۱۳۹۴ آذر ۱۶, دوشنبه

در مراسم روز دانشجو صورت گرفت؛ پرتاب گاز فلفل در دانشگاه علامه

خبرگزاری هرانا ـ عده‌ای ناشناس در مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی با پرتاب گاز فلفل باعث ایجاد تنش شدند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، در اواخر مراسم روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی مراسم تریبون آزاد برگزار شد که در حین این مراسم عده‌ای نا‌شناس گاز فلفل به سالن انداختند و مراسم به صورت نیمه‌کاره‌‌ رها شد.
پس از دقایقی سلیمی رئیس دانشگاه علامه وارد دانشگاه و پس از شنیدن سخنان دانشجویان گفته است:‌ به مسئولان حراست دستور پیگیری داده‌ام. فیلم‌ها را بازبینی خواهیم کرد و مقصر را مجازات می‌کنیم.
گفتنی است عده‌ای از دانشجویان اعتقاد دارند این کار توسط انجمن اسلامی دانشگاه انجام شده است، عده‌ای هم معتقدند کانون اندیشه خواسته است جوسازی کند و چنین کاری را انجام داده است. تعدادی از دانشجویان هم ادعا کردند حراست دانشگاه برای بیرون کردن دانشجویان از سالن چنین کاری کرده است که البته رئیس دانشگاه علامه این را تکذیب کرد و گفت: حراست گاز اشک‌آور ندارد.
همچنین دقایقی پس از حضور رئیس دانشگاه در محل برگزاری مراسم بین چند تن از دانشجویان درگیری ایجاد و این کار باعث تجمع دانشجویان زیادی در محل این حادثه شد.
مراسمی که قرار بود توسط انجمن اسلامی دانشگاه علامه و با سخنرانی محمدعلی نجفی و مهرعلی زاده برگزار شود به دلیل حواشی پیش آمده لغو شد.
به گزارش فارس، دانشجوهای حاضر در این مراسم اعتقاد براین داشتند که گاز توسط حراست دانشکده استفاده شد و باعث اعتراض آنها شد.
ولی یکی از دانشجویان حاضر در این مراسم به خبرنگار ایلنا گفته است: “برهم‌زنندگان این مراسم جزو نیروهای امنیتی و حراست دانشگاه نبوده‌اند و آنها نیز از این اتفاق تعجب کرده‌اند.”
دانشجویان پس از پایان مراسم، با همخوانی سرود “یار دبستانی” در حال ترک سالن، و واگذار کردن سالن برای برگزاری همایشی دیگر بودند که ناگهان همه بر اثر انتشار گاز فلفل در سالن به سرفه افتادند.
پس از این اتفاق، دانشجویان از ترک‌ کردن سالن به‌صورت موقت اجتناب کردند و خواستار پاسخگویی رئیس دانشگاه و رئیس حراست شدند.
بسیاری از دانشجویانِ حاضر در این مراسم، بر این باورند که زدن گاز فلفل در مراسم، کار هیچ‌یک از فعالان دانشجویی نبوده و آن‌ها علی‌رغم اصطکاکی که با یک‌دیگر دارند، دست به چنین اقدامی نمی‌زنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر