروز گزارش داده‌اند علاوه بر احسان مازندرانی، مدیر مسوول روزنامه فرهیختگان و عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار منتقد که خبر دستگیری آن‌ها روز دوشنبه اعلام شد، آفرین چیت‌زاده و سامان صفرزائی نیز بازداشت شده‌اند.
سایت «آمدنیوز» نوشته که خانم چیت‌ساز پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی، اقدام به ستون‌نویسی در روزنامه ایران کرد و «به دلیل علاقه… به حوزه سیاست خارجی، موضوع یادداشت‌های وی اغلب در این حوزه بود».
سایت «سحام نیوز» نیز خبر داده که سامان صفرزائی، خبرنگار ماهنامه «اندیشه پویا» نیز بازداشت شده است. آقای صفرزائی دبیر بخش «جهان» این ماهنامه بوده و «گفت‌وگوهای مستمری با کار‌شناسان خارجی و سیاست‌مداران بین‌المللی داشته است».
بعضی منابع خبری تعداد بازداشت شدگان را تا بیست نفر تخمین زده اند.
لازم به ذکر است حکومت ایران برای برخورد با دگراندیشان و روزنامه نگاران منتقد از طرح اتهامات کلیشه ای استفاده می کند، بر اساس آخرین برآوردها ایران دومین زندان بزرگ روزنامه نگاران در دنیا است.

bazdasht

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر