۱۳۹۵ دی ۱۳, دوشنبه

سال ٢٠١۶، افزایش جفا بر مسیحیان

براساس گزارشات منتشره مسیحیان از تحت جفا ترین گروه دینی در جهان امروز هستند.

به گزارش «محبت نیوز» سال ٢٠١۶ میلادی در حالی پایان پذیرفت که جفا بر مسیحیان با افزایش چشمگیری در این سال روبرو بود.
هزاران مسیحی در خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی بدست اسلامگرایان تروریست افراطی کشته شدند. تروریست ها که عنوان اسلام و مسلمانی را یدک میکشند از انواع روش های موجود برای قتل عام مسیحیان استفاده کردند.
زنان و کودکان مسیحی نیز از خشم این انسان نماهای کینه توز در امان نبودند.
بر اساس گزارشات منتشره از سوی خبرگزاریهای مسیحی انگلیسی زبان،  مسیحیان تحت جفا ترین گروه دینی در جهان امروز هستند.
همچنین بررسی ها و گزارش های نهادهای حقوق بشری نیز نشانگر افزایش ستم بر مسیحیان در سال ٢٠١۶ میلادی است.
ماسیمو انترویژنه، سخنگوی رادیو واتیکان و کارشناس مدیر مرکز ادیان جدید خبر داد ، بیش از پانصد میلیون مسیحی از آزادی برگزاری مراسم مذهبی برخوردار نیستند.
بیش از ٩٠٠٠٠ مسیحی در سرتاسر جهان کشته شده اند. ٧٠٪ این افراد در کشورهای آفریقایی به قتل رسیده اند. در حدود ٢٧٠٠٠ مسیحی فقط در کشورهای خاورمیانه، جایی که گروه های اسلامگرای دولت اسلامی (داعش) و جبهه النصره در حال نسل کشی مسیحیان هستند.
ماسیمو انترویژنه در ادامه با اشاره به وضعیت سوریه گفت، جمعیت مسیحیان سوریه در خلال جنگ داخلی این کشور از ١/۵ میلیون نفر به حدود ۵٠٠ هزار نفر کاهش یافته است.


وضعیت مسیحیان در اروپا نیز چندان تعریفی ندارد، هجوم پناهجویان مسلمان به اروپا آسایش و آرامش را از مردمان این قاره ربوده است. مسیحیان با دلهره و هراس در نیایش های کلیسایی حضور می یابند. امسال مسیحیان در حالی به استقبال سال نو می روند، که نیروهای پلیس و ارتش حضور پررنگی برای تأمین امنیت دارند. در نگاهی بی پرده به روزهای سال نو، اروپا در یک حکومت نظامی به سر می برد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر