۱۳۹۵ بهمن ۲۴, یکشنبه

وخامت حال «امین افشار نادری» نوکیش مسیحی در هفتمین روز اعتصاب غذا

وضعیت جسمی یک نوکیش مسیحی در زندان در پی اعتصاب غذا وخیم شده، او در اعتراض به بلاتکلیفی خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش «محبت‌نیوز» گزارش‌ها از ایران حکایت از آن دارد که وضعیت جسمی “امین افشار نادری” از نوکیشان مسیحی که در ماجرای فیروزکوه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد در هفتمین روز از اعتصاب غذا به شدت وخیم شده است.
در این پرونده پنج شهروند مسیحی در فیروزکوه بازداشت شدند که دو نفر از آنها با قرار وثیقه آزاد شده‌اند، اما سه نفر دیگر بلاتکلیف در زندان هستند.
امین افشار نادری نوکیش مسیحی که از ۱۷ بهمن در اندرزگاه ۴ زندان اوین اعتصاب غذای خود را شروع کرد با کاهش وزن شدید روبه رو شده و از داخل زندان خبر می‎رسد که فشار خون او ۱۱ روی ۹ رسیده است.
افشارنادری پنجم شهریور ماه ۹۵ همراه ۱۳ شهروند دیگر در فیروزکوه بازداشت و ۸۲ روز را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ اطلاعات سپاه گذراند، اما همچنان بلاتکلیف است.
او اولین بار در سال ۹۳ به اتهام عضویت در کلیسای خانگی بازداشت شد و پس از ۴۰ روز بازجویی و تحمل سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.
اعتصاب غذای افشار نادری یادآور اعتصاب غذاهای ابراهیمی فیروزی و مریم نقاش زرگران دو نوکیش مسیحی است که آنها نیز به دلیل عدم رسیدگی به پرونده و بلاتکلیفی دست به اعتصاب غذا زدند.
عمده‌ترین نگرانی نوکیشان مسیحی زندانی و خانواده‌های آنان پرونده سازی حکومت برای آنان است.
«محبت نیوز» در شهریور ماه سال جاری در گزارشی به نقل از نزدیکان این زندانیان نوشت که دادگاه برای افزایش اتهامات با توجه به ضبط سه جلد کتاب مقدس و سابقه این افراد برای آنان پرونده سازی مجدد نماید و یا از آنها علیه دیگر هم‌کیشانشان اعتراف بگیرند و برای دیگرانی که مد نظرشان است پرونده سازی کنند.

Amin_afsharNaderi_mohabatnews-3

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر