۱۳۹۳ دی ۱۰, چهارشنبه


سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت خیانتکار جمهوری اسلامی ایران 30-12-2014









افزایش محکومیت ؛ هدیه کریسمس جمهوری اسلامی به کشیش فرشید فتحی

از سوی دادگاه انقلاب اسلامی و با حکم قاضی صلواتی یکسال زندان به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی اضافه شد.

به گزارش آژانس خبری مسیحیان ایران «محبت نیوز»، بر اساس گزارش منابع خبری، از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به مدت محکومیت زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی یکسال دیگر اضافه شد.
این گزارش می افزاید، صبح روز دوشنبه ۸ دی ماه (برابر با ۲۹ دسامبر ۲۰۱۴) "فرشید فتحی" کشیش مسیحی دربند؛ با حضور در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در تهران از سوی قاضی صلواتی حکم یک سال زندان اضافه به وی ابلاغ گردید.
به این ترتیب، کشیش فرشید فتحی که پیش تر حکم ۶ سال زندان قطعی داشت، و تاکنون چهار سال آن را نیز در زندان اوین و رجائی شهر سپری کرده است با اضافه شدن این یکسال، اکنون باید سه سال دیگر را نیز در زندان بماند.
یک منبع آگاه به « محبت نیوز» گفت: "این حکم جدید برای این کشیش مسیحی در ارتباط با پرونده و ماجرای جنجالی یورش ماموران امنیتی به بند سیصد و پنجاه زندان اوین بوده است."
بر اثر تهاجم به بند ۳۵۰ اوین که توسط عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندانها صورت گرفت زندانیان بند ۳۵۰ با باتوم و ... مورد ضرب و جرح قرار گرفتند که بیش از سی تن از آنان مجروح و مضروب شدند و دستکم چهارتن از زندانیان سیاسی به دلیل خونریزی و شکستگی به بیمارستان خارج از زندان جهت مداوا منتقل شده بودند.
کشیش فرشید فتحی نیز بر اثر شدت ضرب و شتم ماموران امنیتی و زندانبانان،دچارمصدومیت و جراحات متعدد شد، در اثر این حادثه صبح روز یکشنبه 31 فروردین ماه به دلیل شکستن انگشت پا و محدودیت حرکت در مفاصل این ناحیه به بیمارستان طالقانی تهران اعزام گردید.
در پی این رویداد در بازرسی ماموران و نگهبانان زندان در بند ۳۵۰ زندان اوین، در قسمت مشاع این بند به گفته مسئولان زندان ، مقدار دو لیتر مشروب الکلی توسط ماموران زندان کشف و این ظرف مشروب را ماموران به کشیش فرشید فتحی نسبت داده و برای وی پرونده ایی به همین منظور تشکیل دادند !
موضوع بازرسی ازبند ۳۵۰ زندان اوین در سال گذشته جنجال بسیاری در سطح رسانهای بین المللی و حتی رسانه های جمهوری اسلامی بهمراه داشت که این نوع برخورد و رفتار با زندانیان، محکومیت از سوی فعالان حقوق بشر را به نیز بهمراه داشت .
فرشید فتحی، نوکیش مسیحی و از رهبران کلیساهای خانگی صبح روز سه شنبه ۲۸ مرداد ماه سالجاری، به دستور دادگاه انقلاب و توسط سازمان زندانها از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافت. زمانی که فرشید به زندان رجائی شهر منتقل شد، پرونده موضوع کشف مشروب الکلی که ماموران ادعا کردند در بند ۳۵۰ اوین آن را یافتند باز شد تا اینکه سرانجام ، روز دوشنبه ۸ دی حکم یکسال حبس جدید به وی از سوی دادگاه انقلاب ابلاغ گردید. به اعتقاد بسیاری از فعالان حقوق بشر که پرونده حادثه جنجالی سال گذشته بند ۳۵۰ زندان اوین را پی گیری می کنند این حکم جدید سرپوشی برای عدم رسیدگی به شکایت مجروحین حادثه بند مذکور زندان اوین می باشد.
حکم یکسال زندان برای این نوکیش مسیحی از سوی قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی پس از یکسال از آن حادثه در حالی صادر می شود که این شعبه برای صدور احکام سنگین و فله ای علیه متهمان سیاسی وعقیدتی می باشد و ارسال پرونده مربوط به یک تخلف داخل زندان نزد این قاضی در شعبه رسیدگی کننده به جرائم امنیتی بسیار عجیب به نظر می رسد.
نظام قضائی جمهوری اسلامی همواره می کوشد تا با زدن اتهامات واهی به مخالفان سیاسی و عقیدتی خود آنها را فاقد صلاحیت نشان دهد و موضوع اصلی اتهام آنها را پنهان کند. این روش همواره در سی و پنج سال گذشته از سوی دادگاههای انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد.
از سوی دیگر، بنا بر عقیده حقوقدانان آشنا به روند قضائی، صدور این حکم مغایر با ماده ۴ ۳ ۱ قانون جدید مجازات اسلامی (مصوب سال ۲ ۱۳۹) می باشد. از ماده های جنجالی این قانون همین ماده ۴ ۳ ۱ آن است که در مورد مجازات های مختلف تغییرات محسوسی نسبت به مصوبه قبلی قانون مجازات اسلامی داشته است. یکی از بندهای این ماده در خصوص تعدد جرم مجرمان است، که بر اساس آن بالاترین میزان جرم برای مجرم در نظر گرفته می شود، یعنی اگر کسی احکامی به میزان ۳ سال و ۲ سال و یک سال برای جرم های مختلف داشته باشد، باید فقط مجازات ۳ سال برای او در نظر گرفته شود و نه ۶ سال که جمع آنها می باشد.
سوال حقوقدانان این است که چرا اعمال ماده ۴ ۳ ۱ برای کشیش فرشید فتحی از سوی دادگاه انقلاب پذیرفته نشده است و او که دارای حکم ۶ سال زندان قطعی بود باید به یک سال زندان دیگر هم محکوم شود. البته این حکم یک حکم اولیه است و قابل اعتراض ظرف مدت بیست روز و تجدید نظر در دادگاه بالاتر می باشد.
زندانی مسیحی "فرشید فتحی" ، چهار سال قبل در روز یكشنبه ۵ دی ماه ۱۳۸۹ ( ۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) در آستانه سال نو میلادی در یورشی گسترده و از پیش تعیین شده توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. در پی این حادثه نیز شمار بسیاری از شهروندان مسیحی و از اعضا کلیساهای خانگی در تهران و برخی شهرستانها نیز بازداشت شدند. فرشید فتحی از آن زمان تا کنون در زندان به سر میبرد.
لازم به ذکر است که کشیش فرشید فتحی متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد.اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است در حالی که وی تنها بخاطر ایمان به مسیحیت دستگیر شد.

.

آمریکا موضوع پیشنهاد «مبادله امیر حکمتی» را رد کرد

خبرگزاری هرانا – ایالات متحده روز سه‌شنبه، نهم دی ماه، خواستار آزادی شهروندان آن کشور که در ایران زندانی هستند شد، در عین حال خبر منتشر شده در مورد «پیشنهاد مبادله امیر حکمتی» را رد کرد.
روز سه‌شنبه وکیل امیر حکمتی در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم گفته بود دولت آمریکا از طریق دفتر حافظ منافع خود در ایران خواستار «مبادله» این شهروند ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران با یک زندانی شده است.
به گزارش هرانا به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جف راتکه، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفته است «آن خبر‌ها صحیح نیستند».
آقای راتکه گفته است «دولت آمریکا پیشنهاد مبادله آقای حکمتی را نکرده است. با همه این‌ها ما از دولت ایران می‌خواهیم تا امیر حکتی را فورا آزاد کند. در عین حال خواستار آزادی سعید عابدینی و جیسون رضائیان و همکاری برای پیدا کردن رابرت لوینسون هستیم».
امیر حکمتی در سال ۱۳۹۰، وقتی، به گفته خودش، برای دیدار با مادربزرگش به ایران رفته بود، به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت و به اعدام محکوم شد. این حکم در ‌‌نهایت به ۱۰ سال زندان تغییر پیدا کرد.
واشینگتن اتهام جاسوس بودن او را رد کرده است.
سعید عابدینی یک کشیش ایرانی آمریکایی‌ست که در ایران زندانی شده است.
جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشینگتن‌پست است، که در تیر ماه گذشته همراه با همسرش و دو نفر دیگر بازداشت شد که به جز او بقیه آزاد شده‌اند.
رابرت لوینسون نیز یک شهروند آمریکایی‌ست که بنا بر گزارش‌های اولیه به عنوان بازرس خصوصی برای یک شرکت بزرگ کار می‌کرد و برای تحقیق در مورد «قاچاق سیگار» به جزیره کیش در ایران سفر کرده بود؛ جایی که در سال ۱۳۸۵ ناپدید شد.

۱۳۹۳ دی ۹, سه‌شنبه

معاون قوه قضاییه: ایران جزو ۱۰ کشور اول دنیا از نظر تعداد زندانی است

گزارش‌های ناجا نشان دهنده نابسامانی‌ در کشور است


خبرگزاری هرانا – معاون راهبردی قوه قضاییه ایران را یکی از ۱۰ کشور اول جهان از نظر تعداد زندانی معرفی کرد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم در جامعه ما یک امر ضروری است.
به گزارش هرانا به نقل از آنا؛ محمدباقر ذوالقدر در گردهمایی ارتقای اثربخشی برنامه‌ریزی در پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم اگر برای کشور ما یک امر ضروری باشد که هست برای قوه قضاییه یک امر واجب و اجتناب‌ناپذیر است.
وی تاکید کرد: این موضوع برای کشور ضروری است؛ زیرا وضعیت شیوع جرایم و بزه در جامعه وضع قابل قبولی ندارد؛ یعنی با توجه به آرمان‌ها و اهدافی که برای جامعه تعیین شده این میزان جرم و معضل شایسته جامعه دینی و انقلابی ما نیست. جامعه‌ای که قرار است سلامت و الگو برای همه باشد این میزان فتنه در جامعه قابل قبول نیست. ما شاخص‌هایی برای وضعیت سنجش جرم در جامعه داریم و آن‌ها نشان می‌دهند که وضعیت، وضعیت مطلوبی نیست.
معاون راهبردی قوه قضاییه افزود: گزارش‌های ناجا یکی از شاخص‌های سنجش ماست و این گزارش‌ها حاکی از نابسامانی در کشور است. شاخص دیگر وضعیت پرونده‌ها در دستگاه قضایی است. با رشد تصاعدی در پرونده‌ها روبرو بوده‌ایم که این موضوع هشداردهنده است. شاخص دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد گزارش‌هایی است که نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور ارائه می‌کنند که این گزارش‌ها نیز در شأن جامعه ما نیست و برخی از این گزارش‌ها‌‌ همان پرونده‌های فساد است که نشان می‌دهد وضع جامعه ما مطلوب نیست.
وی تصریح کرد: شاخص دیگر آمار زندانیان است که اگر به آن مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که این شاخص نیز درشان جامعه ما نیست. ما از نظر تعداد زندانیان جزو ۱۰ کشور اول هستیم و همه این‌ها نشان می‌دهد پیشگیری از وقوع جرم در جامعه ما یک امر ضروری است.
ذوالقدر با بیان اینکه دو رویکرد برای مواجهه با جرم در جامعه وجود دارد، گفت: رویکرد اول برخورد کیفری و قهرآمیز است و رویکرد دیگر پیشگیری است که این رویکرد، رویکرد خوب و آرمان‌گرایانه‌ای است اما در جمع‌بندی که داشته‌ایم به این رسیدیم که برخورد کیفری در حد ضرورت و پیشگیری در حد امکان است.
معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: نقش پیشگیری در این چارچوب نقش حائز اهمیت و مهمی است. پیشگیری برای قوه قضاییه یک امر واجب و الزامی است و به دو دلیل نمی‌توان به آن فکر نکرد. اول به دلیل الزام قانونی که در بند ۵ اصل ۱۵۶ قانون اساسی به صراحت بیان شده و چه بخواهیم و چه نخواهیم این تکلیف بر عهده قوه قضاییه است.
معاون راهبردی قوه قضاییه دلیل دوم را الزام درونی در قوه قضاییه دانست و افزود: قوه قضاییه اگر بر روی پیشگیری از وقوع جرم تمرکز نکند دچار ناکارآمدی می‌شود. همچنین اگر به آن توجه نکند در سایر ماموریت‌ها نیز ناتوان خواهد شد.


استمداد ۴۵ زندانی امنیتی سیاسی منتقل شده از بند ۳۵۰ از دبیرکل سازمان ملل

خبرگزاری هرانا – ده‌ها تن از زندانیان سیاسی – امنیتی بند ۳۵۰ زندان اوین که تابستان گذشته به زیر زمین قرنطینه بند ۷ زندان اوین منتقل شده و در شرایط سخت و غیر انسانی نگهداری می‌شوند، در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، شورای حقوق بشر این سازمان و چند نهاد حقوق بشری، خواستار کمک به بهبود شرایط خود شدند.
در این نامه که توسط ۴۵ زندانی سیاسی و امنیتی، از جمله امید کوکبی و مهدی ساجدی فر از نخبگان علمی کشور، حمیدرضا درخشنده، امیر میرزا حکمتی امریکایی ایرانی تبار، سالار ستوده از دراویش گنابادی، دکتر اسدالله اسدی، اسماعیل برزگری و رسول حیدرزاده از فعالان قومی آذربایجان، یعقوب ملکی، بهزاد عباسی و امیر درستی از خلبانان نیروی هوایی ارتش و مجید محمدی معین روزنامه نگار، امضا شده، نسبت به شرایط غیر انسانی خود در زندان اعتراض شده است.
این عده که شامل متخصصان رشته‌های مختلف، کارکنان ارشد نهادهای امنیتی و سیاسی، فعالان قومی و اتباع خارجی هستند، در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به اتهام ارتباط با دولتهای خارجی و نهادهای علمی و تخصصی، متهم و در دادگاه انقلاب و بدون طی مراحل دادرسی عادلانه به حبس‌های از ۵ تا ۲۰ سال محکوم شدند.
این زندانیان در نامه خود، نگهداری در محیط نمور و مرطوب، بدون نور، نبود هواخوری، تغذیه نامناسب و عدم اجازه برای تغذیه تکمیلی، نبود بهداشت و فشارهای روانی را به مثابه شکنجه‌ای افزون بر حکم محکومیت ناعادلانه خود خوانده و خواستار توجه نهادهای حقوق بشری به این موضوع شده‌اند.
این زندانیان گفته‌اند، در سالهای گذشته تحت عنوان فعالیت سیاسی و مدنی، با توجیه جلوگیری از فرار مغز‌ها، به بهانه ورود به حوزه اقتصادی مشترک بانهادهای نظامی و شکستن انحصار توسعه نهادهای درگسترش مناسبات مدنی و همچنین مقابله با گرایش‌های قومی و فرهنگی گرفتار پرونده سازی و محکومیت‌ها ناعادلانه شده‌اند و اکنون مجبورند، سال‌ها را در شرایط غیر انسانی در زندان سپری کنند.
پس از حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و همراهی این زندانیان با زندانیان سیاسی، مسولان زندان دست به انتقام جویی زده و علاوه بر محدود کردن امکانات و حقوق این زندانیان، استفاده از امتیازات و حقوق زندانیان عادی را نیز از انان دریغ کرده‌اند.
این زندانیان، از دبیرکل سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خواسته‌اند تا جمهوری اسلامی را به رعایت حقوق انسانی ان‌ها و عمل برابر قواعد و پروتکل‌های حقوق بشری، ترغیب کنند.
اسامی زندانیان معترض به نقض حقوق انسانی در زندان اوین
۱_ سالار ستوده از دراویش گنابادی و کار‌شناس انرژی اتمی
۲_ چاری محمد مرادف، تبعه ترکمنستان دانشجوی دانشگاه تهران
۳- محمد شیرزاده، تبعه قزاقستان مدیر شرکت اکتشاف و استخراج طلا
۴- عبدالستار شیخ، ذتبعه پاکستان و دانشجوی دکترای هنر
۵- حمید بابایی، دانشجوی کار‌شناس ارشد اقتصاد از دانشگاه بروکسل
۶- امیر ساسانی، کار‌شناس ارشد لیزر از اکراین
۷- بهنام معنوی، معاون مدیرکل شورای عالی امنیت ملی
۸ – شاهین دزفولی، کار‌شناس اسبق معاونت اطلاعات، وزارت اطلاعات
۹ – احمد قره چه، معاون دادستان شیراز و از اعضای ارشد سپاه
۱۰ – علی عسگری، کار‌شناس ارشد ادبیات روسی و مترجم وزارت دفاع
۱۱- رضا سمیعی منفرد، بازرس ارشد بانک مرکزی و افشا کننده فساد ۳ هزار میلیاردی
۱۲- محمدرضا یزدانپرست، معاون اسبق مدیر کل حراست خبرگزاری ایرنا
۱۳- جعفر شاکری، مدیر شرکت واردات الکترونیکی و همکار سازمان انرژی اتمی
۱۴_ علی اعلایی، مهندس ساختمان و پیمانکار دهکده المپیک قطر
۱۵- کمال فروغی
۱۶_ حمید زندی فر، معاون مدیر کل اکتشافات وزارت نفت
۱۷- امید کوکبی، نخبه علمی از دانشگاه تگزاس امریکا، متخصص لیزر و برنده جایزه حقوق بشری ساخاروف
۱۸_ مهرداد سرجویی، مسول سایت مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت
۱۹_ مرتضی خزانه داری، مهندس الکترونیک و مدیر ارشد بورس ایران
۲۰ – بهزاد عباسی خلبان برجسته نیروی هوایی ارتش
۲۱ – یعقوب ملکی خلبان برجسته نیروی هوایی و فرمانده پایگاه هوایی شمال غرب
۲۲_ امیر درستی خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی
۲۳ – عباس اوغر، جراح و دندانپزشک و از معاودین عراقی
۲۴- مرتض رحیم طایفه، سرهنگ ارتش
۲۵ – کامیار ثابتی صنعت، متخصص شبکه‌های کامپیوتری و مشاور سازمان هوا فضا
۲۶ – کیاوش صبوری، جراح و متخصص اطفال، استاد دانشگاه باکو
۲۷ – اسماعیل برزگری، دندانساز و موسیقی‌دان و فعال قومی آذربایجان
۲۸_ رسول حیدرزاده موسیقی‌دان و فعال قومی اذری، خواننده مطرح اذربایجان
۲۹ – حمید رضا مهاجرانی، دکترای ادبیات عرب، کارمند ارشد رایزنی فرهنگی ایران در قطر
۳۰ – ایمان صیرفی، هکر و متخصص سایبری
۳۱ – مهرداد پناهی دکترای فیزیک و کارمند سازمان انرژی اتمی
۳۲- علی امینی، دیپلمات و رایزن اقتصادی ایران در لندن
۳۳_ علیرضا علیخانی معاون مدیر کل شرکت زیرساخت مخابرات ایران
۳۴- محمد مهدی ساجدی فر، دانشجوی دکترای ژنتیک و نخبه علمی
۳۵- احسان امیری، دکترای فیزیک با تخصص لیزر
۳۶- مجید محمدی معین، روزنامه نگار و مدیر تنها شرکت ایرانی جذب حامیان مالی و معنوی از فعالان ستادی انتخابات ۸۸
۳۷- همایون روستایی، کاردار ایران در روسیه، المان، تایلند و فنلاند و کار‌شناس ارشد میز اروپا در وزارت خارجه
۳۸ – اسد الله اسدی، پزشک و از فعال قومی اذربایجان
۳۹ – حمید رضا درخشنده، کار‌شناس مخابرات و تکنیسین ممتاز مهندسی مخابرات
۴۰- داوود اسدی، معاون حفاظت فرودگاه مهرآباد
۴۱- امیر میرزاحکمتی، درجه دار نیروی دریایی ایالات متحده امریکا
۴۲- غلامرضا حسینی، کار‌شناس ارشد کامپیو‌تر و مدیر شرکت مشاور‌ای تی
۴۳- فرهاد اطلسی، کار‌شناس ارشد علوم سیاسی، کارمند اسبق نخست وزیری و کار‌شناس وزارت خارجه
۴۴- محمد سرابی، کارمند معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات، افشاگر فساد مالی مدیران در مورد بازاریابی شبکه‌ای
۴۵- شاهین دادخواه، عضو اسبق هیات مذاکره کننده هسته‌ای و مشاور حسین موسویان

سخنان عوام فریبانه دستیار ویژه رئیس جمهور درباب "توهين به عيسی مسيح"

در حالی که روحانیون ارشد حکومتی در ادامه روند مسیحیت ستیزی خود بارها مسیحیت و اصول اعتقادی آئین مسیحی را مورد توهین قرار داده اند، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفته است که «هر مسلمانی به حضرت مسیح توهین و بی‌احترامی کند از دین اسلام خارج است.»
به گزارش «محبت نیوز» علی یونسی، دستیار ویژه حسن روحانی در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفته است که هر مسلمانی به گفته وی به حضرت مسیح توهین و بی‌احترامی کند از دین اسلام خارج است.
اما عبدالکریم لاهیجی، این سخنان را به معنی حکم اعدام برای فرد از دین خارج شده و در واقع نقض حقوق شهروندی افرا خوانده است.
یونسی، همچنین جمعه شب با شرکت در کلیسای آشوری‌ها و کلدانی‌ها در تهران گفت: «عید میلاد مسیحیان فقط به مسیحیان تعلق ندارد؛ بلکه تمامی مسلمانان و ایرانیان در این عید سهیم هستند»
سخنان یونسی در حالی بیان میشود که طی سی و پنج سالی که از عمر حکومت جمهوری اسلامی می گذرد، مقامات و مسئولان حکومتی و به ویژه آیت الله های وابسته به حكومت با موج حملات و سخنان پوچ و بی اساس و ادعاهای واهی، سعی در تحریك مقامات دولتی و امنیتی داشته‌اند.
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی از مراجع تقلید چندی پیش در پاسخ به استفتایی دیدگاه خود را درباره آیین برگزاری سال نو میلادی از سوی مسلمانان اینگونه بیان کرد که " برگزاری جشن و انجام کارهایی که مربوط به کریسمس می‌شود با توجه به این که باعث ترویج فرهنگ غیرمسلمانان می‌شود مجاز نیست."
علی یونسی در ادامه افزود که "جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند از دین و آزادی‌های دینی اقلیت‌های مذهبی حمایت کند."  ادعایی که نشان می دهد از زمان روی کار آمدن حسن روحانی تغییری در وضعیت اقلیت های مذهبی بویژه مسیحیان نه تنها صورت نگرفته که بدتر نیز شده است.
سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور در خصوص توهین به عیسی مسیح در حالی بیان می شود که روحانیون ارشد حکومتی در ادامه روند مسیحیت ستیزی خود بارها مسیحیت و اصول اعتقادی آئین مسیحی را زیر سوال برده و از انحراف و تحریف کتاب مقدس مسیحیان بدون هیچ استدلال منطقی سخن به میان آوردند.
از جمله ( آیت الله) «نورالله طبرسی»، امام جمعه ساری، در اظهاراتی توهین آمیز،"مسیحیان فعلی را ننگی برای مسیحیت دانست". طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران، همچنین مدعی شد که همه فسادهای اخلاقی در جوامع غرب به علت به کارگیری نادرست دین مسیح بوده است.! باید متذکر شد برخلاف حکومت مذهبی جمهوری اسلامی که یک حکومت دینی و بر پایه اصول اسلام می باشد، اما در دنیای غرب کلیسا نقشی در نظام حکومت ها ندارد و حکومت و کلیسا این دو مقوله از هم کاملن متمایز می باشند. اما گویا آقای طبرسی واقعیت را گونه ایی دیگر می بیند و به مشکلات و معظلات داخلی کشوری که خود را پرچمدار اسلام ناب می داند نیم نگاهی نیانداخته است.
همچنین حسن رحیم‌پور ازغدی٬ از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکومت جمهوری اسلامی٬ دهان به آلودگی گشود و به رهبران و کشیشان مسیحی توهین کرد، وی گفته بود: « در جوامع غیر اسلامی، فاسد‌ترین افراد جامعه افراد، رهبر دینی و کشیش‌های آن هستند وی در ادامه در سخنانی که باعث شگفتی می شود اظهار داشت: « خوشبختانه روحانیت در جامعه اسلامی، پاک‌ترین اقشار هستند ! »
در یادآوری دیگر از موج توهین ها به مقدسات مسیحی باید از وحید خراسانی نام برد،  وی بعنوان آیت الله و یکی از مراجع تقلید برجسته شیعی در دستگاه حکومتی جمهوری اسلامی، "عیسی مسیح" و "مریم" (مادر عیسی) را مورد توهین ! خود قرار داد. وی در سخنانی که نشان از دانش محدود وی از کتاب مقدس مسیحیان است گفت « اگر بخاطر قرآن نبود، عیسی لایق ملکوت خدا نمی بود»!
اینگونه تفکرات مسیحیت ستیز و فتوا از سوی مراجع حکومتی آنگونه پیامدی خواهد داشت که در اسفند ۱۳۸۹ اداره بازرسی و كشف كالای قاچاق با هماهنگی نیروی امنیتی سپاه پاسداران، ۲ كارتن كتاب حاوی بیش از ۳۰۰ جلد كتاب مقدس را كه در داخل یك اتوبوس كشف و ضبط شده بود، همراه با برخی دیگر از كالاهای قاچاق نظیر مواد مخدر ومشروبات الكلی سوزاند. در خرداد همان سال نیز در اقدامی مشابه صدها جلد کتاب مقدس مسیحیان در شهرستان سردشت سوزانده شد و خبر آن با عکس و تفصیلات در رسانه‌ها منعکس شد. رویداد سوزاندن کتاب مقدس مکشوفه از کلیساهای خانگی و یا مسافران بین المللی عملی است که هر روزه از سوی نهادهای امنیتی صورت میگیرد.
عبدالکریم لاهیجی، حقوقدان و فعال حقوق بشر ساکن پاریس به بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه می‌گوید : در قانون اساسی ایران نه تنها از بزرگترین اقلیت مذهبی در ایران یعنی بهائیان حقی ندارند، بلکه سه اقلیت مذهبی دیگر که به رسمیت شناخته شده نیز حقوق مساوی با دیگران ندارند.
.

۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

بازداشت و ممانعت از برگزاری جشن کریسمس درتهران از سوی ماموران امنیتی

خبرگزاری هرانا – ماه دسامبر برای مسیحیان سراسر دنیا یاد آور یک رویداد بزرگ است، در ایران اما مقامات و مسئولان امنیتی همه ساله با فرارسیدن ایام کریسمس ضمن کنترل و نظارت بر کلیسا‌ها و اعضا و ایمانداران بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان، فشار و تهدیدهای خود را به شدت افزایش می‌دهند.
به گزارش هرانا به نقل از محبت نیوز؛ ده تن از ماموران امنیتی به منزل مسکونی یک کشیش آشوری واقع در منطقه غرب تهران هجوم برده و ضمن بازداشت وی از ادامه برگزاری جشن کریسمس جلوگیری کردند.
به گفته منابع خبری، ماموران لباس شخصی در ساعت پنج و نیم بعداظهر روز جمعه پنجم دی ماه سالجاری پس از ورود به خانه کشیش «ویکتور بِت تَمرز» ضمن اینکه خود را از ماموران دادستانی دادگاه انقلاب اسلامی معرفی کردند، اقدام به بازداشت موقت این افراد در‌‌‌ همان مکان نموده و مانع از برگزاری جشن میلاد مسیح شدند.
ماموران امنیتی تعداد ۱۵ تن از مهمانان را که در آنجا حضور داشتند، ضمن جدا کردن زنان و مردان از یکدیگر و بازرسی و تفتیش بدنی این افراد، اقدام به توقیف کتاب مقدس، ضبط کلیه تلفن‌های همراه و مدارک شناسائی حاضرین کردند.
این مراسم در منزل کشیش ویکتور از کشیشان رسمی و آشوری در تهران در حال برگزاری بود که ماموران لباس شخصی ضمن تهدید بازداشت شدگان، حضور این جمع در این مکان را «تجمع غیر قانونی و بدون مجوز» دانسته و مانع از برگزاری جشن میلاد مسیح شدند.
ماموران سپس فرمهای بازجویی هشت صفحه‌ای که با آرم وزارت اطلاعات بوده را در بین بازداشت شدگان تقسیم کرده و از آنان خواسته شد تا به تمامی فرم پرسشنامه که شامل سوالاتی از پیش تعیین شده بوده، به آن به دقت پاسخ دهند.
مشخصات واسامی این افراد عبارتند از: کشیش ویکتور بهمراه همسر و فرزندشان که وی به تازه گی از سفر، به ایران بازگشته بود تا کریسمس را در کنار خانواده خود بگذرند.
سوزان که به همراه پدر، مادر و خواهرش که در این جمع حضور داشتند.
از دیگر افراد: خانم محنا، افشین، میثم، آقای کاویان از کلیسایی در شمال کشور- خانم سحر – جمشید بهمراه همسرش – محمد و همسرش ملیکا.
(محبت نیوز نام خانوادگی این افراد را محفوظ دانسته و از انتشار آن خوداری می‌کند)
در میان این نوکیشان مسیحی افرادی بوده‌اند که پس زمینه دینی آن‌ها نه دین اسلام بلکه آئین زرتشتی بود، که این افراد به این امر و بازجوئی کتبی اعتراض کرده و عنوان نمودند که این برگه‌ها را پرنخواهند کرد زیرا به گفته آنان، پر کردن اینگونه فرم‌ها می‌تواند ایجاد سابقه برای این افراد شود. زیرا آنان معتقد بودند که عمل اشتباهی از آنان سر نزده که اکنون باید مورد بازجویی قرار بگیرند.
ماموران یکدیگر را گاهن با نامهای مستعار و مجعول حاجی و سید خطاب می‌کردند. در بین ماموران دو مامور زن نیز حضور داشتند که آنان زنان مسیحی را مورد تفتیش و بازرسی بدنی قرار می‌دادند. مامورین امنیتی همچنین از بازداشت شدگان موقت در آن مکان خواسته بودند تا در مقابل دوربین فیلمبرداری قرار گرفته و ضمن معرفی خودشان علت حضور و دلیل بازداشتشان را توضیح دهند.
کشیش «ویکتور» و همسرش خانم «شامیرام عیسوی» و فرزندشان «رامئیل» این سه تن نیز مورد بازجوئی و پرسش قرار گرفتند. ماموران لباس شخصی همچنین خانه این زوج آشوری را به طور کامل مورد تفتیش و بازرسی قرار داده و بسیاری از وسایل شخصی آنان از جمله کامپیو‌تر، تلفن همراه، کتب و…. را ضبط و با خود بردند. سپس ماموران اقدام به بازداشت کشیش «ویکتور» کرده و وی را به بازداشتگاه زندان اوین منتقل کردند که تا لحظه انتشار خبر از وضعیت جسمانی و شرایط این کشیش آشوری اطلاع دقیقی در دست نیست.
یک منبع آگاه به محبت نیوز گفت؛ یک تن از نوکیشان مسیحی با نام «امین» که ماموران امنیتی وی را داخل خودرویی بردند و بطور خاص در داخل اتومبیل وی را مورد بازجوئی قرار دادند، و سپس هماهنگ شده بود تا با چند مامور دیگر به خانه شخصی وی اعزام و آنجا را مورد بازرسی قرار دهند. که از سرنوشت این نوکیش مسیحی پس از خروج از منزل کشیش ویکتور تا لحظه تنظیم این خبر اطلاع دقیقی در دست نیست.
همچنین گفته شده که بازداشت شدگان پس از انجام مراحل بازجویی و عکسبرداری و تکمیل فرم پرسشنامه وزارت اطلاعات اجازه خارج شدن از خانه به آنان داه شد، اما ممکن است طی روزهای آینده این افراد برای توضیحات بیشتر به وزارت اطلاعات احضار شوند.

دادستان کل کشور: ظلم سران فتنه غیر قابل گذشت است

خبرگزاری هرانا – دادستان کل کشور با بیان اینکه حصر سران فتنه اقدامی تامینی است، گفت: این مسئله نباید منجر شود که اصل ظلم این افراد به خط امام و ارزشهای اسلام نادیده گرفته شود زیرا ظلم آن‌ها بزرگ و غیرقابل گذشت است.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ ابراهیم رییسی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت نهم دی در خیمه گلستان شهدای اصفهان افزود: کسانی که رای نیاوردند قاعده بازی و اصل انتخابات را به هم زدند و ساز و کار مطمئن و قانونی انتخابات که پس از انقلاب در قانون اساسی وجود داشت را مورد تردید قرار دادند.
وی افزود: این افراد اگر فرد منتخب را قبول نداشتند چرا نسبت به ساز و کار انتخابات ایجاد تردید کردند و باعث امیدواری دشمن شدند و چرا از نظام سلطه ابراز تنفر نکردند.
دادستان کل کشور افزود: کسانی که ساز و کار انتخابات را قبول داشتند و با این ساز و کار وارد انتخابات شدند به چه مجوز بعد از انتخابات آنچه را که مردم انتخاب کرده بودند نپذیرفتند و ادعای خود را از مجاری قانونی دنبال نکردند.
وی اظهار کرد: این افراد تقلب را اسم رمزی برای به خیابان کشیدن مردم و لشکر کشی خیابانی و ایجاد ناامنی کردند.
دادستان کل کشور با اشاره به دلسوزی برخی افراد برای سران جنبش سبز گفت: سخنان آن‌ها نه مبنای حقوقی دارد، نه مطابق با ارزشهای اسلامی و موازینی است که برای برخورد با تخلفات وجود دارد.
وی افزود: صدور هفده اطلاعیه، مردم را به خیابان‌ها کشاندن، ایجاد ناامنی، حمله به مراکز بسیج، اهانت به امام راحل، اهانت به ساحت امام حسین (ع) و هشت ماه مردم را دغدغه دار کردن با هیچ منطقی سازگار نیست.
وی گفت: اقدامات کسانی که بعد از هشدارهای رهبری، مردم را به خیابان‌ها کشاندند و علیرغم توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، صف خود را از دشمنان جدا نکردند و کسانی که شعار نه غزه و نه لبنان را سرداده بودند را انسان‌های خداجو دانستند چه نام دارد.
رییسی اضافه کرد: بعضی این اقدامات را انقلاب مخملی نمی‌دانند در حالیکه نشانه‌هایی که به وجود آوردند اعم از تردید در دل مردم، ایجاد فضا برای موج سواری دشمنان و باز شدن برخی سفارتخانه‌ها برای پناهنده کردن افراد و حمایت شبکه‌هایی مانند شبکه انگلیس، نشان از انقلاب مخملین است و منجر شد دشمن آنچه که سی سال به دنبال آن بود را در این فضا ایجاد کند.
دادستان کل کشور گفت: حماسه مردم در هشت دی و نهم دی به فتنه خاتمه داد.
وی اظهار کرد: دست قدرت الهی، خون شهیدان و بصیرت مردم پایان دهنده فتنه بود.
رییسی افزود: مردم چون احساس کردند ارزش‌ها در معرض آسیب است آمدند که بگویند ما هستیم تا انقلاب پا برجا بماند؟
وی یادآور شد: برخی این ظلم سران فتنه را درگیری دو طرف انتخاب می‌دانند در حالیکه ظلم آن‌ها بزرگ و نابخشودنی است.
رییسی گفت: کسانی که مدعی خط امام هستند باید بدانند خط امام شاخص دارد و چگونه عده‌ای این همه ظلم را به خط امام و ارزشهای اسلام و انقلاب کردند ولی خود را هنوز مدعی خط امام می‌دادند.
وی خاطر نشان کرد: مردم ما همواره مسائل را باید رصد کنند زیرا دشمنی آمریکا و استکبار تا مادامی که پرچم انقلاب اسلامی بلند است ادامه دارد و راه دفاع از انقلاب و اسلام، جز با بصیرت و حضور بموقع در همه صحنه‌ها امکان پذیر نیست.

۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

محکومیت جدید برای ریحانه طباطبایی: یک سال حبس

خبرگزاری هرانا – ریحانه طباطبایی، روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی، به یک سال حبس و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، دستجات سیاسی و فعالیت در رسانه‌ها و مطبوعات و فضای مجازی محکوم شد.
به گزارش هرانا به نقل از کلمه؛ جلسه محاکمه این روزنامه نگار به اتهام تبلیغ علیه نظام ۹ آذر ماه به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و در حال حاضر او از سوی دادگاه بدوی به یک سال حبس و دو سال محرومیت از حقوق سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.
ریحانه طباطبایی پیش از این در آذر ماه سال ۸۹ توسط سپاه پاسداران بازداشت شده بود. وی بابت این بازداشت محکوم به یک سال حبس شد که دادگاه تجدید نظر آن را به شش ماه حبس تعزیری و شش ماه حبس تعلیقی تبدیل کرد. این عضو جبهه مشارکت در بهمن ماه سال ۹۱ نیز به همراه تعدادی از روزنامه نگاران توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
طباطبایی، خرداد ماه سال جاری برای پرونده جدید خود که این بار نیز توسط سپاه تنظیم شده بود، به دادسرا احضار شد که پس از تفهیم اتهام برای اجرای حکم ۵ ماهه خود به بند سیاسی زندان زنان اوین منتقل و در ۲۰ آبان ماه پس از طی دوران محکومیت خود آزاد شد.

اخلال در تجمع پیروان عرفان حلقه در جلوی زندان اوین

خبرگزاری هرانا – حدود دویست نفر از پیروان عرفان حلقه با تجمع در مقابل زندان اوین خواهان آزادی محمدعلی طاهری بنیانگذار این گروه شدند. این تجمع تحت تدابیر شدید امنیتی و با اخلال ماموران امنیتی همراه بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حاضرین در تجمع امروز در واکنش به انتشار گزارشاتی مبنی بر اعتصاب غذای آقای طاهری که منجر به عارضه قلبی جدی در ایشان شده دست به این تجمع زده بودند.
یکی از شرکت کنندگان در تجمع به گزارشگر هرانا گفت: «حدود ۲۰۰ نفر طبق قرار قبلی در ساعت ده صبح امروز در تجمع حاضر شدند. ماشین‌های پلیس و آمبولانس که از قبل در آنجا حاضر بودند گروه تجمع کنندگان را محاصره کردند به طوری که کس دیگری نتواند به جمعیت حاضر بپیوندد و با صدای بوق بلند و آژیر اضطراری سعی در ایجاد رعب و وحشت و پراکنده کردن جمعیت را داشتند. و اجازه دادن هیچگونه شعاری را به تجمع کنندگان نمی‌دادند. ولی حاضرین در تجمع با نوشته‌ها و پلاکارد‌هایشان به همراه عکس محمدعلی طاهری اعتراض خود را اعلام نمودند. در ‌‌‌نهایت با مداخله پلیس تجمع کنندگان به سمت دیگر خیابان هدایت شدند و حاضرین در تجمع با حرکت به صورت راهپیمایی به همراه عکس و دست نوشته، مسیر یادگار امام تا چمران را طی کردند.»
گفتنی است بنا بر اخبار دریافتی، محمد علی طاهری، هفته پیش، در پی ضعف شدید جسمی، به دلیل اعتصاب غذای طولانی مدت، دچار عارضه جدی قلبی شد، که البته پزشکان موفق شده‌اند ایشان را احیا کرده و به زندگی بازگردانند.
بنیانگذار عرفان حلقه که از اردیبهشت ۱۳۹۰ در سلول انفرادی زندان اوین نگهداری می‌شود، برای یازدهمین بار در ۴ آبان دست به اعتصاب غذا زد و خواستار بسته شدن پرونده باز افساد فی الارض خود شد. آقای طاهری در پس اعتصاب غذا اعلام کرده بود که تا بسته نشدن این پرونده دست از اعتصاب غذای خود نخواهد کشید.
تقریبا بیست روز پس از شروع اعتصاب غذا، آقای طاهری به حالت اغما رفت که ابتدا به بهداری زندان و سپس به بیمارستان رجایی منتقل شد و دادستان کشور نیز در همین زمان، در بیمارستان از وی ملاقات کرد. پس از بازگرداندن طاهری از بیمارستان به زندان، وعده‌هایی از سوی بازپرسان و بازجویان پرونده به وی مبنی بر بسته شدن پرونده افساد فی الارض و ارتدادش شد. پس از این وعده‌ها، وی اعتصاب غذای کامل را به اعتصاب غذای نیمه تغییر داد. پس از گذشت چند روز و اطلاع از اینکه وعده‌ها عملی نشده‌اند، در ۲۲ آذر دوباره وارد اعتصاب غذای کامل شد. طاهری چند روز پس از شروع دوباره اعتصاب غذای کامل، در ۲۳ آذر، به دلیل فشار مضاعف و ضعف شدید جسمی، دچار عارضه شدید قلبی شد که با انتقال وی به بیمارستان، احیا شد.
محمد علی طاهری، هم اکنون تحت مراقبت پزشکی بوده و سلامتی وی تحت خطر جدی قرار دارد.

IMG-B7IMG-B6

۱۳۹۳ دی ۶, شنبه

حمله به یک کلیسای خانگی و بازداشت تعدادی از نوکیشان مسیحی در استان تهران

خبرگزاری هرانا – چند تن از نوکیشان مسیحی در حوالی تهران در روز کریسمس، عید بزرگ مسیحیان بازداشت شده‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر؛ ماموران امنیتی با حمله و ورود به یک کلیسای خانگی در شهر رودهن، واقع در شرق استان تهران، چند تن از نوکیشان مسیحی بنامهای مهدی کیان، علی صدرالدین (برادر استفان)، محمد کاظمی، آذین فرودی، محمدحسین مریدیان، مریم نریمانی، علیرضا ناصری، برادر متین و یک تن دیگر (هویت نامعلوم) را بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل کرده‌اند.
روز پنجشنبه گروهی از ایمانداران مسیحی برای دعا و نیایش به مناسبت زادروز عیسی مسیح (کریسمس) گردهم آمده بودند، که تعدادی از ماموران لباس شخصی مجهز به سلاح کمری و بیسیم، با برخوردی بسیار غیرمودبانه وارد محل مذکور شده و ضمن تفتیش محل و ضبط کامپیوتر‌ها، کتب و جزوات، موبایل‌های حاضران و…، اقدام به بازداشت و انتقال این مسیحیان به خودروهای ون نمودند.
ماموران امنیتی همچنین برخورد بسیار زشتی با یکی از همسایگان آن منزل که در خصوص این اقدام ماموران از آن‌ها سوال کرده بود داشتند و تلفن همراه و مدرک شناسایی این شهروند شاهد را نیز ضبط کردند.
هنوز از محل بازداشت، ارگان بازداشت کننده، و هویت دقیق دستگیرشدگان خبری دقیق‌تر به دست نیامده است.
همزمان و بر اساس گزارشی دیگر کشیش سعید عابدینی، زندانی عقیدتی محبوس در زندان اوین، بمناسبت کریسمس و فرارسیدن سال نوی میلادی با انتشار نامه‌ای بر اعتقادات مسیحی خود تأکید کرده و نوشته است: «این روز‌ها هوا در اینجا بسیار سرد است، پنجره سلول کوچک من فاقد شیشه است و شب هنگام خوابیدن بسیار دشوار است. سرمای هوا یادآور رفتار رفقای زندانی من است. نگاه هم بندی‌های من بسیار دردناک است، نگاهی شرم آلود، شرم آلود ترک مذهب پدران. زندانبانانم نیز تحمل ندارند، صلیب‌های کاغذی که بر دیوار سلول آویخته بودم آزارشان می‌داد، صلیب‌ها را پاره کردند. این بار نیز به استقبال کریسمس می‌روم و عزیزانم را در بر ندارم.»
کشیش عابدینی از نوکیشان مسیحی با تابعیت ایرانی – آمریکایی است، که مهر ماه ۱۳۹۱در جریان سفری به ایران «برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه»، بازداشت و بعد از ماه‌ها سلول انفرادی، به اتهام «تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبانی جهت ارتکاب جرم» از سوی دادگاه انقلاب به هشت سال حبس محکوم شد و هم اکنون در زندان گوهردشت کرج (رجائی شهر) محبوس می‌باشد.
هم اکنون ده‌ها نوکیش و ایماندار مسیحی، همانند فعالان و شهروندان بهایی، دراویش، اهل تسنن و دیگر دگراندیشان عقیدتی، در زندان‌ها و بازداشتگاههای جمهوری اسلامی به سر می‌برند.
چندی پیش احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران، در بیست‌وچهارمین جلسه کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل جدید‌ترین گزارش خود از ادامۀ روند سرکوب گروه‌های مذهبی و قومی و حتی مواردی از اعدام آن‌ها را مورد انتشار قرار داد. آقای شهید در این گزارش، نسبت به نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران مانند یارسان، بهائیان، مسیحیان، دراویش و مسلمانان سنی‌ هشدار داده و آنرا همچنان بحرانی اعلام کرده بود.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی تفهیم اتهام از سوی مقامات جمهوری اسلامی را «کذب» خواندند

خبرگزاری هرانا – میرحسین موسوی در آخرین اظهار نظر خود در حصر خانگی با اشاره به موج تهمت‌ها و دروغ‌پراکنی‌های وسیع روزهای اخیر در رسانه‌ها تاکید کرد: برانداز کسانی هستند که از جیب مستضعفان و پابرهنگان و فقرا فسادهای عظیم را در کشور ایجاد کرده‌اند.
به گزارش هرانا به نقل از کلمه؛ میرحسین موسوی که در جریان موج تبلیغاتی وسیع رسانه‌های حکومتی علیه همراهان جنبش سبز قرار دارد، اتهام‌زنی‌ها و دروغ‌پردازی‌هایی از قبیل تهمت براندازی و … را ناشی از بی‌تقوایی و ضعف بهتان‌زنندگان دانسته و گفته است: اینجانب و رهنورد از ابتدای حصر بار‌ها از طریق زندانبانان، به مسئولان امر برای حضور در دادگاهی علنی و صالح اعلام آمادگی کرده‌ایم.
موسوی گفته است: بنده آماده‌ام تا ضمن پاسخ‌گویی به اتهامات، حقایق مربوط به سرچشمه‌های فساد عظیمی که کشور و انقلاب را در خود غرق کرده است، بیان کنم.
میرحسین موسوی که حدود چهار سال است بدون هیچ‌گونه حکمی از دادگاه یا طی شدن روندهای قضایی به همراه دکتر رهنورد در زندان خانگی محصور است، تاکید کرده که ادعای اخیر تفهیم اتهام، کذب و بی‌معنی است و ما تا کنون چند بار خواستار حضور یک مقام قضایی برای تعیین وضعیت حقوقی و همچنین رسیدگی به ورود غیر قانونی و حضور چندماهه بدون مجوز درون منزل شده‌ایم که به‌رغم قول‌های داده شده اما هیچ‌گاه اقدامی صورت نگرفت.
میرحسین موسوی همچنین تاکید کرده است که آنان اگر به جای اتهام‌زنی‌های کذب و بی‌معنا، رشد و بلوغ یک ملت را آشوب عده‌ای بزغاله و گوساله نمی‌خواندند، امروز مجبور نبودند مفاسد بزرگ را انکار کنند و با جنگ‌های روانی و راه اندازی کاروان‌های روایت، افکار عمومی را از خطرات این‌همه فساد و تباهی منحرف سازند.
پاسخ خانواده مهدی کروبی به جبهه دروغ و نفاق
همچنین در آستانه روز ۶ دی٬ خانواده مهدی کروبی در بیانیه‌ای به اظهارات هفته‌های اخیر برخی چهره‌های نزدیک به دولت و حکومت درباره رهبران جنبش اعتراضی مردم و حبس و حصر آنان٬ واکنش نشان داد.
طی هفته‌های اخیر برخی چهره‌های نزدیک به حکومت از جمله مهدی طائب٬ رئیس قرارگاه عمار؛ کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان و همچنین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری؛ با اظهارات خود حملات تندی را برعلیه آقایان کروبی و موسوی و نیز حرکت‌های اعتراضی مردم در واکنش به انتصابات سال ۸۸ داشته‌اند.
نامه ذیل که سحام آن را منتشر کرده٬در پاسخ به بخشی از این اظهارات است:
در آستانه روز حکومتی ۹ دی، ماشین تبلیغاتی حاکمیت بدون به رسمیت شناختن فرصتی برای پاسخ، مجددا سیلی از دروغ و تهمت‌های ناروا را نسبت به عزیزان در حصر و حبسمان وارد ساخته و می‌سازد. «فتنه» رمز مشترک کاسبانی ست که یکه راه فرار از رسوایی غارت کم نظیر بیت المال در چندسال گذشته را در لقلقه لسانی آن می‌دانند. در این میان آقای مهدی طائب‌‌ همان که رذالت دروغ و نفاق را به فریضه واجب تبدیل کرده، مدعی شد: «تمام تصمیماتی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص سران فتنه گرفته به خود آن‌ها ابلاغ و در واقع آن‌ها را تفهیم اتهام کرده است که موضوع بغی بر نظام توسط آن‌ها برای اعضای شورای عالی امنیت ملی اثبات شده است». شاید بر ما خرده گیرید که چرا پاسخ یاوه گویان بی‌اعتباری که به تعبیر پیامبر اکرم (ص) به سبب پستی نفسشان دروغ می‌گویند را می‌دهیم؟ مگر ۵ سال دروغ و اتهام‌های لا ینقطع آن‌ها توانست خدشه‌ای به اعتبار و جایگاه عزیزان در حصر و حبسمان وارد سازد؟ با علم و آگاهی به درستی این اشکال که درد مشترک جبهه دروغ، نفاق و تزویر است به پاسخ مبادرت می‌کنیم زیرا با بیان صحیح حوادث و وقایع، متعهد به ممانعت از تحریف دستوری تاریخمان هستیم.
تا به امروز برابر با ۶ دی ماه ۱۳۹۳ احدی از مقامات کشور اعم از رسمی و یا غیر رسمی، تصمیم شورای عالی امنیت در مورد حصر و حبس (البته اگر اساسا تصمیمی در این باب وجود داشته باشد) را به آقای کروبی و یا خانواده اعلام نکرده است. با وجود آنکه ایشان بار‌ها خواستار ابلاغ دستور قضایی بازداشت و مبنای حقوقی این مجازات خودسر شدند لیکن تاکنون هیچ پاسخی اعم از شفاهی و یا کتبی به ایشان داده نشده، نه ابلاغی شده و نه تفهیم اتهامی صورت پذیرفته، ادعای ابلاغ تصمیم شورای عالی امنیت ملی هم دروغ محض است. در واقع تاکنون هیچ یک از مقامات عالی قضایی رسما مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی عزیزمان را بر عهده نگرفته‌اند. شاید همین سردرگمی و استیصال است که شاهد سخنان متناقضشان هستیم بنحوی که یکی از مبرهن بودن حکم اعدام سخن می‌گوید و دیگری حصر را اقدام تامینی برای حفظ جان محصورین می‌داند. ادعای تفهیم اتهام از سوی شورا عالی امنیت ملی نشانی جز بلاهت صاحب سخن نداشته و ندارد زیرا تفهیم اتهام امری است قضایی و باید توسط مقام قضایی صورت پذیرد، اما بر فرض اداره مملکت به روش حسینقلی خانی هم باید اذعان کنیم که این شورا تاکنون چنین نکرده زیرا همچون خود عمار پنداران هنوز سفاهت و بلاهت از شروط اصلی عضویت در آن نهاد تعیین نگردیده است.
آقای کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان مدعی شبیه سازی اقدام تامینی دستگاه قضایی با مجرمین شدند و گفتند تا زمانی که خطر آسیب رسیدن به جان این‌ها وجود دارد، حصر بعنوان اقدام تامینی صورت می‌گیرد. استدلال حفظ جان محصورین پیش‌تر از سوی سایت‌های هتاک بدون معین بودن هویت نویسندگانشان بیان می‌شد. اما مدتی است جناب کدخدایی حقوقدان با سابقه شورای نگهبان اعمال این مجازات خودسرانه که در مورد آقای کروبی سه سال آن در خانه امن اطلاعات و بدون دسترسی به نور و هوای آزاد رقم خورده را اقدام تامینی برای حفظ جان آنان می‌داند!!! این در حالی است که حاکمان به خوبی می‌دانند روند در حال اتفاق، معنایی جز ستاندن آرام جان عزیزان دربندمان ندارد. زیبنده نیست که حکومت را آنقدر ضعیف بدانید که برای فرار از مسئولیت‌اش مدعی حفظ جان محصورین از شر اوباش مزد بگیر باشید. استدلال حقوقی آقای کدخدایی و توسل وی به اقدام تامینی برای جلوه دادن مشروع حصر و حبس یادآور حکایت تاریخی ناصر الدین شاه و بادمجان است. تسری دامنه اقدام تامینی برای توجیه حصر و حبسی که در آستانه ورود به پنجمین سال آن هستیم همانند توصیف شاعر درباری آن زمان از بادمجان بود که به تناسب حال قبله عالم‌اش روزی بادمجان را موهبت الهی که قادر آسمان‌ها برای قادر زمین آفریده توصیف می‌کرد و روز دیگر بادمجان را سیاه، زشت و بی‌خاصیت نامید که باید بجای زهر از آن استفاده کرد.
در پایان لازم است سخنی هم با آقای اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری که این روز‌ها نقش جناب شجونی را بخوبی ایفا می‌کنند داشته باشیم. مشاور رئیس جمهور روحانی، در مصاحبه خود اعتراض مسالمت آمیز مردم در خرداد ۸۸ را اردوکشی خیابانی خواندند و مدعی شدند معترضین در «روز عاشورا مرتکب رفتاری خلاف فضیلت و اخلاق شدند و به ساحت مقدس امام حسین (ع) اهانت کردند.» آقای اکرمی در ارتباط با حصر هم گفتند: «وقتی شورای امنیت ملی بعد از بررسی لازم به جمع بندی «حصر سران فتنه» رسیده‌اند و رهبری هم بر آن «صحه» گذاشتند نباید حرفی و انقلتی وجود داشته باشد … آن طرفی که این ماجرا را به وجود آوردند و سکوت کردند باید عذرخواهی کرده و تجدیدنظر کنند تا در طرف مقابل هم تغییری حاصل شود.»
از هماهنگی ایشان با مواضع و سخنان جناب رئیس جمهور در ایام انتخابات و رویکردشان به حوادث ۸۸ در شگفت‌ایم. تکرار سخنان بی‌ارزش جبهه دروغ و تزویر و متهم کردن مردم خداجو و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به حرمت شکنی در روز عاشورا، آنهم از نهاد ریاست جمهوری دست مریزاد دارد. اگر در ۱۷ ماه گذشته دولت به هر دلیلی حقوق و آزادی‌های مردم را دغدغه خود ندانسته و نخواسته قدم موثری در جهت رفع ظلم و تعدی دستگاه‌های امنیتی بردارد، حداقل انتظار است که اجازه ندهد رئیس شورای فرهنگی‌اش به بوق تبلیغاتی جریان سرکوب گر تبدیل گردد. جناب اکرمی به درستی می‌داند که اشغال این پست در نهاد ریاست جمهوری حاصل پیگیری مستمر مردم در حق تعیین سرنوشتشان در حوادث پس از انتخابات ۸۸ و مقاومت رهبران در حبس و حصر بوده است. اگر نمی‌خواهند قدر‌شناس پاستور بخشان باشند، حداقل نمک بر زخم آغشته به خون و زندان و حصر و حبس و آوارگی آنان نپاشند.
خانواده مهدی کروبی
شنبه ۶ دی ماه ۱۳۹۳

۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

دومین اسید‌پاشی در تهران به شیوه اصفهان

خبرگزاری هرانا – دو راکب موتورسیکلت عصر امروز – پنجشنبه – پس از اسیدپاشی به سمت یک خودرو در محدوده کلانتری هفت چنار تهران از محل متواری شدند.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ دراین حادثه که ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه عصر امروز روی داد، دو راکب موتورسیکلت که صورت‌های خود را پوشانده بودند، اقدام به پاشیدن اسید به سمت یک خودرو کردند که دراین حادثه راننده خودرو از ناحیه صورت و گردن دچار جراحت شد.
براساس گزارش این مرکز، راننده خودرو که جوانی ۲۶ ساله است، بلافاصله با حضور نیروهای امدادی و اورژانس به بیمارستان سوانح و سوختگی اعزام و با توجه به سطحی بودن جراحات وارده، بصورت سرپایی مداوا و ترخیص شد.
براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فاتب، موضوع شناسایی و دستگیری دو راکب موتورسیکلت (عوامل این اسیدپاشی) بلافاصله با تشکیل پرونده ویژه‌ای در دستور کار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

هفت زندانی در زندان عادل‌آباد شیراز اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – صبح روز جاری حکم ۷ زندانی که در ارتباط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در محوطه زندان عادل‌آباد شیراز به مورد اجرا درآمد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز پنج‌شنبه ۴ دی ماه حکم اعدام ۷ زندانی که در ارتباط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در محوطه زندان عادل‌آبد اجرا شد.
این هفت زندانی روز چهارشنبه از زندان پیربنو به زندان عادل‌آباد منتقل شده بودند.
گفتنی است، محمدجواد لاریجانی، دبیر شورای حقوق بشر قوه قضائیه ایران، روز جمعه، ۱۴ آذر، اعلام کرد که «در تلاش هستیم تا قانون اعدام‌های ناشی از مواد مخدر را تغییر دهیم»

۱۳۹۳ دی ۴, پنجشنبه

یغما فشخامی، خبرنگار روزان بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – یغما فشخامی، روزنامه نگار اصلاح طلب، بازداشت شد.
به گزارش هرانا به نقل از کلمه؛ آقای فشخامی که از خبرنگاران سیاسی روزنامه روزان بوده است، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده است.
روزنامه روزان دو روز قبل با دستور دادستان تهران توقیف موقت شد.
گفته می‌شود که علت توقیف این روزنامه، ویژه نامه‌ای بوده که روز شنبه به مناسبت سالگرد درگذشت آیت الله العظمی منتظری منتشر شد.

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی ایران-استکهلم ۲۳/۱۲/۲۰۱۴