۱۳۹۳ آذر ۹, یکشنبه

بیانیه ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ در مورد حکم اعدام سهیل عربی: آزادی بیان جرم نیست

خبرگزاری هرانا- در پی‌ تائید حکم اعدام سهیل عربی‌ به اتّهام سب النبی توسط دیوان عالی‌ کشور ائتلاف جهانی‌ بر علیه مجازات مرگ در بیانیه‌ای خواهان لغو فوری و بدون قید و شرط حکم اعدام سهیل عربی‌ شد. ائتلاف جهانی‌ بر علیه مجازات مرگ شامل بیش از ۱۴۰ نهاد غیر دولتی از بیش از ۴۰ کشور دنیا می‌‌باشد. از جمله سازمان‌های عضو این ائتلاف میتوان سازمان عفو بین الملل، فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر، سازمان فرنسوی همه با هم بر علیه اعدام و مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران را نام برد.
بیانیه ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ در مورد حکم اعدام سهیل عربی: آزادی بیان جرم نیست
سهیل عربی ، عکاس ۳۰ ساله ایرانی، به اتهام ” توهین به پیامبر اسلام” در فیس بوک به اعدام محکوم شده و حکم اعدام وی توسط دیوان عالی کشور تایید شده است.ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ (WCADP) حکم اعدام آقای عربی را به شدت محکوم کرده و خواهان لغو بی درنگ آن از سوی مقامات ایران می باشد.
رئیس ائتلاف جهانی، فلورانس بلیویر، اظهار داشت:“سهیل عربی تنها برای اعمال حق خود در آزادی بیان به اعدام محکوم شده است. ما خواهان لغو فوری حکم اعدام وی بوده و از مقامات ایرانی می خواهیم که او را آزاد کنند. ”
محمود امیری مقدم، سخنگوی سازمان حقوق بشر ایران (IHR)، یکی از اعضای کمیته راهبری ائتلاف جهانی علیه مجازات مرگ ، گفت: “قانون مجازات ایران مجازات مرگ را برای بسیاری از اتهامات غیر خشونت آمیز مانند” توهین به پیامبر اسلام “مجاز می دارد. حذف این احکام مرگ باید بالاترین اولویت در گفت و گوی جامعه بین المللی با ایران باشد. ”
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سهیل عربی را در نوامبر ۲۰۱۳ دستگیرکرد. آقای عربی در سلول انفرادی به مدت دو ماه در بند ۲-الف سپاه پاسداران در زندان اوین نگهداری شد. سپس او به بند عمومی ۳۵۰ زندان اوین جایی که در حال حاضر نگهداری می شود منتقل گردید. شعبه ۷۶ دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی خراسانی، عربی را به اتهام سب النبی و ائمه اطهار، جهت انتشار مطالبی در هشت حساب کاربری فیس بوک که مقامات ایران می گویند متعلق به سهیل عربی می باشد، در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۳ مجرم شناخت. دیوان عالی کشور این حکم را در سوم آذر ۱۳۹۳ تایید کرد.
اصل ۲۶۲ قانون مجازات ایران،حکم اعدام جهت توهین به پیامبر اسلام و یا هر یک از دیگر پیامبران بزرگ را تصریح می کند.
حکم اعدام آقای عربی نقض آشکار تعهدات ایران تحت میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در جهت احترام به آزادی بیان است.

ضارب زنان در جهرم یک بسیجی است

خبرگزاری هرانا – طی هفته گذشته ۱۱ مورد از حمله به زنان و دختران در شهرستان جهرم درجنوب استان فارس باعث ترس و وحشت عمومی دراین شهر شد. زخمی شدن سه دانشجو و یکی از کارمندان دانشگاه جهرم و شکسته شدن شیشه‌های خوابگاه‌های دختران باعث ایجاد تجمع اعتراض آمیز دانشجویان این دانشگاه در روز سه شنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۳ شد که البته هم‌زمانی این حملات با مسمومیت غذایی دراین دانشگاه باعث شد که عده‌ای این قضایا را مرتبط با هم بدانند.
به گزارش هرانا به نقل از سحام، متعاقب این اتفاقات جلسه شورای تامین شهرستان جهرم درفرمانداری این شهر با حضور نمایندگان دانشجویان برگزار شد و فرماندار این شهرستان، قول پیگیری جدی ناامنی‌های ایجاد شده درجهرم وایجاد گشت‌های منظم نیروی انتظامی دراطراف دانشگاه و خوابگاه‌ها را داد. خبر مسمومیت و مجروح شدن دانشجویان در بسیاری از خبرگزاری‌های محلی و کشوری منتشر شد، اما پس از ساعاتی همه آن‌ها خبر مجروحیت دانشجویان دختر با چاقو را از خبرهای خود حذف کرده و صرفا به بحث مسمومیت پرداختند.
ناامنی‌های جاری در شهرستان جهرم باعث شد که در‌‌نهایت دانشجویان از روزچهارشنبه کلاس‌ها را تعطیل کنند. درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر زده بود، اما درآخرین مورد دختری همراه با مادرش مورد حمله قرار گرفت که دراین حادثه، شکم این دختر جوان نیز مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود. این در حالی بود که دوربین مداربسته ساختمانی واقع درخیابان شهید مطهری، کوچه نارنجی شهرستان جهرم، از این واقعه فیلم‌برداری کرده بود و ضارب را به همراه یک خودرو سمند سفید (خودروی پدر متهم) نشان می‌داد.
با پیگیری‌های نیروهای انتظامی سرانجام فرد ضارب در روز پنج‌شنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۳ دستگیر شد. ضارب محمد بهشتی فر۲۲ ساله و عضو بسیج «قطب آباد» از توابع جهرم است. گفته می‌شود پدر وی سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فر (جلیل اسفریزی) است که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد (روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) می‌باشد.
صبح روز گذشته متهم به همراه دادستان جهرم و مقامات اطلاعات این شهرستان درشهرک انقلاب (منزل مسکونی خانوادگی متهم) برده شد و درحال بازسازی صحنه جنایت‌های صورت گرفته مشاهده شده است. وی تاکنون از معرفی هم‌دستانش به مقامات قضایی شهرستان جهرم خودداری کرده است.
برخی افراد و محافل در دو روز گذشته تلاش کرده‌اند که وابستگی وی به بسیج را انکار کنند، اما سوابق و فعالیت‌های وی دربسیج قطب آباد جای هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای را در خصوص عملکرد وی باقی نمی‌گذارد.
بنا به گزارش منابع سحام، ناامنی‌های جاری در شهرستان جهرم باعث شد که در‌‌نهایت دانشجویان از روزچهارشنبه کلاس‌ها را تعطیل کنند. درتمامی موارد، ضارب با چاقو به باسن دانشجویان دختر زده بود، و با مانتو تردد می‌کرده‌اند.
محمد بهشتی فر گفته که این اقدامات را پس از شنیدن صحبت‌های یکی از روحانیون که «ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است» انجام داده و هدف وی «اقدام عملی برای نهی ازمنکر» بوده است.
در بازجویی‌های اولیه وی هدف خود از این اقدامات را مبارزه با بدحجابی ذکر کرده و گفته است اهداف وی زنان و دخترانی بوده‌اند که حجاب کامل با چادر نداشته و با مانتو بوده‌اند.
گفتنی است پس از شناسایی وی، بلافاصله گزارشی مبنی بر «عدم سلامت روانی» وی تهیه و برای تایید به پزشکی قانونی ارسال شده تا از هرگونه مجازات شدید قضایی جلوگیری به عمل آید.
خواسته صریح مردم و دانشجویان و افراد مضروب شده در شهرستان جهرم، رسیدگی دقیق به این پرونده و مشخص شدن عاملان احتمالی همراه یا تحریک کنندگان وی به این اقدامات هستند.
Mohamad-beheshtifar-saham-news

۱۳۹۳ آذر ۸, شنبه

ابراز امیدواری یکی از وکلای سهیل عربی برای توقف حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – یکی از وکلای سهیل عربی ابراز امیدواری نمود که دستگاه قضایی کشور با اعاده دادرسی موافقت نموده و هر چه سریع‌تر حکم را متوقف ‌نماید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل عربی فعال فیسبوکی که به اتهام «سب النبی» به اعدام محکوم شده و حکم وی در دیوان عالی کشور به تایید رسیده در خطر اجرای حکم اعدام قرار دارد.
یکی از وکلای وی بنام امیرسالار داودی در گفتگو با گزارشگر هرانا ابراز امیدواری نمود که دستگاه قضایی کشور با اعاده دادرسی موافقت نموده و هر چه سریع‌تر حکم را متوقف نماید.
وی تصریح کرد: «همچنان دستگاه قضایی کشور واجد قضاتی شریف و آگاه و موقع‌شناس است و قطعا با تدقیق دوباره در موضوع به نادرست بودن دادنامه دیوان عالی شعبه ۴۱ پی خواهند برد.»
امیرسالار داودی در خصوص اطلاع رسانی های ناصحیح و طرح اتهامات کذب در خصوص موکل خود گفت: «اینجانب ابتدا قصد داشتم با خبرگزاری ایسنا مصاحبه نمایم که متاسفانه این خبرگزاری عذر تقصیر خواست و اعلام نمود از انتشار مصاحبه به دلایلی معذور است.»
عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری ادامه داد: «اساسا موضوع پرونده سهیل عربی ابدا سیاسی نبوده و ما وکلای سهیل عربی به هیچ وجه علاقه‌ای به خلط شدن این پرونده با مسایل سیاسی نداریم. قطعا ما نحن فیه یک پرونده قضایی است و علاقه مندیم در فضایی منطقی و آرام موضوع اعاده دادرسی پی گرفته شود.»
وی در پایان گفت: «ما وکلای سهیل عربی باور داریم که قوه قضاییه ظرفیت لازم جهت حل و فصل عادلانه و منصفانه ما وقع را دارد.»

پس از اسید پاشی به صورت زنان، حال حمله با چاقو به باسن زنان

حمله سازماندهی یافته حکومتی با چاقو به ۱۲ دختر جوان در جهرم، جو روانی شهر را متشنج کرد

پس از واقعه جنایتکارانه و فاجعه بار اسید پاشی های سازماندهی یافته حکومتی در شهر های مختلف ایران بویژه اصفهان، این بار نیرویهای چاقو کش حکومتی ۱۲ دختر جوان که گفته می شود ۵ تن از آنان دانشجو هستند را با ضربات چاقو مجروح کردند.

سایت دیگر بان طی خبری گزارش داد که حمله گروهی ناشناس با چاقو به “دست‌کم شش زن” که پنج نفر از آنها دانشجو هستند در شهر جهرم استان فارس٬ جو روانی این شهر را ناآرام کرده است.

اما همین سایت طی خبر دیگری اعلام کرد که «برخی گزارش‌ها حاکی از آن دارد که تعداد زنان قربانی این حملات حدود ۱۲ نفر است که مقام‌های مسئول تاکنون این گزارش‌ها را تائید نکرده‌اند.»

یک سایت استان فارس نیز نوشته “عوامل ضدانقلاب” تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند.

به گزارش سایتهای حکومتی تمامی این زنان و دختران جوان از ناحیه باسن مورد حمله قرار گرفته اند.

همزمان با انتشار این خبر یک نماینده مجلس ایران به نقل از محمدجواد ظریف،گفت که ایران در مذاکرات اتمی اخیر «اجازه» مطرح شدن دو موضوع «حقوق بشر» و برنامه موشکی ایران را «نداده است».

منبع: سایت دیگربان
http://goo.gl/K89cDh
عکس آرشیوی

لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید و به هر طریق ممکن، دوستان، خانواده، همکاران، هم کلاسی‌های خود را در جریان بگذارید!

ویدیوی «یک راه حل ساده اما حیاتی در مواقع اسید پاشی» را به همراه توضیحات ارائه شده تا کنون یازده هزار نفر به اشتراک گذاشتند و حدودا یک میلیون نفر مشاهده کردند. اگر هر کدام از ما به ۱۰ نفر از دوستان و اعضای خانواده خود اطلاع دهیم، و از آنها نیز بخواهیم که به ۱۰ نفر دیگر اطلاع دهند، میتوانیم امیدوار باشیم به زودی حداقل نیمی از جمعیت ایران نسبت به خطری که زنان ایرانی‌ را تهدید مینماید آگاه شوند ...

ویدیو را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمائید:
http://goo.gl/2GuuY4

گاهی اوقات مردم نمي خواهند حقيقت را بشنوند ،
زيرا نمي خواهند كه اوهامشان نابود شود . . .
فردريش نيچه

حسن روحانی در سخنانی متحجرانه عصر شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹ در جمع «ایثارگران» مشهد که در سایت بی‌ بی‌ سی‌ فارسی سانسور شد تنها چند هفته قبل از آغاز موج اسید پاشی گفت: این سرزمین برای حجاب و عفت جنگید و مبارزه کرد و پیکرهای بی جان روی سنگ های مسجد گوهرشاد به زمین افتاد اما از عفافش دفاع کرد و دفاع می کند و نخواهد گذاشت آن میراث شوم خاندان جنایتکار پهلوی در این سرزمین خودنمایی کند.

همچنین حسن روحانی رئیس دولت بنفش و سخنگویش در شهریور ماه ۱۳۹۳ «بد حجابان» را مریض خطاب کردند و قول داده بودند مریض را پیش متخصص می‌بریم!

علی‌ مطهری یکی‌ از حامیان اصلی‌ حسن روحانی در انتخابات نیز در مصاحبه با شبکه سوم تلویزیون سراسری گفته بود، «اگر ما مساله حجاب را رها کنیم، این در یک حد معینی متوقف نخواهد شد، می‌شه اروپا و شما مطمئن باشید که مانند اروپا خواهد شد، مخصوصاً خانوم‌های ایرانی‌ استعداد این موضوع را هم خیلی‌ خوب دارند.»

( هموطنان بر اساس شواهد معتبر و غیر قابل انکار صفحه «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» توسط عوامل همان حكومتی‌ که اسید پاشی‌های زنجیره‌ ای را سازماندهی کرده گردانده ميشود و تقاضا می‌کنیم هر چه سريعتر جهت حفظ امنيت خود هرگونه ارتباط را با اين صفحه قطع كنيد. لطفا به ظاهر مطالب منتشر شده در آن‌ صفحه توجه نکنید، و پیشینه مسیح علی نژاد را به دقت مورد بررسی‌ قرار دهید.
پر واضح است اثبات هر ادعا بر عهده مدعی است. یعنی اگر کسی ادعایی داشته باشه باید شواهد و مدارکی هم برای درستی آن ارائه کند.
از این رو اعلام می‌کنیم شواهد ما در زمان مناسب جهت اثبات ادعای خود به مراجع ذیصلاح بین المللی ارائه خواهد شد.)

در لینک زیر به تفصیل در مورد "صفحه آزادی‌های یواشکی" توضیح داده شده است:
http://goo.gl/8AbjaN

لطفا جهت آگاهی‌ بیشتر این ویدیو را ببینید:
http://goo.gl/0e7LoV

آیا می‌توان بدون هماهنگی‌ با عوامل حکومت در بالکن وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روپوش و روسری را از تن در آورد و به نمایش گذاشت و با بلوز بنفش عکس گرفت و برای «صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» فرستاد؟

http://goo.gl/iLXU4G

عکس: ‏پس از اسید پاشی به صورت زنان، حال حمله با چاقو به باسن زنان

حمله سازماندهی یافته حکومتی با چاقو به ۱۲ دختر جوان در جهرم، جو روانی شهر را متشنج کرد

پس از واقعه جنایتکارانه و فاجعه بار اسید پاشی های سازماندهی یافته حکومتی در شهر های مختلف ایران بویژه اصفهان، این بار نیرویهای چاقو کش حکومتی ۱۲ دختر جوان که گفته می شود ۵ تن از آنان دانشجو هستند را با ضربات چاقو مجروح کردند.

سایت دیگر بان طی خبری گزارش داد که حمله گروهی ناشناس با چاقو به “دست‌کم شش زن” که پنج نفر از آنها دانشجو هستند در شهر جهرم استان فارس٬ جو روانی این شهر را ناآرام کرده است.

اما همین سایت طی خبر دیگری اعلام کرد که «برخی گزارش‌ها حاکی از آن دارد که تعداد زنان قربانی این حملات حدود ۱۲ نفر است که مقام‌های مسئول تاکنون این گزارش‌ها را تائید نکرده‌اند.»

یک سایت استان فارس نیز نوشته “عوامل ضدانقلاب” تلاش می‌کنند این حملات را متوجه نیرو‌های بسیج کرده و «سناریوی» اسید‌پاشی‌های اصفهان را تکرار کنند.

به گزارش سایتهای حکومتی تمامی این زنان و دختران جوان از ناحیه باسن مورد حمله قرار گرفته اند.

همزمان با انتشار این خبر یک نماینده مجلس ایران به نقل از محمدجواد ظریف،گفت که ایران در مذاکرات اتمی اخیر «اجازه» مطرح شدن دو موضوع «حقوق بشر» و برنامه موشکی ایران را «نداده است».

منبع: سایت دیگربان
http://goo.gl/K89cDh
عکس آرشیوی

لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید و به هر طریق ممکن، دوستان، خانواده، همکاران، هم کلاسی‌های خود را در جریان بگذارید!

ویدیوی «یک راه حل ساده اما حیاتی در مواقع اسید پاشی» را به همراه توضیحات ارائه شده تا کنون یازده هزار نفر به اشتراک گذاشتند و حدودا یک میلیون نفر مشاهده کردند. اگر هر کدام از ما به ۱۰ نفر از دوستان و اعضای خانواده خود اطلاع دهیم، و از آنها نیز بخواهیم که به ۱۰ نفر دیگر اطلاع دهند، میتوانیم امیدوار باشیم به زودی حداقل نیمی از جمعیت ایران نسبت به خطری که زنان ایرانی‌ را تهدید مینماید آگاه شوند ...

ویدیو را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمائید:
http://goo.gl/2GuuY4

گاهی اوقات مردم نمي خواهند حقيقت را بشنوند ،
زيرا نمي خواهند كه اوهامشان نابود شود . . .
فردريش نيچه

حسن روحانی در سخنانی متحجرانه عصر شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹ در جمع «ایثارگران» مشهد که در سایت بی‌ بی‌ سی‌ فارسی سانسور شد تنها چند هفته قبل از آغاز موج اسید پاشی گفت: این سرزمین برای حجاب و عفت جنگید و مبارزه کرد و پیکرهای بی جان روی سنگ های مسجد گوهرشاد به زمین افتاد اما از عفافش دفاع کرد و دفاع می کند و نخواهد گذاشت آن میراث شوم خاندان جنایتکار پهلوی در این سرزمین خودنمایی کند.

همچنین حسن روحانی رئیس دولت بنفش و سخنگویش در شهریور ماه ۱۳۹۳ «بد حجابان» را مریض خطاب کردند و قول داده بودند مریض را پیش متخصص می‌بریم!

علی‌ مطهری یکی‌ از حامیان اصلی‌ حسن روحانی در انتخابات نیز در مصاحبه با شبکه سوم تلویزیون سراسری گفته بود، «اگر ما مساله حجاب را رها کنیم، این در یک حد معینی متوقف نخواهد شد، می‌شه اروپا و شما مطمئن باشید که مانند اروپا خواهد شد، مخصوصاً خانوم‌های ایرانی‌ استعداد این موضوع را هم خیلی‌ خوب دارند.»

( هموطنان بر اساس شواهد معتبر و غیر قابل انکار صفحه «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» توسط عوامل همان حكومتی‌ که اسید پاشی‌های زنجیره‌ ای را سازماندهی کرده گردانده ميشود و تقاضا می‌کنیم هر چه سريعتر جهت حفظ امنيت خود هرگونه ارتباط را با اين صفحه قطع كنيد. لطفا به ظاهر مطالب منتشر شده در آن‌ صفحه توجه نکنید، و پیشینه مسیح علی نژاد را به دقت مورد بررسی‌ قرار دهید.
پر واضح است اثبات هر ادعا بر عهده مدعی است. یعنی اگر کسی ادعایی داشته باشه باید شواهد و مدارکی هم برای درستی آن ارائه کند.
از این رو اعلام می‌کنیم شواهد ما در زمان مناسب جهت اثبات ادعای خود به مراجع ذیصلاح بین المللی ارائه خواهد شد.)

در لینک زیر به تفصیل در مورد "صفحه آزادی‌های یواشکی" توضیح داده شده است:
http://goo.gl/8AbjaN

لطفا جهت آگاهی‌ بیشتر این ویدیو را ببینید:
http://goo.gl/0e7LoV

آیا می‌توان بدون هماهنگی‌ با عوامل حکومت در بالکن وزارت خارجه جمهوری اسلامی، روپوش و روسری را از تن در آورد و به نمایش گذاشت و با بلوز بنفش عکس گرفت و برای «صفحه آزادی‌های یواشکی زنان در ایران» فرستاد؟

http://goo.gl/iLXU4G‏

۱۳۹۳ آذر ۷, جمعه

وکیل سهیل عربی اتهام تجاوز به عنف را تکذیب و آن را بی اخلاقی محرز نامید

خبرگزاری هرانا – امیرسالار داوودی یکی از وکلای سهیل عربی ضمن محکوم کردن دروغ پراکنی سایتهای نزدیک به نهادهای امنیتی اعلام کرد از این سایت‌ها شکایت می‌کند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شب گذشته وبسایت «راه دانا» نزدیگ به نهادهای امنیتی ایران درگزارشی ویژه، ضمن رد اتهام توهین به پیامبر، حکم اعدام سهیل عربی را اتهام «تجاوز به عنف» اعلام کرده است که این ادعا با انتشار تصویر حکم سهیل عربی تکذیب شد.
امیرسالار داوودی در جواب این ادعای سایت «راه دانا» که در بسیاری از سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی نیز باز نشر شده در فیسبوک خود می‌نویسد:
بنام خدا
ملت شریف ایران….
متاسفانه چند سالی است که رسانه نما‌های تهی از معنا که مایه وهن و ملکوک شدن و ننگ حرفه شریف خبرنگاری و خبر رسانی هستند و در واقع هیچ نسبتی با خانواده بزرگ و صادق رسانه ندارند، همچون قارچ‌های سمی سر از خاک برون کرده و علی الدوام لجن پراکنی می‌نمایند و البته که هم دست‌های حمایت گرشان بر شما ملت بیدار هویداست و هم هدف شیطانیشان.
سایت نادان دانا نیوز طی مطلبی که لینک آن در بالا قابل رویت است، در کمال بی‌اخلاقی و در رفتاری دور ازشان حرفه‌ای رسانه، مبادرت به نشر اکاذیب و انتساب افترا به موکل اینجانب سهیل عربی محکوم به ساب النبی و افساد فی الارض نموده است.
لذا بدینوسیله ضمن محکوم نمودن این بی‌اخلاقی محرز، به مسئولان این سایت معلوم الحال این وعده را خواهم داد که در اسرع زمان ممکن حق موکل را از طریق مراجع قضایی از طریق تقدیم شکایت با اتهام نشر اکاذیب و افترا محفوظ داشته و اجازه نخواهم داد تا چنین رسانه‌های معلوم الحالی دامن پاک رسانه و خبرنگار را بیش از این لکه دار نماید.
نمی‌دانم چطور کسانی که بیش از دیگران به روز حساب باور دارند و اغیار را به بهانه همین روز انذار می‌دهند، اینچنین بر سبیل تضییع حق الناس گام برداشته و دهان نامبارک و متعفن خود را به یاوه گویی خالی از حقیقت باز می‌نمایند.
در هر حال فراموش کرده‌اند که ما هنوز نمرده‌ایم که اینچنین اجازه بدهیم پول ملک و ملت صرف لجن پراکنی‌های مشتی مزدور و خود فروخته بشود.
ای کاش خودتان را به بهایی گران‌تر واگذار می‌کردید. از هم اکنون به سادگی می‌توانم تصور نمایم که چطور با تضرع و زاری طلب عفو می‌کنید تا شکایتمان را پس بگیریم.
با سپاس
امیرسالار داودی
Soheil-Arabi-saham-news1
Soheil-Arabi-Dadnameh-Saham-News1
Soheil-Arabi-Dadnameh-saham-news2

حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی به حامیان کارون و بازداشت شماری از آن‌ها

خبرگزاری هرانا – در پی تجمع صد‌ها تن از مردم اهواز در حمایت از رودخانه کارون، ماموران لباس شخصی و نیروی انتظامی اقدام به بازداشت چندین تن نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز پنجشنبه ۶ آذر ماه، صد‌ها تن از مردم اهواز در حمایت از کارون و اعتراض علیه سیاستهای دوگانه و جانبدارانه دولت، در ساحل شرقی کارون تجمع کرده و زنجیر حمایت از کارون را تشکیل دادند.
مدتی پس از آغاز این تجمعی اعتراضی، نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران بهمراه لباس شخصی‌ها به حامیان کارون هجوم برده و شماری از آن‌ها را بازداشت کردند.
فعالان حقوق بشر اهوازی تاکنون نام ۶ تن از بازداشت شدگان تجمع کارون را گزارش داده‌اند که بشرح زیر است:
۱- شاهین کعبی
۲- خالد مهاوی
۳- ناجی عبیات
۴- عبدالله عبیات
۵- مهدی بیت صیاح
۶- حمادی
نام شمار دیگری از بازداشت شدگان گزارش نشده است و اطلاعی از سرنوشت بازداشت شدگان در دست نیست.
هجوم نیروهای انتظامی به معترضان اهوازی در حالی صورت می‌گیرد که معترضان اهوازی پلاکارد‌ها و دست نوشته‌هایی در دست داشتند که سیاستهای دوگانه دولت در انتقال آب کارون جهت افزایش بهره وری مرکز نشینان را محکوم می‌کند. معترضان با استناد به قربانی شدن سالانه هزاران اهوازی در اثر بحران محیط زیست در منطقه، اقدام اخیر دولت در انتقال آب کارون به اصفهان را جانبداری مطلق دولت از مرکز نشینان دانسته‌اند.
نیروی انتظامی همچنین جهت محدود ساختن حضور اهوازی‌ها در این تجمع اعتراضی، اقدام به بستن خیابانهای منتهی به این تجمع کرده و از پیوستن جمع وسیعی از مردم به زنجیره دفاع از کارون، ممانعت کردند.
معترضان اهوازی در اعتراض به سیاستهای دولتی در انتقال آب کارون و نگه داشتن آب‌ها در پشت سد‌ها و ممانعت از ورود آب‌ها به اقلیم، خواستار استیضاح وزیر نیرو شده و وی را مسئول تبعات خطرناک این سیاست‌ها دانسته‌اند.
حمله نیروی انتظامی به تجمع کنندگان اهوازی درپی انتقال آب کارون به اصفهان با موافقت دولت صورت می‌گیرد. این اقدام دولت آنهم در حالیکه بحران محیط زیست در اهواز در اوج جهانی بوده و اهواز از سوی سازمانهای بین المللی آلوده‌ترین شهر جهان شناخته شده است، نارضایتی شدید مردم اهواز را بهمراه داشته است.
در همین راستا درپی انتقال آب کارون به اصفهان، شریف حسینی نماینده شهر اهواز در مجلس شورای اسلامی ایران با صدور نامه‌ای به رئیس جمهور ایران، او را به نادیده گرفتن فجایع زیست محیطی رخداده در اهواز در نتیجه سیاستهای دولتی متهم کرده است. معاون رئیس جمهوری ایران در اقدامی عجیب فجایع انسانی ناشی از بحران محیط زیست را انکار کرده و شریف حسینی را متهم به دروغگویی کرد.
بر اساس آمارهایی که وزارت بهداشت و درمان منتشر کرده بود میزان سرطان در اهواز طی دهه هشتاد شمسی بیش از ۵۰۰ درصد افزایش یافته است. اخیرا دولت با صدور بخشنامه‌ای سازمانهای دولتی را از انتشار هرگونه آماری درباره قربانیان بحران محیط زیست در اهواز منع کرده است. وزارت بهداشت و درمان نیز طی ماههای گذشته اقدام به حذف گزارشهای سالانه سرطان از وب سایت خود کرده است.
IMG_4183 IMG_4186 IMG_4187 IMG_4188 IMG_4191 IMG_4193 IMG_4194

۱۳۹۳ آذر ۶, پنجشنبه

اعدام ۵ زندانی در زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری ۵ زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح روز جاری (چهارشنبه ۵ آذر ماه) پنج زندانی با اتهام قتل عمد در محوطه زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
یکی از اعدام شدگان روز جاری روح‌الله عباسی نام داشت که به اتهام قتل عمد در حین نزاع خیابانی به اعدام محکوم شده بود.
گفتنی است، روز سه‌شنبه ۹ زندانی متهم به قتل جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند که ۴ تن از ایشان با گرفتن مهلت به سلول‌های خود بازگشتند.



اعدام دو نفر در مشهد ملاء عام

خبرگزاری هرانا – صبح امروز ۲ نفر به اتهام شرارت در شهر مشهد در ملاء عام به دار آویخته شدند.
به گزارش هرانا به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ ساعت ۹ و ۱۵ دقیقه صبح امروز دو نفر به اتهام شرارت به نام‌های «علی – م» و «علی – ق» بنا بر ارتکاب جرم‌های متعدد و خشن پس از سیر مراحل قانونی با رای قضات در دستگاه محاکمه به اعدام محکوم شدند که این رای چندی پیش از سوی دیوان عالی کشور تایید و اجرای آن الزام شد.
غلامعلی صادقی دادستان شهر مشهد با حضور در محل اجرای حکم این دو متهم گفت: «علی – م» و «علی – ق» قبل از دستگیری توسط نیروی انتظامی دست به جرم‌هایی نظیر شرارت، سرقت به عنف، اوباش‌گری و قتل زده بودند و باعث اخلال در نظم عمومی، رعب و وحشت مردم و سلب آسایش هموطنان شده بودند که پس از طی مراحل قانونی حکم اعدام برای آنان صادر و امروز به اجرا در آمد.

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی ایران-استکهلم 2014.1...

۱۳۹۳ آذر ۵, چهارشنبه

خودداری حشمت الله طبرزدی از شرکت در دادگاه

خبرگزاری هرانا – حشمت الله طبرزدی زندانی سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج از شرکت در جلسه دادگاه خودداری کرد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری بدون اطلاع قبلی به حشمت الله طبرزدی اطلاع داده شد که باید جهت شرکت در دادگاه به دادسرای شهید مقدس اوین منتقل شود.
حشمت الله طبرزدی ضمن اعلام مخالفت خود برای شرکت در دادگاه گفت: «تا زمانی که ابلاغیه رسمی جهت شرکت در دادگاه بدستم نرسد و دلایل احضار مشخص نشود از رفتن به دادگاه امتناع می‌کنم.»
حشمت الله طبرزدی، دبیر جبهه دمکراتیک ایران است و سابقه چندین بازداشت و بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد؛ وی در ظهر روز ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و به ۹ سال زندان محکوم گردید.
این روزنامه نگار پیش‌تر مدیر مسئول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» بوده است.

نحوه تعقیب متهمان سیاسی در خارج از کشور

رئیس اینترپل ناجا با اعلام کشورهایی که دارای بیشترین همکاری با پلیس بین الملل ایران هستند، توضیحاتی درباره نحوه تعقیب متهمان سیاسی در خارج از کشور ارائه کرد.
به گزارش «محبت نیوز» سردار مسعود رضوانی فر در گفت‌وگو با ایسنا درباره پیگیری‌های اینترپل برای بازگشت به کشور و تعقیب متهمان سیاسی اظهار کرد: "پلیس بین المللی در این خصوص نقشی ندارد. هر فردی را که مقام قضایی به ما اعلام کند ، به سازمان اینترپل اعلام کرده و وی را تحت تعقیب قرار می‌دهیم."
وی ادامه داد: "تصمیم گیرنده در این خصوص نیستیم، بلکه ما ضابط هستیم و تصمیم گیری و تشخیص دهی در این خصوص برعهده مقام قضایی است."
رئیس اینترپل ناجا درباره نحوه تعامل اینترپل با پلیس بین الملل ایران نیز اظهار کرد: اینترپل یک سازمان بین المللی است و وظیفه آن هماهنگی میان کشورهاست. هر کشوری یک سری قوانین دارد و متناسب با روابطی که با دیگر کشورها وجود دارد اقداماتی را انجام می‌دهد.
رضوانی فر درباره کشورهایی که دارای بیشترین و کمترین همکاری‌ها با پلیس بین الملل ایران نیز هستند گفت: در هر صورت بعضی از کشورها مانند کانادا با ما همکاری خوبی نداشتند. در حال حاضر آن آقا (خاوری) چند سال است که در این کشور اقامت دارد.
رئیس پلیس بین‌الملل ایران درباره کشورهایی که دارای بهترین همکاری با ایران هستند نیز گفت: کشورهای منطقه همکاری خوبی با ایران دارند.
.

۱۳۹۳ آذر ۴, سه‌شنبه

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی-استکهلم 25-11-2014

















انتقال ۹ زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

خبرگزاری هرانا – ۹ تن از زندانیان زندان رجایی شهر کرج که به اعدام محکوم شده‌اند جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری سه‌شنبه ۴ آذر ماه ۹ تن از زندانیان محکوم به اعدام زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
یکی از زندانیان این زندان ضمن اعلام این خبر به گزارشگر هرانا گفت: «این ۹ زندانی که از بندهای ۲، ۳ و ۶ زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شدند اکثرا اتهاماتی مانند قتل داشته‌اند و سحرگاه فردا حکم اعدام در مورد ایشان اجرا خواهد شد.»

هتک حرمت زندانی زن مسیحی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – یک زندانی زن مسیحی که برای اولین بار از زمان محکومیت خود به مرخصی آمده بود در هنگام بازگشت مجدد به زندان به طرز آزار دهنده و غیر متعارف جنسی توسط ماموران زن زندان اوین مورد بازرسی قرارگرفت، وی به دلیل این عمل وقیحانه ماموران زندان دچار ناراحتی روحی شدیدی شده است.
به گزارش هرانا به نقل از؛ آژانس خبری مسیحیان ایران (محبت نیوز)، «مریم نقاش زرگران» با نام (نسیم) زندانی زن مسیحی محبوس در بند (زنان) زندان اوین، طی هفته گذشته هنگام بازگشت از مرخصی چهار روزه خود، در هنگام ورود مجدد به زندان اوین مورد بازرسی آزار دهنده و غیر متعارف جنسی توسط ماموران زن زندان اوین قرار گرفت و به این خاطر دچار ناراحتی روحی شدیدی شده است.
بنا بر این گزارش وی از ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۳ تا عصر چهارشنبه ۲۱ آبان برای اولین بار پس از ۱۷ ماه زندانی بودن به مدت چهار روز به مرخصی رفته بود، که پس از بازگشت به زندان با رفتار غیر معمول زندانبانان زن مواجه شد که به زور او را وادار به در آوردن همه لباس‌هایش و لخت شدن کامل در جلوی چشم بقیه کردند.
این زندانی مسیحی که از این درخواست بی‌شرمانه و غیر معمول ماموران بند به شدت شوکه شده بود، کمی بعد با مامورانی روبرو شد که به زور وی را مورد بازرسی (بدنی) قرار دادند. آن‌ها طی این عمل غیر متعارف خود، به طرز وقیحانه‌ای از او هتک حرمت کردند و وی را تا جای ممکن آزار جسمی و شکنجه روحی رساندند.
پیش‌تر «مریم» به دلیل عارضه قلبی و وخامت حال جسمانی‌اش در هفتم مهرماه ۱۳۹۲ به تشخیص پزشکان بهداری اوین به بیمارستان مدرس تهران منتقل شده بود. وی که سابقه عمل جراحی در ناحیه قلب را نیز دارد، از آن زمان به دلیل فشارهای روحی و روانی درون زندان دچار نارسایی مجدد قلبی نیز شده بود.
لازم به یاد آوری است که مریم نقاش زرگران بانوی نوکیش مسیحی ۳۶ ساله نخستین بار در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱به جرم «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شد. وی در ۱۷ دیماه ۱۳۹۱ به پلیس امنیت احضار و پس از مراجعه به مدت سه روز در ساختمان وزرا تحت بازداشت موقت قرار گرفت. این شهروند مسیحی پس از بازجوییهای مقدماتی از ساختمان وزرا به زندان اوین منتقل گردید و پس از طی مراحل بازپرسی، پرونده وی را برای رسیدگی به دادگاه انقلاب اسلامی فرستادند.
خانم نقاش زرگران پس از تشکیل دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه به جرم «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور به چهار سال زندان محکوم می‌شود». این حکم در دادگاه تجدید نظر تغییری نکرد. «مریم» در تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۱۳۹۲ برای اجرای حکم فراخوانده شد و از آن زمان تاکنون در بند نسوان زندان اوین به سر می‌برد.
لازم به ذکر است تاکنون از سوی مسئولان زندان و یا ماموران هیچگونه توضیحی که چرا چنین رفتاری با وی داشته‌اند داده نشده است.
این عمل زشت و چندش آور ماموران امنیتی زن زندان اوین در حالی صورت گرفت که حداقل در طی دوسال گذشته سابقه‌ای از رفتار مشابه در آن زندان برای زنان حداقل گزارش نشده بود.
عمل وقیحانه ایی که پیش‌تر نیز تکرار شد
بر اساس این گزارش پیش‌تر نیز در نهم آبان ۱۳۹۱ حدود ۲۰ زن از نیروهای گارد یگان حفاظت زندان اوین با ورود به حریم خصوصی و شخصی زندانیان سیاسی باعث بر هم زدن نظم و سلب آسایش آنان شده و پس از یورش به بند سیاسی بانوان، زندانیان زن را به شکل توهین آمیزی مورد بازرسی بدنی قرار دادند.
جالب توجه این بود که در بازرسی دوسال پیش نیز فقط زنانی در بند نسوان اوین مورد تعرض قرار گرفتند که از زندانیان سیاسی و عقیدتی محسوب می‌شدند و با زندانیانی که برای جرمهای عمومی در بازداشت یا زندان بسر می‌بردند کاری نداشتند.
گفتنی است این یک روش معمول در زندانهای جمهوری اسلامی است که برای زهر چشم گرفتن از زندانیان سیاسی و عقیدتی آن‌ها را به اشکال گوناگون مورد آزار جنسی قرار می‌دهند تا تحقیرشان کرده و به اصطلاح ماموران زندان آن‌ها را بشکنند تا شاید از عقاید خود دست بردارند.
این حرکت در آن زمان با اعتراض شدید زندانیان زنی که مورد تعرض قرار گرفته بودند و همبندان آن‌ها روبرو شد. تا جائی که برخی از آن‌ها اعتصاب غذا کردند و سازمانهای مدافع حقوق زندانیان و حقوق بشر هم در اعتراض به این اعمال طی بیانیه ایی آن را محکوم کردند.
آئین نامه داخلی زندان‌ها هرچند اجازه بازرسی بدنی زندانیان را به ماموران می‌دهد، اما در مقررات نوشته شده زندان بازرسی بدنی برای معتادان و افرادی که شبهه فعالیتهای قاچاق در مورد آن‌ها وجود دارد اعمال می‌گردد نه برای همه.

وزیر ارتباطات: فیلترینگ هوشمند طی ۱۰ ماه اجرا می‌شود

خبرگزاری هرانا – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند قادر به تفکیک محتوای مجرمانه از سایر بخش‌های سایت‌ها خواهد بود و فقط بخش‌های حاوی محتوای مجرمانه را مسدود می‌کند.
به گزارش هرانا به نقل از ایسنا، محمود واعظی با تاکید بر خواسته دانشگاهیان و خانواده‌ها بر استفاده از مطالب مفید و علمی سایت‌ها همزمان با حفظ صیانت اجتماعی گفت: فیلترینگ فعلی به گونه‌ای است که در صورتی که در سایتی مطالب مجرمانه وجود داشته باشد باید کل سایت مسدود و فیل‌تر شود و به عبارتی بخشهای غیرمجرمانه آن قابل استفاده نیست.
وی ادامه داد: با همت نخبگان و جوانان عزیز ایرانی فیلترینگ هوشمند راه اندازی خواهد شد و این امر پالایش محتوی را به صورت هدفمند هدایت خواهد کرد.
وزیر ارتباطات اجرای این پروژه را یک طرح ۱۰ ماهه عنوان کرد و گفت: فاز اول این طرح یک ماه، فاز دوم سه ماه و فاز سوم ۶ ماه طول خواهد کشید و ان شاالله طی ۱۰ ماه این پروژه اجرایی خواهد شد و نیازهای جامعه علمی و دانشگاهی جهت استفاده از مطالب مفید مندرج در فضاهای مجازی برطرف می‌شود.

۱۳۹۳ آذر ۳, دوشنبه

اعتصاب غذای جمعی در زندان ارومیه وارد ۵مین روز خود شد

خبرگزاری هرانا – حدود ۳۰ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه (دریا) از روز پنج‌شنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۲۹ تن از زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «این زندانیان در اعتراض به انتقال ۵۵ زندانی متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر به بند سیاسی و هم‌چنین انتقال ۳۵ زندانی سیاسی به بند زندانیان متهم به قتل و قاچاق مواد مخدر و نیز احضار زندانیان سیاسی به دفتر اطلاعات در زندان، شکنجه و تفتیش عقاید و پرونده‌سازی برای آنان به خاطر تبلیغ در زندان و تهدید خانواده‌هایشان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. آن‌ها تاکید کردند خواستهٔ اصلیشان جداسازی بند زندانیان سیاسی از سایر زندانیان است و تا حصول نتیجه به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.»
وی در ادامه بیان داشت: «طی روز یک‌شنبه مدیر داخلی و مسئولان حفاظت به بند ۱۲ مراجعه کردند و اول با وعده به رسیدگی و سپس تهدیداتی از جمله افزایش آمار بند خواهان شکستن اعتصاب زندانیان شدند.»

افزایش محدودیتها و فشارها بر تولیدکنندگان بهایی

خبرگزاری هرانا – ماموران لباس شخصی به‌طور همزمان به منزل چند شهروند بهایی در نجف آباد و ویلاشهر مراجعه کرده و ضمن ضبط کامپیو‌تر و کتب مذهبی کارگاه تولیدی دو تن از ایشان را تعطیل کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۲۵ آبان ماه ماموران لباس شخصی به‌طور همزمان به منازل چند شهروند بهایی در نجف آباد و ویلاشهر (اصفهان) مراجعه کرده و ضمن تفتیش منازل، کتب، لپتاپ، کامپیو‌تر، سیدی‌ها، شمایل مذهبی و… را ضبط کردند.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «[ماموران] کارگاه قارچ آقای حقیری از احبای ویلاشهر را پلمب کرده و همچنین در منزل آقای پیروزمندی دستگاهی که مربوط به کار بوده و کیف چرمی تولید می‌کرده را به همراه چرم‌ها و کیف‌ها بردند.»
وی در ادامه گفت: «ماموران هنگامی که وارد کارگاه قارچ آقای حقیری شدند پنجره‌ها را شکسته بخاری‌ها را خاموش و آنجا را پلمب کردند؛ در این کارگاه عده‌ای از احبا مشغول کار بوده‌اند.»
این منبع در پایان گفت: «خود اطلاعات رفته و دم کارگاه تولید قارچ یک تابلو زده به علت تولید غیر بهداشتی پلمب شده، ولی مشخص نکرده وسایل کارگاه تولید کیف چرمی را به چه علت ضبط کرده است.»

۱۳۹۳ آذر ۲, یکشنبه

گزارشی جامع از وضعیت سهیل بابادی، فعال سایبری دربند

خبرگزاری هرانا – گزارش پیش رو، گزارش جامعی از بازداشت و دو سال و نیم اطاله دادرسی سهیل بابادی فعال سایبری و زندانی زندان رجایی شهر کرج است. در این گزارش جامع موارد گسترده ای از نقض حقوق بشر این شهروند ایرانی مستند گشته است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی متولد مهرماه ۱۳۵۷ فارغ التحصیل مهندسی کامپیو‌تر است که روز دوم خردادماه سال ۹۱ در محل آموزشگاه زبان بازداشت و مستقیما به بند دو- الف سپاه منتقل شد. روز بعد از دستگیری چند مامور لباس شخصی بدون ارائه حکم به منزل ایشان مراجعه کرده و پس از ساعت‌ها بازرسی، موبایل، کامپیو‌تر و تعدادی از کتب ایشان را به همراه فیلم و آلبوم عکس‌های شخصی و عروسی نامبرده را با خود می‌برند.
خانواده و نزدیکان وی مدتی از ایشان بی‌خبر بودند و تمام محل‌های قضایی، اماکن مربوط به اطلاعات و غیره را به دنبال ایشان جستجو می‌کنند. تا اینکه پس از دو روز جستجو، شعبه سوم دادیاری شهید مقدس، بیان می‌دارد که سهیل بابادی در لیست افراد تحت بازجویی آن‌ها هست. اما از ارائه هرگونه اطلاعات دیگری خودداری می‌کنند و حتی اجازه مکالمه تلفنی خانواده را هم نمی‌دهند و ماه‌ها مراجعات خانواده برای پیگیری وضعیت ایشان بدون نتیجه می‌ماند.
یکی از نزدیکان سهیل بابادی به گزارشگر هرانا گفت: «در تمام این مدت ایشان تحت شکنجه‌های شدید جسمی و روحی بود. شکنجه‌های طاقت‌فرسا، ماه‌ها انفرادی و روش‌های عجیب شکنجه علاوه بر ضرب و شتم‌های عادی، مانند بستن با دستبند به لوله‌های آب گرم، ساعات‌های طولانی و روز‌ها با دستبند آویزان ماندن و ضربات شدید به کمر، باعث آسیب های شدید و ماندگار به کمر ایشان می‌شود.»
در این مدت آقای قناعت کار، دادیار شعبه سوم علی‌رغم معرفی وکیل، از پذیرفتن وکیل ممانعت می‌کند و اجازه هیچ اقدام قانونی را نمی‌دهد. دراین حین با همکاری مستقیم آقای پیرعباسی، قاضی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به‌طور غیرقانونی بازداشت‌ موقت سهیل بابادی تمدید می‌شود. با درخواست خانواده به آقای جعفری دولت‌آبادی مبنی بر تعیین تکلیف پرونده، پرونده ایشان از دادسرای مقدس خواسته می‌شود و در مردادماه ۹۱ به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ارجاع داده می‌شود اما چند هفته بعد به علت نقص در پرونده، مجدد به دادسرا عودت می‌شود.
بازجوی سهیل در تماس به خانواده‌اش می‌گوید که اگر ما نخواهیم، کاری انجام نمی‌شود و پرونده را بدون گزارش آخر به دادگاه می‌فرستیم. لازم به ذکر است در تمام این مدت، بازجو، با اعلام اینکه سهیل اعدام خواهد شد و همچنین انتصاب وی به مشکلات اخلاقی فشارهای زیادی بر همسر باردار وی وارد می‌کند و خواستار جدایی او از همسرش می‌شود.
همسر ایشان بعد از ۶ ماه حاملگی فرزندش را سقط می‌کند و بازجو با انگیزه‌ای نامعلوم این خبر را به سهیل منتقل می‌کند.
چندین بار همسر سهیل بابادی توسط بازجو با عنوان اینکه می‌خواهد کمک کند و یا خبری از سهیل بدهد و عناوین دیگر، از طریق تماس تلفنی به مرکز اطلاعات احضار شده و وقتی درخواست احضاریه قانونی کرده بود آن‌ها فقط می‌گفتند به آدرسی در خیابان قنبر‌زاده در کوچه هفتم بیایید. بازجو بعد از مردادماه زمانی که تصمیم داشت پرونده را جمع بندی کند به‌صراحت گفت که ما نمی‌گذاریم سهیل بیرون بیاید و هیچ قاضی‌ای هم نمی‌تواند. سهیل تا زمان دادگاه که ممکن است چند سال طول بکشد در زندان خواهد بود و بعدازآن هم برای اجرای حکم طولانی‌ مدت در زندان ماندگار خواهد شد.
در میان این نابسامانی‌ها و بلاتکلیفی‌ها در دی‌ماه ۹۱ سهیل بابادی از بند دو- الف به بند ۳۵۰ زندان اوین و سپس زندان رجایی شهر کرج منتقل می‌شود اما با وجود تکمیل پرونده همچنان پرونده وی بدون رسیدگی مانده و از ارجاع پرونده ایشان به دادگاه ممانعت می‌شود.
چند بار در درگیری‌های لفظی آقای رشته احمدی سرپرست شهید مقدس (اوین) به سهیل بابادی می‌گوید به سربریده قسم سرت را بردار خواهم کرد. نهایتا در آخرین لحظات حضور آقای رشته احمدی در دادسرای مقدس در ۲۷ اسفند ۹۱ پرونده به دادگاه کیفری استان ارجاع می‌شود.
اتهامات مطرحه در کیفرخواست این پرونده که به شماره ۹۱۰۰۰۷ از شعبه سوم بازپرسی شهید مقدس صادر شده بود به شرح زیر بود:
سب النبی
توهین به مقدسات
توهین به رهبری
توهین به رییس جمهوری
اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی
از اسفند ۹۱ تا مرداد ۹۲ پرونده همچنان در دادگاه کیفری استان درانتظار ارجاع باقی می‌ماند. درحالی‌که این پرونده زندانی داشته و تعیین تکلیف آن طبق قانون در اولویت هست. بعد از چندین ماه پرونده به شعبه ۷۹ کیفری استان با ریاست محمدرضا محمدی کشکولی ارجاع می‌شود و در جلسات اولیه دادگاه آقای بابادی با اصرار بر اینکه کلیه مندرجات و اعترافات با ضرب و شتم و شکنجه اخذ شده به روند اولیه پرونده اعتراض می‌کند. همچنین تأکید می‌کند در میان مطالبی و صفحات فیسبوکی که با شکنجه از او به عنوان صاحب و منتشر کننده آن‌ها، امضا گرفته‌اند، مطالبی و صفحاتی هست که بعد از دستگیری ایشان هم در آن مطلب وجود دارد و این نشان می‌دهد که مالک این حساب‌ها وی نیست.
وی همچنین اعلام می‌دارد مدارکی که در پرونده وجود دارد اصولا جعلی است و با ورود به‌‌‌ همان حساب‌ها چنین نوشته‌هایی را نخواهید یافت. نهایتا ریس دادگاه با درخواست کار‌شناسی موافقت می‌کند و پرونده به کار‌شناسان رسمی دادگستری (گروهی متشکل از سه الی چهار نفر که در رشته‌های کامپیو‌تر و مخابرات تخصص دارند) منتخب دادگاه ارجاع می‌شود. در جلسه با کار‌شناسان رسمی، سهیل بابادی بیان می‌دارد (دقیقا در گزارش کار‌شناس هم درج می‌شود) حساب عباسعلی محمدآبادی جعلی است و در حال حاضر امکان ورود به این حساب وجود ندارد و اساسا نمی‌توان ساخت و شما با وجود کامپیوتری که در اختیار دارید امتحان کنید. بعد از تنفس کار‌شناس اعلام می‌دارد با بررسی فنی که با دوستان انجام شد انتساب این اکانت به پروفایل شهرام امیری (پروفایل منتسب به سهیل بابادی) با دلایل ارائه‌شده فعلا برای ما محرز نیست و باید مدارک در اختیار ما قرار گیرد.
همچنین سهیل بابادی اعلام می‌نماید (عینا درج‌شده در گزارش کار‌شناس) در پرونده یکسری نوشته در ذیل کمپین یعنی محتوی تولیدشده است. پرینتی که سپاه ارائه داده با صفحات عادی فیس بوک مطابقت ندارد و htmlساده ساختگی سپاه است از آن عکس گرفته و به من نسبت داده‌اند. نوشته‌های منتسب به پیج عباسعلی محمدآبادی را بررسی نمایید. من که دسترسی به اینترنت و اکانتم ندارم که آن را تغییر دهم اما سپاه این امکانات را دارد. مسئله دوم نوشته‌هایی است به تاریخ ۲۳ و ۲۵ می‌۲۰۱۲، ۲۳ می‌به نام درود بر ابوذر و… که اسنادی به امضای من رسانده‌اند درحالی‌که من ۲ خرداد ۹۱ یعنی قبل از این تاریخ دستگیرشده‌ام.
پس از دو ماه و یک جلسه کامل، دادگاه اعلام می‌دارد که انتساب این اکانت به آقای سهیل بابادی به نظر این تیم کار‌شناسی محرز نیست.
لازم به ذکر است که اطلاعات سپاه در این مدت تمام تلاش خود برای به درازا کشاندن روند رسیدگی به پرونده را کرد.
دادگاه بعد از ۶ جلسه، در بهمن‌ماه ۹۲ خاتمه رسیدگی را اعلام نمود و طبعا باید در اواخر بهمن حکم صادر می‌شد. اما صدور و ابلاغ حکم عملا تا تیرماه ۹۳ به تعویق افتاد و در تیرماه این حکم ابلاغ شد.
نکته مهم اینکه در دادنامه مذکور (دادنامه شماره ۳۴۰) تاریخ رأی ۹۲. ۱۱. ۳۰ درج‌شده است و در تیرماه ابلاغ‌شده. در تمام این مدت پیگیری خانواده و وکلا از دادگاه با پاسخ‌هایی نظیر اینکه هنوز رأی را ۴ مستشار دیگر نپذیرفته‌اند و امضا نکرده‌اند و آن‌ها خواستار رأی سنگین هستند، پاسخ داده می‌شد. نکته دیگر آنکه در بهمن‌ماه ۹۲ موضوع تبرئه از سب النبی را محرز نموده است و قانونا قاضی دادگاه باید قرار وثیقه را در‌‌‌ همان تاریخ اعلام می‌نمود. اما نهایتا در تاریخ ۲۴تیر ۹۳ به آقای بابادی در اوین قرار وثیقه یک میلیارد تومانی ابلاغ می‌شود و حکم صادره بدین شرح اعلام می‌گردد:
در خصوص اجتماع و تبانی و توهین به رهبری دادگاه اعلام عدم صلاحیت می‌کند و پرونده به دادگاه انقلاب ارجاع می‌شود. در خصوص باقی موارد حکم به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق بابت توهین به مقدسات، ۶ ماه حبس بابت توهین به رییس‌جمهور و ممنوعیت خروج از کشور و دو سال تبعید به بشاگرد بندرعباس صادر می‌شود اما در دادنامه مذکور کوچک‌ترین اشاره‌ای به رأی کار‌شناس رسمی دادگستری نمی‌شود. و ازنظر کار‌شناسی آن هیچ استفاده‌ای نمی‌شود.
اما همزمان با این اتفاقات مسائل دیگری پیش می‌آید. به بهانه درج مطالبی از آقای سهیل بابادی در سایت‌های اینترنتی اینک بازپرس شعبه سوم دادسرای مقدس به نام اسدی (که از دادگاه رسانه ارتقا یافته‌اند) در آبان ماه پرونده جدیدی با عنوان تبلیغ علیه نظام برای سهیل تشکیل می‌دهد و به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع می‌دهد که آقای مقیسه‌ای حکم یک‌ساله برای آن پرونده صادر می‌کند.
این رأی با لایحه اعتراضی، مورد اعتراض واقع‌شده و در بهمن‌ماه ۹۲ به شعبه ۵۴ تجدیدنظر با ریاست آقای‌پور عرب طی شماره ۹۲۰۹۹۸۰۲۲۰۰۰۲۰۰۲با شماره بایگانی ۹۲۰۸۰۶ ارجاع می‌گردد.
علی‌رغم آنکه در اظهارات شفاهی آقای پورعرب قول می‌دهد که کار‌شناس برای این پرونده تعیین کند وهمچنین این حکم خواهد شکست و حداکثر جریمه نقدی دارد، به اطاله زمان می‌پردازد. و دقیقا در تاریخ ۲۶ تیر ۹۳ همزمان با روزی که وثیقه به دادگاه کیفری ارائه و نامه آزادی ثبت‌شده، این حکم بدون ابلاغ به وکیل یا متهم مستقیما به اجرای احکام اوین می‌رود و بار دیگر از آزادی سهیل بابادی ممانعت می‌شود.
این در حالی بوده که اجرای حکم هم یک سال بود و سهیل تا آن تاریخ بیش از دو سال را در زندان بسر می‌برد. ضمن آنکه در صورت اعمال ماده ۱۳۴ هم این حکم با حکم ۵ سال قبلی باید تجمیع می‌شد و عملا حکم قابل‌اجرا‌‌‌ همان حداکثر ۵ سال بود که وثیقه داشت. حتی اجرای احکام و دادگاه ۵۴ با احتساب سنوات حبس مخالفت کردند و به‌طور غیرقانونی از تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۳ اجرای حکم یک‌ساله آغاز شد.
با برنامه‌ریزی کامل و دقیق سپاه. در مراجعه به شعبه ۵۴ اعلام می‌شود که آن‌ها خواستار مجازات بیشتری هستند. دقیقا‌‌‌ همان جمله‌ای که در دادگاه کیفری استان هم گفته می‌شود و اما آن‌ها به این هم بسنده نکرده‌اند. بازجویان بند دو- الف سپاه با تطمیع فردی به نام مسعود جعفرآبادی که در زندان بود (همان کسی که کامپیو‌تر سهیل بابادی را ریکاوری کرده)، اطلاعات تماس همسر سهیل را به او می‌دهند و اطلاعات کاملی از پرونده را که آن زمان در دادگاه کیفری همچنان بلاتکلیف مانده بود و ارجاع و تعیین شعبه نشده بود (در خرداد ۹۲) و با همکاری تعدادی از کارکنان زندان ازجمله مبین مومنی پسر آقای مومنی ریس اطلاعات بند ۳۵۰ و افراد دیگری شامل جواد یونسی، ابراهیم قربانی و… با وعده‌های دروغین حل مشکل مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان از همسر ایشان کلاه‌برداری می‌کنند. که درز اطلاعات از دو- الف و همکاری تعدادی از کارکنان زندان در پرونده درج و آقای مسعود جعفرآبادی به‌صراحت در دادگاه عنوان می‌نماید. نهایتا پرونده از طریق شعبه دوم بازپرسی مقدس به مجتمع قضایی قدس می‌رود و طی دادنامه مورخ ۹۳. ۰۵و۲۵پرونده کلاسه ۹۳۰۵۲۰/۱۱۶۱ دادنامه ۹۳۰۹۹۷۲۱۸۰۱۰۰۷۴۱ رأی بر محکومیت کلاه‌بردار داده و کارکنان زندان داده می‌شود اما وجه عودت نمی‌گردد.
در این فاصله شکایت سهیل بابادی در خصوص تخلفات بازجو‌ها و بازپرس‌های پرونده و استناد آن به مدارک مندرج در پرونده و گزارش پزشک قانونی مبنی بر صدمات واردشده با اعلام عدم وجود مدارک کافی بی‌نتیجه باقی می‌ماند.
سهیل بابادی از آسیب دیدگان حمله به بند ۳۵۰ در ۲۸ فروردین ۹۳ نیز هست و در حال حاضر بخش آخر پرونده با شماره ۱۹۶۳۴/ط/د به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال‌شده و همچنان در بلاتکلیفی بسر می‌برد. و برخلاف قانون در زندانی غیر از استان تهران (با بهانه آنکه سرپرستی زندان رجایی شهر با استان تهران است) هست. ضمن آنکه علی‌رغم دستور صریح برای تفکیک جرائم در بین زندانیان عادی و خطرناک هست و به درخواست‌های انتقال هم ترتیب اثری داده نمی‌شود.