۱۳۹۳ آذر ۲۵, سه‌شنبه

آيت الله موسوی بجنوردی : بهائیان حقوق شهروندی ندارند !

عضو مجمع روحانیون گفت: هیچوقت ما نمی‌گوییم بهایی حق تحصیل آزاد دارد، اصلن حقوق شهروندی ندارد. مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان از حق شهروندی برخوردارند، زیرا ادیان ابراهیمی هستند.
به گزارش «محبت نيوز»، آیت‌الله محمد موسوی بجنوردی «یک ربع قرن» به عنوان يك روحانی اصلاح طلب در بخش های مختلف حاكميت جمهوری اسلامی مشغول به كار بوده است. ١٤ سال در نجف شاگردی آيت الله خمينی را کرده و بعدها در پاریس و پس از انقلاب نیز در مناصب مختلف از نزدیکان خمینی و از دوستان بسیار نزدیک فرزندان ایشان احمد و مصطفی خمینی بوده است. ( وي همچنین پدر حسن خمینی است.) آقای موسوی بجنوردی به نوعی پدر معنوی مجمع روحانيون مبارز محسوب مي شود يك تشكل روحاني اصلاح طلب.
موسوي بجنوردی در مورد شهروندان بهائی به خبرگزاري فارس مي گويد: "به هیچ عنوان بعضی‌ مسایل نیاز به این ندارد که تخصیص بزنیم، آن کسی که با اسلام مخالف است، موضوعن خارج است. بهائی ضد اسلام است و موضوعن از این بحث خارج می‌شود. هیچوقت ما نمی‌گوییم بهایی حق تحصیل آزاد دارد، اصلن حقوق شهروندی ندارد!
وی افزود؛ مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان از حق شهروندی برخوردارند. در مجلس نماینده دارند، زیرا ادیان ابراهیمی هستند و ما با آنها تعامل داریم و نمایندگان آنها با ما دوست هستند.
حقوق شهروندی امام دقیقن منطبق با مرّ قوانین اسلامی بود. ما کاری به غرب نداریم که چه می‌گویند اما آنچه امام ابلاغ کردند منطبق با موازین اسلامی بود و ما بر اساس آن می‌توانستیم حتی افراد خاطی را عزل کنیم. این فرمان ٨ ماده‌ای، به گونه‌ای بود که نمونه آن حتی در آمریکا و انگلیس و کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند پیدا نمی‌شد!!
از مجموعه صحبت های آقای بجنوردی اين نكته قابل استخراج است كه اصلاح طلبان نيز اعتقادی به آزادی اقليت های ديني ندارند و تنها اختلاف اين گروه با حاكميت، جنگ قدرت است.
موسوی بجنوردی در حالي از آزادی اقليت های مذهبی دم مي زند كه مسيحيان فارسي زبان از هيچ حق و حقوقي برخوردار نيستند در حاليكه بخش عمده مسيحيان ايرانی را مسيحيان فارسي زبان تشكيل مي دهند.
اما طنز اين سخنان دفاع از آزادی در زمان آيت الله خمينی است، به باور بسياری از ايرانيان مستقل دهه شصت، يادآور اعدام های بيشمار دگر اندیشان ومخالفين سياسی جمهوری اسلامی است.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر