۱۳۹۴ خرداد ۵, سه‌شنبه

جیسون رضائیان امروز محاکمه می‌شود

خبرگزاری هرانا ـ جلسه رسیدگی به اتهامات جیسون رضائیان، خبرنگار واشنگتن پست، دقایقی قبل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، این جلسه به ریاست قاضی صلواتی برگزار می شود و به اتهامات جیسون رضائیان همسرش و دیگر متهم این پرونده رسیدگی ‌می شود.
جیسون رضائیان، تیرماه سال ۹۳ به همراه همسر و دو نفر دیگر دستگیر شدند که پس از گذشت حدود یک ماه، یک نفر از این افراد آزاد شد، دادستانی تهران چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال ۹۳ از صدور کیفرخواست این پرونده و ارسال آن به دادگاه انقلاب خبر داد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران دیروز، دوشنبه ۴ خرداد، در این مورد که آیا جلسه محاکمه آقای رضائیان علنی خواهد بود یا غیرعلنی گفت این موضوع بستگی به تشخیص قاضی و محتوای پرونده دارد و “من یا کسی دیگر حق اظهارنظر نداریم.”
آقای اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تقاضای روزنامه واشنگتن‌پست برای حضور یکی از روزنامه‌نگاران ارشد این روزنامه در جلسه دادگاه گفت: “روزنامه درخواست کرد که کرد، برای خودش درخواست کرده است.”
آقای رضائیان تابعیت دوگانه آمریکایی-ایرانی دارد، وی و همسرش یگانه صالحی، که او هم روزنامه نگار است، ده ماه پیش در محل سکونت خود در تهران بازداشت شدند، خانم صالحی حدود سه ماه بعد آزاد شد اما آقای رضائیان همچنان در بازداشت ماند.
لازم به ذکر می باشد، آقای رضائیان از ده ماه پیش در ایران زندانی بوده و اتهام‌هایی که علیه او مطرح است، می‌تواند محکومیت حبس تا بیست سال را در پی داشته باشد.

rezaeiyan & hamsarash




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر