۱۳۹۴ خرداد ۹, شنبه

۳۱ اعدام در يك هفته و سه اعدام در ملأعام

خبرگزاری قاصدان آزادی : طي روزهاي دوم تا هشتم خرداد ماه شهرهاي كرج، تبريز، كرمان، گچساران، مشهد و اردبيل شاهد اعدام 31 زنداني بودند.
سه تن از آنان از جمله دو جوان 27ساله در روز چهارشنبه 6 خرداد در شهر مشهد در ملأ عام حلق آويز شدند. 
زندان قزل حصار در اين روزها همچون هفته هاي پيش از آن قتلگاه دهها زنداني بود. صرفاً در روزهاي سوم و چهارم خرداد 22 زنداني در اين زندان به دار آويخته شدند. شماري از آنها از هموطنان بلوچ بودند. يك زنداني نيز در روز 4 خرداد در زندان گوهردشت كرج اعدام شد.
بربريت حاكم بر ايران همزمان با افزايش موج اعدامها بر ابعاد مجازات وحشيانه شلاق زدن و شكنجه زندانيان در ملأعام نيز افزوده است.
دادگستری استان خراسان رضوي در روز 2 خرداد از «برخورد قاطع با مجرمين» خبر داد و نوشت: «در راستای اجرای عدالت و اقدامات پیشگیرانه دستگاه قضایی 3 فقره حکم شلاق در ملأ عام در شهرستان جغتای به مرحله اجرا درآمد... تا تذکری جدی برای تمام متعرضین به حدود الله ... باشد».
در روز 29 ارديبهشت حكم شلاق زدن يك زنداني در منطقه شاهين ويلا در شهر كرج به اجرا درآمد. در روز پيش از آن نيز در شيراز، دژخيمان يك زنداني را قبل از اجراي حكم اعدام در ملأ عام 111ضربه شلاق زدند.
اعدام و شكنجه زندانيان در ملأعام كه براي شدت بخشيدن به جو وحشت به منظور مهار اعتراضات اجتماعي است به بهانه «شرارت»، «اخلال در امنيت» و «سرقت» و «قاچاق مواد مخدر»...صورت مي گيرد. و اين در حالي است كه مهمترين منشأ شرارت و ناامني و توزيع مواد مخدر نه تنها در ايران بلكه در منطقه خاورميانه و بخشهاي وسيعي از جهان فاشيسم ديني حاكم بر ايران است و تنها با ريشه كن كردن آن ايران و منطقه و جهان روي صلح و آرامش به خود خواهد ديد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر