۱۳۹۴ شهریور ۲۵, چهارشنبه

بیش از ۱۲۰ نفر در طرح ارتقای امنیت اجتماعی بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا – طی شبانه روز گذشته ۱۲۷ شهروند در تهران در قالب طرح موسوم به “امنیت اجتماعی” توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند، نیروی انتظامی بازداشت شدگان را “اراذل و اوباش” و هنجارشکن خوانده است.
به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۱۲۷ نفر از شهروندان که او آنها را “اراذل و اوباش و هنجارشکنان شهر” خواند در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: این افراد در پی اجرای طرح امنیت اجتماعی در پایتخت با تلاش نیروهای انتظامی دستگیر شدند.
سردار حسین ساجدی نیا روزچهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل ساختمان پلیس امنیت تهران با اعلام این خبر افزود: بازجویی اولیه از این افراد انجام شده و در مراحل بعدی تحویل مراجع قضایی داده خواهند شد.
فرمانده انتظامی تهران گفت: ۹۰ درصد این افراد سابقه دار هستند و بیشتر جوان و در تهران ساکن هستند.
لازم به ذکر است اجرای طرح امنیت اجتماعی از اواسط دهه هشتاد شروع شده است، در این طرح مسایلی از جمله پوشش زنان و دختران، جمع آوری دیش های ماهواره و برخورد با بزهکاران خشن که معمولا از آنها با عنوان “ازاذل و اوباش” از سوی پلیس یاد میشود مورد توجه و برخورد قرار میگیرد، رفتار صورت گرفته با این شهروندان بازداشت شده از جمله شکنجه و تحقیر آنان در انظار عمومی مورد اعتراض گروههای مدنی بوده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر