۱۳۹۵ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

ریختن مواد سمی در غذای زندانی سیاسی- عقیدتی آقای کاظمینی بروجردی در اوین

خبرگزاری قاصدان آزادی:بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانی سیاسی- عقیدتی سید حسین کاظمینی بروجردی, در تاریخ ١٩ فروردین ١٣٩٥ (٧ آپریل ٢٠١٦) در زندان اوین ، عوامل اطلاعات ویژه در یک اقدام ضد انسانی، با ریختن مواد سمی در غذای آقای کاظمینی بروجردی، ایشان را مسموم کردند که در اثر آن این زندانی دچار دردهای شدید در بدن، به ویژه در ناحیه پاها شده، دید چشمها به شدت کاهش یافته و حال وی وخیم می باشد.

بر اساس این گزارش, این در حالی است که با احتساب ٤٤٠ روز انفرادی و ٣٣٧٠ روز حبس در زندان های قرون وسطایی ولایت فقیه، دوران محکومیت ١١ ساله این زندانی سرشناس عقیدتی- سیاسی به پایان رسیده و ایشان باید پیش از فروردین ١٣٩٥ آزاد می شد.
آقای كاظميني بروجردی به دلیل حمایت از جدایی دین از سیاست و پایبندی به منشور جهانی حقوق بشر، سخت ترین شکنجه ها را متحمل شده و در ایام حبس از دارو و درمان محروم گردیده است.
ایشان در طی دوران زندان، چندین بار با سوء قصد مواجه شده و او را به سمت مرگ تدریجی سوق دادند. در نهایت با تشکیل پرونده جدید و ابلاغ حکم ارتداد در دادگاه ویژه روحانیت، ایشان را به طور شفاهی به "بدعت و تفاسیر دینی مخالف با نظرات رهبری" متهم کرده و اکنون با ایجاد مسمومیت غذایی و ممانعت از دارو و درمان، قصد حذف فیزیکی این منتقد اسلام حکومتی را دارند.
نمایندگان آقای کاظمینی بروجردی، از تمامی سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و وجدان های بیدار می خواهند که با درک شرایط دشوار و عدم امنیت جانی این اندیشمند دینی، تمام تلاش خود را برای آزادی ایشان به کارگیرند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر