۱۳۹۵ آبان ۱۱, سه‌شنبه

ضرب و شتم زندانیان سیاسی، حسین علی‌محمدی و مرتضی مرادپور

خبرگزاری هرانا ـ ماموران انتظامات اندرزگاه بند ۱۲ محکومین زندان تبریز اقدام به ضرب و شتم شدید زندانیان سیاسی این بند کردند .در پی این رویداد حسین علی‌محمدی از ناحیه سر دچار شکستگی و خونریزی شده و مرتضی مرادپور نیز بیهوش شده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اویان نیوز، امروز سه‌شنبه۱۱آبان۹۵ در بند ۱۲ محکومین زندان مرکزی تبریز در پی اعتراض حسین علی‌محمدی به تحقیر یک زندانی تبعه کشور لهستان از طرف دیگر محکومین مورد حمله و ضرب و شتم زندانیان قرار گرفته است.
پس از اطلاع مسئولان اندرزگاه بند این فعال مدنی آذربایجانی مجدداَ مورد ضرب و شتم جمعی انتظامات که توسط «سلطانی» مسئول این اندرزگاه و از میان زندانیان  هر بند برگزیده میشوند قرار گرفته و از ناحیه سر دچار شکستگی و خونریزی گشته است.
نهایتاً حسین علی‌محمدی با وجود جراحات از ناحیه سر، به بند ویژه زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.
مرتضی مرادپور دیگر محبوس سیاسی این بند نیز پس از اعتراض به این عملکرد مسئولین بند، مورد ضرب و شتم ماموران انتظامات قرار گرفته و برای مدتی دچار بیهوشی شده است.
مرتضی مرادپور از روز سه‌شنبه۴ آبان ۹۵ و در اعتراض به عدم اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در پرونده خود و ممانعت از آزادیش در اعتصاب غذا بسر میبرد.
وی پس از به هوش آمدن همچنان در بند ۱۲ محکومین نگهداری میشود.
زندان مرکزی تبریز علی‌رغم تاکید اساسنامه داخلی سازمان زندانها مبنی بر اصل تفکیک جرائم، فاقد بند سیاسی بوده و محبوسین سیاسی-عقیدتی با زندانیان جرائم خطرناکی مثل قتل عمد و سرقت مسلحانه در یک محل نگهداری میشودند.
 زندان مرکزی تبریز به لحاض تراکم زندانی و امکانات رفاهی جزو بدترین زندانهای ایران بحساب میآید.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر