۱۳۹۲ دی ۱۰, سه‌شنبه

امتناع زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین از دریافت غذا

خبرگزاری هرانا – پس از انتقال سه تن از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ به سلول انفرادی زندانیان این بند از دریافت غذا خودداری کردند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پس از انتقال حسن اسدی زیدآبادی، عماد بهاور و بهزاد عرب گل از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین به سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰، زندانیان بند ۳۵۰ در اعتراض به این انتقال ناعادلانه شب گذشته از دریافت غذا خودداری نمودند و خواستار بازگرداندن آن‌ها به بند ۳۵۰ شدند.
قابل ذکر است این سه نفر در پی اعتراض و برخورد با عوامل محبوس وزارت اطلاعات که با سر دادن شعارهایی بر علیه زندانیان سیاسی عقیدتی قصد بر ایجاد تنش و درگیری در بند ۳۵۰ را داشتند، به بند ۲۴۰ و سلول انفرادی منتقل شدند.

کلیسای دیگری به روی مسیحیان فارسی زبان بسته شد !

در ادامه فشارهای مقامهای امنیتی و مسیحیت ستیزی رژیم جمهوری اسلامی، کشیش کلیسای پطرس مقدس در تهران ممنوعیت حضور مسیحیان فارسی زبان را در این کلیسا اعلام کرد.
به گزارش «محبت نیوز» منابع خبری از تهران اعلام کردند ، در ادامه فشارها بر کلیساهای کشور و تعطیل کردن کلیساهایی که عمدتن مسیحیان فارسی زبان در آن حضور دارند، کلیسای ساختمانی و رسمی پطرس مقدس در تهران درهای خود را به روی ایمانداران و نوکیشان مسیحی فارسی زبان بست .
بر اساس این گزارش در آستانه کریسمس سالروز تولد عیسای مسیح ، روز یکشنبه 17 آذر ماه 1392 «سرگیس بنیامین» کشیش کلیسای پطرس در تهران، از اعضای این کلیسا که عمومن از مسیحیان فارسی زبان می باشند خواسته است که دیگر به این کلیسا مراجعه نکنند. این در حالیست که برخی از اعضا این کلیسا بیش از 20 سال است که در این کلیسا عضویت داشته و در مراسم های هفتگی کلیسا شرکت می کنند.
یک هفته پس از آن که «کشیش بنیامین» از مسیحیان فارسی زبان خواست تا از حضور در کلیسا خودداری کنند از روز 24 آذرماه سالجاری با  نزدیک شدن به ایام کریسمس به طور رسمی نگهبان جلوی درب ورودی کلیسا از ورود اعضای فارسی زبان جلوگیری کرد. این ممنوعیت، معلمین کانون شادی ، خادمین و مشایخ کلیسا که از افراد با سابقه هستند را نیز شامل می گردد و حتی به آنان ابلاغ شده که برای پیگیری امورات شخصی هم به این کلیسا مراجعه نکنند !
همچنین شنیده ها حاکی از آن دارد که کشیش سرگیس بنیامین اعلام کرده که از این پس این کلیسا به زبان غیر از زبان فارسی موعظه و مراسم هفتگی در آنجا برگزار خواهد شد. مدتهاست که کلیساها در ایران تحت فشار نهادهای امنیتی بویژه اطلاعات سپاه قرار گرفته اند تا از برگزاری جلسات به زبان فارسی خودداری کنند.
این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این اعضا و ایمان‌داران کلیسا در پی فشار و تهدیدات مسئولان وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کارت ملی و مشخصات خود را به این ارگان داده بودند و گویا وزارت اطلاعات بر این باور بوده که این تصمیم به نوعی بازدارنده خواهد بود و ترس از شناسایی مانع حضور فارسی زبانان در کلیسا می‌شود.
گفتنی است به جز چند خانوار مسیحی آشوری و یا ارمنی، بیشترین اعضای کلیسای پطرس مقدس در تهران را مسیحیان فارسی زبان تشکیل می دهند و در صورت عدم حضور آنان در واقع این کلیسا رو به تعطیلی خواهد رفت.
به اعتقاد تحلیلگران پشت پرده این قضایا «یوناتن بت کلیا» نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی رژیم قرار دارد. سوابق وی نشان داده که همکاری تنگاتنگی به ویژه در سالهای اخیر با وزارت اطلاعات داشته و در نتیجه همین همکاری‌ها توانسته از قدرت و نفوذ خود استفاده کرده و بسیاری از کشیشان آشوری و ارمنی را با تهدید متقاعد سازد که تا از ورود نوکیشان و مسیحیان فارسی زبان به کلیساها جلوگیری کنند.
از سال ۲۰۱۱ اعمال فشار و محدودیت بر کلیساهای رسمی به شکل جدی‌تری آغاز و تا سال ۲۰۱۳ ادامه داشته است.
طی سالهای گذشته بسیاری از مسیحیان و نوکیشان مسیحی ضمن بازداشت و محکومیت به زندان، تحت فشار، پیگرد و تهدید قرار گرفتند. همچنین نیروهای اطلاعاتی و امنیتی رژیم جمهوری اسلامی فشار زیادی را برای تعطیلی کلیساها در ایران وارد می آوردند از جمله؛ کلیسای (خانگی) رسمی جماعت ربانی اهواز که با یورش ماموران و بازداشت کشیش ، خادمین و اعضای آن بدستور مقامات امنیتی تعطیل شد، کلیسای فارسی زبان جنت آباد نیز بدستور اداره اطلاعات سپاه درهای آن بروی ایمانداران مسیحی بسته شد و در خرداد ماه سالجاری در میان هیاهوی انتخابات ریاست جمهوری کلیسای فارسی زبان جماعت ربانی مرکز که بزرگترین کلیسای فارسی زبان تهران بود درهای خود را به روی فارسی زبانان بست.
کلیسای کاتولیک لاتین تهران حتی با وجود اینکه فقط بخشی از مراسم پرستشی و کلیسایی به زبان فارسی در آن برگزار می شد مقامات امنیتی با تهدید و هشدار از مسئولان و کشیشان کلیسا خواستند که مانع از ورود مسیحیان فارسی زبان شوند.
اکنون اندک کلیساهایی نیز در سطح کشور وجود دارند که به دستور مقامات امنیتی از ورود نوکیشان مسیحی جلوگیری می شود و کلیساها همچنین اجازه ثبت عضو جدیدی را ندارند.

۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

آرش صادقى از شكنجه ها و فشارهاى زندان سخن ميگويد (+لیست پخش)

پیام کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی به مناسبت فرا رسیدن سال نو۲۰۱۴ میلادی

فرا رسیدن سال نو را به همهٔ شما عزیزان پیشاپیش صمیمانه شاد باش میگوییم. و برایتانِ در سال جدید شادی و موفقیت روز افزون آرزو می‌کنیم.

بگذارید در این روز از هزاران انسان شریف و انقلابی یاد کنیم که در سیاهچالها و شکنجه گاههای ارتجاع جهانی‌ برای تحقق دنیائی بهتر و برای ارزشهای انسانی‌ جنگیده و جان باخته اند.

جا دارد در آستانهٔ‌ سال ۲۰۱۴ به خانواده‌های پر تحملشان که درد جانکاه از دست دادن این عزیزان را تحمل کرده‌اند بگوییم با درود بر شما ما با شما هستیم و خواهیم بود.

همچنین سال نو را به همه عزیزان در بند رژیم فاشیست اسلامی تبریک میگوئیم و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور در زندانهای رژیم با قیام دوباره مردم در هم شکسته شود و این عزیزان سر بلند و پیروز به آغوش خانواده‌هایشان باز گردند.

جمهوری اسلامی٬ درمانده تر از هروقت٬ با بکار گرفتن تهدید و برپا کردن چوبه‌های دار٬ در پی ایجاد مفری برای نجات حکومت محتضر خویش است.

ترفند جدید آنان قتلهای خاموش میباشد که با قطع خدمات درمانی به زندانیان مریض به حذف فیزیکی‌ این عزیزان دست میازند. این ماییم که باید مردم جهان را از جنایات جمهوری اسلامی مطلع کنیم و حقیقت را به گوش جهانیان برسانیم.

این ماییم که باید همدوش صدها خانواده زندانیان سیاسی در افسا نقاط ایران٬ فریاد اعتراض آنها را بگوش جهانیان برسانیم. این تجمعات گسترده ماست که پشتیانی و احترام و همراهی جهانی را برای مردم ایران میسر و ممکن میکند!

همدوش هزاران ،هزار انسان آزادیخواه در اقصی نقاط کشور و جهان که سالهاست فریاد آزادیخواهی مردم ایران را به امری جهانی بدل کرده اند٬ همراه و همدوش معترضین به بقای حکومت اسلامی٬ خارج کشور را به حضور این اعتراض انسانی بدل کنیم! جمهوری اسلامی باید برود!

این عزم و اراده را با گسترش اعتراضات در داخل و خارج کشور٬ برای سرنگونی حکومت ترور و وحشت٬ اعدام و سنگسار٬ بیعدالتی و نابرابری٬ برای پاپان دادن به سه دهه جنایت و قتل و کشتار٬ باید وسیعا نشان داد. به نام دفاع از آزادی٬ به نام دفاع از حرمت و کرامت دهها هزار انسانی که در شکنجه گاهها و زندانهای جمهوری اسلامی جان .

باختند٬ فریاد اعتراض خود را رساتر از هر وقت به گوش جهانیان برسانیم!فریاد نه به زندان سیاسی٬ نه به سرکوب٬ نه به کشتار٬ دقیقا یعنی نه به جمهوری اسلامی

من از طرف کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران به همهٔ زنان و مردان مبارز که در سراسر خاور میانه برای آزادی به پیکاری بی‌ امان دست یازیده اند درود میفرستم و آرزومندم که سال جدید برای همه شهروندان جهان سال آزادی و رهایی و همبستگی‌ باشد.

سرور کاردار

هماهنگ کننده کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۳۰ دسامبر ۲۰۱۳ برابر با دوشنبه ۹ دی‌ ماه ۱۳۹۲

مصلحی از دخالت «سرویس‌های اطلاعاتی» در دولت احمدی‌نژاد خبر داد

حيدر مصلحی، وزير پيشين اطلاعات، روز یک‌شنبه در یک سخنرانی مدعی «دست [داشتن] سرويس‌های اطلاعاتی» در دولت محمود احمدی‌نژاد در دو سال پايانی کار او شد.
 
به گزارش روز يک‌شنبه هشتم دی‌ماه خبرگزاری فارس، آقای مصلحی که در جمع تعدادی از بسيجيان سخنرانی می‌کرد، با تاکيد بر «لزوم تفکيک دولت نهم از دولت دهم» اشاره کرد که «دولت دهم در دو سال پايانی عمر خود دچار مشکلاتی شد» و «سرویس‌های اطلاعاتی» در ایجاد این مشکلات دست داشتند.
 
به طور معمول در ادبیات مقامات جمهوری اسلامی مقصود از «سرویس‌های اطلاعاتی» آژانس‌های جاسوسی غربی است.

وزير اطلاعات دولت محمود احمدی‌نژاد در ادامه توضيح داده است: «ما در همانجا دست سرويس‌های اطلاعاتی را خالی نمی‌بينيم. امروز سرويس‌های اطلاعاتی فرد مورد نظر را شناسايی می‌کنند و برای او مشکلی ايجاد می‌کنند و بر اساس آن مشکل از فرد می‌خواهند که با آنها همکاری کند.»
 
حيدر مصلحی به جزئيات اين مسئله اشاره نکرده، اما در بيان «مثال» گفته است که «به مسئول دفتر يک شخصی می‌گويند اجازه ندهيد افراد قدرتمند در اين حوزه به کار گرفته شوند».
 
گرچه آقای مصلحی به نام هیچ مقامی اشاره نکرده است، به نظر می‌‌رسد منظور او از «مسئول دفتر» اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در دوران رياست جمهوری و از نزديک‌ترين افراد به رئيس جمهور سابق باشد که هم گزارش‌های زياد اما اثبات نشده‌ای در همان زمان از سفرهای خارجی او در رسانه‌های نزديک به جناح اصولگرا منتشر شد و هم گفته شده که نقش اصلی را در برکناری حيدر مصلحی از وزارت اطلاعات توسط محمود احمدی‌نژاد داشته است.
 
آقای مصلحی در فروردين‌ماه ۱۳۹۰ از سمت خود به عنوان وزير اطلاعات استعفا کرد و اين استعفا بلافاصله با موافقت رئيس جمهور وقت روبه‌رو شد.

با این حال علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با حمايت از آقای مصلحی دستور داد تا او در سمت خود باقی بماند. اين درخواست آقای خامنه‌ای، با مخالفت ۱۱ روزه محمود احمدی‌نژاد و خانه‌نشينی او روبه‌رو شد که باعث بحرانی شدن روابط ميان او و رهبر ايران شد.
 
در آن هنگام هفته‌نامه اکونوميست يکی از دلايل برکناری حيدر مصلحی را «شنود» مکالمات اسفنديار رحيم مشايی عنوان کرده بود.
 
روزنامه کيهان نيز نوشت که وزير پيشين اطلاعات به دليل برکناری يکی از اعضای اين وزارتخانه که از نزديکان رئيس دفتر وقت رئيس جمهور بود از سمت خود برکنار شده است.
 
پس از آن اتفاقات که منجر به ماندن حيدر مصلحی در وزارت اطلاعات شد، تعدادی از نزديکان اسفنديار رحيم مشايی و محمود احمدی‌نژاد دستگير و زندانی شدند که «ارتباط با غرب» يکی از اتهام‌های آنها عنوان شد.
 
يک ماه پس از تلاش ناموفق محمود احمدی‌نژاد برای برکناری وزير پيشين اطلاعات، دو تن از نمايندگان مجلس هشتم، آقای مشايی را به «تلاش برای برقراری رابطه با آمريکا» متهم کردند.
 
حسين فدايی، از فرماندهان سابق سپاه و نماينده مجالس هفتم و هشتم، گفت که «جريان انحرافی» به رهبری اسفنديار رحيم مشايی برای نزديکی با «سرويس‌های جاسوسی بيگانه» می‌کوشد و محمد سروری، از ديگر اعضای سابق سپاه که در چند دوره اخير نماينده مجلس بوده، نيز وعده داد که در آينده «ارتباط جريان انحرافی با دشمنان و بيگانگان شفاف‌تر از امروز خواهد شد و مردم نيز به روابط‌ پنهانی پی‌ خواهند برد».
 
اسماعيل کوثری، از ديگر فرماندهان سابق سپاه و عضو کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی، نيز آقای مشايی را به ارتباط با ام‌آی سیکس، سازمان جاسوسی خارجی بريتانيا، متهم کرده است.

۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

خونریزی کلیه و از بین رفتن سوی چشم در ۵۵مین روز از اعتصاب

خبرگزاری هرانا – شش زندانی اهل سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار در ۵۵مین روز از اعتصاب غذا با مشکلات بینایی و خونریزی کلیه مواجه هستند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد احمدی یکی از شش زندانی اهل سنت که در اعتصاب غذا بسر می‌برد دچارخونریزی کلیه شده و دیگر قادر به ادرار کردن نیست؛ وی در شرایط خطرناکی بسر می‌برد.
از بین رفتن سوی چشم از دیگر مشکلاتی است که چند تن از این زندانیان اعتصاب کننده بدان دچار شده‌اند و مسئولین هیچ‌گونه رسیدگی در این باره صورت نداده‌اند.
دکتر محمود امیری مقدم پزشک و فعال حقوق بشر ساکن نروژ در مورد وضعیت سلامتی ایشان ابراز داشت: «شرایط ایشان بسیار نگران کننده است و اعتصاب وارد مرحله‌ای شده که عوارض جبران ناپذیری را در پی‌خواهد داشت.»
یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «خانواده این ۶ زندانی اهل سنت صبح روز شنبه جهت ملاقات با ایشان به زندان قزل‌حصار مراجعه کرده و مورد بازرسی و توهین شدید مسئول زندان قرار گرفتند. این خانواده‌های پس از ۴ ماه موفق شده بودند برای دیدار عزیزانشان به زندان بروند که متاسفانه مسئولین از هیچ توهین و حرف زشتی در حق ایشان دریغ نکردند. در ‌‌نهایت نیز با وجود طی صد‌ها کیلومتر راه از سنندج تا زندان قزل‌حصار تنها ۱۰ دقیقه اجازه ملاقات را پیدا کردند.»
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، صدیق محمدی و سیدهادی حسینی از روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و حکم اعدام که برایشان صادر شده، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کشیش فرشید فتحی: ما در زندان میلادمسیح را جشن می گیریم

به مناسبت تولد عیسی مسیح یادداشتی از سوی زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی  خطاب برای کسانی که پس از گذشت 1100 روز همچنان برای آزادی وی دعا می کنند انتشار یافت، وی در این نامه از ایمانداران مسیحی خواسته است تا خود را برای یک سفر هیجان انگیز در سال جدید میلادی آماده کنند .
« محبت نیوز» - زندانی مسیحی  فرشید فتحی  متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در آستانه سال نو میلادی (۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) برابر با ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی پس از ۱۵ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بند 350 زندان اوین سرانجام  در دی ماه سال ۱۳۹۰ ( ژانویه ۲۰۱۲) دادگاهش برگزار گردید. کشیش « فرشید فتحی» در دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی صلواتی به  اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد. اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است در حالی که وی تنها بخاطر ایمان به مسیحیت دستگیر شد.
کشیش فرشید فتحی اکنون در سومین سال دستگیری خود قرار دارد که تا امروز وی بدون مرخصی همچنان در زندان اوین به سر می برد و از حق مرخصی که از « حقوق اولیه» یک زندانی است برخوردار نیست.
بر اساس نوشته ایی که منسوب به فرشید فتحی به زبان انگلیسی در فیس بوک منتشر شده است وی خطاب به تمامی کسانی که برای او دعا می کنند یادداشتی ارسال نمود. این یادداشت برای تشویق شما در زیر منتشر می شود.
« خواهران و برادران عزیز،
ما اینجا در زندان میلاد مسیح را با احترام و شادی وصف ناپذیر جشن می گیریم.
سال 2013 رو به پایان است و خداوند را برای تمامی چیزهایی که در این سال به ما ارزانی داشت سپاس می گوییم. من سال 2013 را "سال مکاشفه" نامگذاری کرده بودم و اکنون بسیار خوشحالم که سال 2014 را "سال حضور خدا" بنامم.
خدا همانطور که به ابراهیم گفت از ما نیز می خواهد که پیش روی او راه رویم و کامل شویم. تا اکنون راه رفتن پیش روی خدا بسیار شیرین و پرهیجان بوده، سرشار از پایداری، مصیبت، سختی، فجایع، کتک خوردن ها، زندان، بی خوابی، گرسنگی، خلوص، معرفت، مهربانی، روح القدس، محبت حقیقی، سخنان راست و قدرت خدا.
پس برادران و خواهران من، اگر این نامه را می خوانید، خود را برای یک سفر هیجان انگیز در سال جدید آماده کنید.
ممنون از اینکه هنوز پس از 1100 روز در زندان من را در دعاهایتان به یاد دارید.


با آرزوی برکات در مسیح، - برادر شما، فرشید

۱۳۹۲ دی ۶, جمعه

دسامبر ماه پرخطر برای نوکیشان مسیحی در ایران !

مسیحیان ایران در حالی کریسمس زادروز عیسی مسیح را جشن می‌گیرند که نوکیشان مسیحی و مسیحیان مرتبط با آن‌ها به دلیل تهدید‌های نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نمی‌توانند در کلیسا‌ها حضور پیدا کنند و ناچار‌ند در منازل خود به شکل مخفیانه کریسمس را جشن بگیرند.
« محبت نیوز» -  ماه دسامبر برای مسیحیان سراسر دنیا یاد آور یک رویداد بزرگ است ، در ایام کریسمس زاد روز  تولد عیسی مسیح همه ساله بویژه مسیحیان در سراسر دنیا خود را آماده می کنند تا این روز فرخنده را در کلیساها با دیگر ایمانداران به جشن و شادی و شکرگزاری بپردازند، اما این ایام برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی در ایران در سایه تهدیدات دستگاهای امنیتی جمهوری اسلامی رنگ و معنای دیگری دارد ، با آغاز کریسمس رادیو زمانه طی گزارشی در این باره در خصوص نوکیشان مسیحی آورده است ؛ " نوکیش" مسیحی ترکیبی است که وجود آن به دلیل حساسیت امنیتی جمهوری اسلامی به گرویدن مسلمانان به مسیحیت حائز وجه‌ای متفاوت از مسیحی بودن به شکل آباء و اجدادی آن شده است. بنا به احکام اسلام شیعه، کسی که مسلمان‌زاده است حق تغییر دین ندارد و در صورت این کار مرتکب ارتداد شده و تکفیر او واجب است. فردی که از پدر و مادر مسلمان‌ زاده‌شده و از دین خارج شود، حکم او اعدام است. در چنین ساختاری واژه نوکیش، برای توضیح هویت و موقعیت افرادی است که با دانستن این خطرات از دین اسلام به انتخاب خود خارج شده و دین دیگری را برگزیده‌اند.
- ماه دسامبر و دستگیری نوکیشان مسیحی
ماه دسامبر اگرچه ماه جشن و شادی مسیحیان در ایران است، اما ماهی است پر خطر برای نوکیشان مسیحی.
در آستانه جشن‌های میلاد مسیح، ماموران وزارت اطلاعات کرج به طور همزمان به منزل بهنام ایرانی از دگر اندیشان مذهبی (غیر تثلیثی) و امین خاکی و رضا ربانی حمله کردند و کامپیو‌تر‌ها، انجیل‌ها و دست‌نوشته‌های مرتبط با مسیحیت این افراد را نیز با خود بردند. دادگاه انقلاب اسلامی کشیش ورویر آوانسیان از ارامنه ایران را به دلیل رابطه با نوکیشان مسیحی به سه سال و شش ماه زندان محکوم کرد. دادگاه اتهامات وی را «اقدام علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» بیان کرد. همچنین در این ماه، رسول‌عبداللهی٬ مسیحی نوکیشی که به اتهام «اجتماع و تبانی و تبلیغ مسحیت» به سه سال زندان محکوم شده بود٬ به زندان اوین منتقل شد؛ دانشجویی که در خارج از ایران مسیحی شده بود، به صورت غیابی به دادگاه احضار شد و سعید عابدینی کشیش ایرانی-آمریکایی که نوکیش مسیحی است در بند می باشد همچنین تعدادی دیگر از نوکیشان مسیحی نیز از سالهای گذشته که بدلیل ایمان به مسیحیت به حبس و زندان محکوم شده اند در زندان اوین و در دیگر زندانهای شهرهای ایران همچنان در حبس بسر می برند.
- تدارک کریسمس در ایام عزا
گفتنی است امسال با وجود اینکه تدارک کریسمس برای جشن تولد عیسی مسیح با ایام اربعین حسینی (چهل روز بعد از عاشورا) همزمان شده، اما فروشگاه‌های شهر تهران پر از چراغانی، هدایا، نماد‌ها و درختان کریسمس است. به نقل از یک روزنامه نگار مسائل اجتماعی در تهران وی می گوید؛  بر خلاف سال‌های گذشته که به کسبه دستور داده شده بود که از نمایش ابزار جشن کریسمس (نوئل) در حاشیه خیابان‌ها و مراکز خرید جلوگیری شود، امسال چنین محدودیتی وجود ندارد و فروشندگان این محصولات اجناسشان را همه‌جا عرضه می کنند و بازار گرمی هم دارند. جعفری اضافه می کند که همین امروز یک درخت کاج متوسط بدون تزئینات در تهران به قیمت ششصد هزار تومان بفروش می‌رسد.

کشیش فرشید فتحی: ما در زندان میلادمسیح را جشن می گیریم

به مناسبت تولد عیسی مسیح یادداشتی از سوی زندانی مسیحی کشیش فرشید فتحی  خطاب برای کسانی که پس از گذشت 1100 روز همچنان برای آزادی وی دعا می کنند انتشار یافت، وی در این نامه از ایمانداران مسیحی خواسته است تا خود را برای یک سفر هیجان انگیز در سال جدید میلادی آماده کنند .
« محبت نیوز» - زندانی مسیحی  فرشید فتحی  متولد ۱۳۵۸ ( ۱۹۷۹میلادی) در آستانه سال نو میلادی (۲۶ دسامبر ۲۰۱۰) برابر با ۵ دی ماه ۱۳۸۹ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی پس از ۱۵ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بند 350 زندان اوین سرانجام  در دی ماه سال ۱۳۹۰ ( ژانویه ۲۰۱۲) دادگاهش برگزار گردید. کشیش « فرشید فتحی» در دادگاه انقلاب اسلامی توسط قاضی صلواتی به  اتهام « بر عهده داشتن سمت مسئول ارشد سازمان های خارجی در ایران و تهیه وجه مالی برای این سازمان ها» به شش سال زندان محکوم شد. اتهامی که همانند دیگر پرونده های مسیحیان با زبان سیاسی بیان شده است در حالی که وی تنها بخاطر ایمان به مسیحیت دستگیر شد.
کشیش فرشید فتحی اکنون در سومین سال دستگیری خود قرار دارد که تا امروز وی بدون مرخصی همچنان در زندان اوین به سر می برد و از حق مرخصی که از « حقوق اولیه» یک زندانی است برخوردار نیست.
بر اساس نوشته ایی که منسوب به فرشید فتحی به زبان انگلیسی در فیس بوک منتشر شده است وی خطاب به تمامی کسانی که برای او دعا می کنند یادداشتی ارسال نمود. این یادداشت برای تشویق شما در زیر منتشر می شود.
« خواهران و برادران عزیز،
ما اینجا در زندان میلاد مسیح را با احترام و شادی وصف ناپذیر جشن می گیریم.
سال 2013 رو به پایان است و خداوند را برای تمامی چیزهایی که در این سال به ما ارزانی داشت سپاس می گوییم. من سال 2013 را "سال مکاشفه" نامگذاری کرده بودم و اکنون بسیار خوشحالم که سال 2014 را "سال حضور خدا" بنامم.
خدا همانطور که به ابراهیم گفت از ما نیز می خواهد که پیش روی او راه رویم و کامل شویم. تا اکنون راه رفتن پیش روی خدا بسیار شیرین و پرهیجان بوده، سرشار از پایداری، مصیبت، سختی، فجایع، کتک خوردن ها، زندان، بی خوابی، گرسنگی، خلوص، معرفت، مهربانی، روح القدس، محبت حقیقی، سخنان راست و قدرت خدا.
پس برادران و خواهران من، اگر این نامه را می خوانید، خود را برای یک سفر هیجان انگیز در سال جدید آماده کنید.
ممنون از اینکه هنوز پس از 1100 روز در زندان من را در دعاهایتان به یاد دارید.
با آرزوی برکات در مسیح، - برادر شما، فرشید

۱۳۹۲ دی ۵, پنجشنبه

احمد خاتمی٬خرچنگ نظام: مردم از ولی‌فقیه عقب بیفتند٬ هلاک می‌شوند

احمد خاتمی٬ امام جمعه موقت تهران می‌گوید علی خامنه‌ای بوی «امام زمان» می‌دهد و اگر مردم ایران از ولی فقیه عقب بیفتند «هلاک» خواهند شد.

اجرای مجازات شلاق سه نفر در ملأ عام

صبح امروز حکم شلاق سه متهم در میدان مرکزی شهر دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد) و در ملأ عام اجرا شد.

به گزارش فارس، مجید کرمی در حاشیه اجرای این مراسم اظهار داشت: این سه متهم به جرم مشارکت در سرقت سیم‌های برق و سرقت از مغازه‌ها و تمرد به مأموران انتظامی حین انجام وظیفه به حکم شلاق در ملأ عام محکوم شدند.دادستان کهگیلویه تصریح کرد: به موجب رأی صادره از شعبه ۱۰۲ جزایی و نیز چهارم دادگاه تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد حکم قطعی این افراد با رعایت موازین قوانین به مرحله اجرا گذاشته شده است.

کرمی در ادامه افزود: در مراسمی با حضور مردم، با حکم قضایی هر کدام از متهمان ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کردند.

دادستان کهگیلویه ابراز داشت: برای حفظ امنیت و ایجاد امنیت پایدار در شهرستان از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.


هرانا
https://www.facebook.com/zendani.siasi
نگاره: ‏اجرای مجازات شلاق سه نفر در ملأ عام

https://www.facebook.com/zendani.siasi

صبح امروز حکم شلاق سه متهم در میدان مرکزی شهر دهدشت ( استان کهگیلویه و بویراحمد) و در ملأ عام اجرا شد.

به گزارش فارس، مجید کرمی در حاشیه اجرای این مراسم اظهار داشت: این سه متهم به جرم مشارکت در سرقت سیم‌های برق و سرقت از مغازه‌ها و تمرد به مأموران انتظامی حین انجام وظیفه به حکم شلاق در ملأ عام محکوم شدند.دادستان کهگیلویه تصریح کرد: به موجب رأی صادره از شعبه ۱۰۲ جزایی و نیز چهارم دادگاه تجدید نظر کهگیلویه و بویراحمد حکم قطعی این افراد با رعایت موازین قوانین به مرحله اجرا گذاشته شده است.

کرمی در ادامه افزود: در مراسمی با حضور مردم، با حکم قضایی هر کدام از متهمان ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کردند.

دادستان کهگیلویه ابراز داشت: برای حفظ امنیت و ایجاد امنیت پایدار در شهرستان از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده می‌شود.


هرانا‏

۱۳۹۲ دی ۴, چهارشنبه

انتقال هشت زندانی محکوم به اعدام به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – دست‌کم هشت زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج، جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز جاری سه‌شنبه ۳ دی ماه دست‌کم ۸ زندانی محکوم به اعدام با اتهام قتل عمد به سلول انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند تا طی روزهای آتی مجازات اعدام در مورد ایشان به مورد اجرا درآید.
یک زندانی از داخل زندان رجایی شهر کرج به گزارشگر هرانا گفت: “این زندانیان که از بندهای ۲، ۶ و ۷ زندان رجایی شهر به سلول‌های انفرادی بند ۵ منتقل شده اند احتمالا سحرگاه فردا چهارشنبه ۴ دی ماه اعدام خواهند شد.”

بسیاری از مسیحیان در خاورمیانه برای نیایش و دعا با خطرات جانی روبرو هستند

پاپ در پیام کریسمس از مردم جهان خواست تا به مسیحیان سوریه کمک کنند همچنین اسقف کلیسای کاتولیک در انگلستان و ولز در پیام خود به مناسبت کریسمس افزود:" بسیاری از مسیحیان جهان به ویژه در خاورمیانه برای نیایش و دعا، با خطرات جانی روبرو هستند"

« محبت نیوز» - پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، در پیام کریسمس خود از جهان خواسته است تا به مسیحیان سوریه یاری کنند.
پاپ فرانسیس در پیام خود از مردم جهان خواست تا کمک‌های انسان‌دوستانه به سوریه برسانند.
به نقل از BBC.UK، او در سخنانی در میدان "سنت پیترز" واتیکان و در جمع هزاران نفر از زائران برای پایان صلح آمیز درگیری‌ها در سوریه و دیگر مناطق جنگ‌زده جهان، دعا کرد.
رهبر کاتولیک‌های جهان در اظهارات خود همچنین گفت حوادث فاجعه باری مانند کشته و مفقود شدن مهاجران برای رسیدن به اروپا نباید تکرار شود.
میلیون‌ها نفر مسیحی در سراسر جهان سالگرد تولد عیسی مسیح  در "بیت لحم" را، جشن گرفته‌اند. امسال سومین سالی است که در سخنان گرامیداشت کریسمس، به درگیری‌های سوریه به طور خاص اشاره می‌شود.
پاپ فرانسیس گفت زندگی بسیاری در اثر درگیری‌های سوریه نابود شده است؛ درگیری‌هایی که باعث ایجاد نفرت و انتقام شده است.
او گفت: "بیایید تا بار دیگر از خدا بخواهیم تا مردم عزیز سوریه را از رنج بیشتر رهایی بخشد."
رهبر ۷۷ ساله مسیحیان در عین حال برای صلح در عراق و همچنین مذاکرات بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها دعا کرد.
مشکلات و درگیری‌ها در آفریقا نیز بخشی از سخنان پاپ فرانسیس را به خود اختصاص داد.
همزمان وینست نیکلاس، اسقف کلیسای کاتولیک در انگلستان و ولز نیز در پیام خود به مناسبت کریسمس گفت که بسیاری از مسیحیان جهان به ویژه در خاورمیانه برای نیایش و دعا، با خطرات جانی روبرو هستند.
او در سخنان خود در کلیسای "جامع وست‌مینستر" از شرکت‌کنندگان در مراسم نیایش کریسمس خواست که به ویژه برای این دسته از مسیحیان جهان دعا کنند.
جاستین ولبی، اسقف اعظم کلیسای کانتربری (کلیسای انگلیکان، پروتستان)، نیز در سخنان مراسم کریسمس به "بی‌عدالتی‌هایی" که مردم فقیر بریتانیا و بسیاری از مردم جهان با آن مواجه هستند اشاره کرد.
او نیز نحوه رفتار با مسیحیان خاورمیانه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: "آنها مجبور به رفتن به زندگی در تبعید و ترک مکانی می‌شوند که حضورشان در آنجا همواره ضروری بوده است."

۱۳۹۲ دی ۲, دوشنبه

پیمان (امیر رضا) عارفی در منزل با عکسی از همسر و مادرش در کنار یکی از دوستانش

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی شایعات منتشره در فضای مجازی را مبنی بر ناپدید شدن پیمان (امیر رضا) عارفی را پس از قرار دادن وثیقه یک میلیارد تومانی برای شرکت در مراسم خاکسپاری همسر و مادرش تکذیب می کند


در تکمیل اخبار 48 ساعت اخیر باید این نکته را به صورت موثق برای بیان کنیم:

طبق اطلاعات به دست آمده توسط کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی پیمان عارفی عزیز بعد از خروج از زندان به همراه ریاست زندان در خصوص محل تصادف (همسر ومادرش) از ریاست زندان پرس و جو می کند.

بعد از تحویل پیمان به دوست خانوادگیشان، پیمان به دلیل شرایط بسیار بد روحی به یکباره از دوستش جدا شده و سریعا به محل حادثه برگشته و بعد از سرگردانی و حتی فکر برای از بین بردن خود بالاخره تصمیم میگیرد به خانه بازگردد.

وحالا پیمان صحیح و سالم در منزل میباشد.
https://www.facebook.com/zendani.siasi
مطلب فوق عینا نقل قول از ن.
نگاره: ‏پیمان (امیر رضا) عارفی  در منزل با عکسی از همسر و  مادرش در کنار  یکی از دوستانش

https://www.facebook.com/zendani.siasi

 کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی  شایعات منتشره  در فضای مجازی را مبنی  بر  ناپدید شدن پیمان (امیر رضا) عارفی  را پس از قرار دادن وثیقه  یک میلیارد تومانی  برای شرکت در  مراسم خاکسپاری همسر و مادرش  تکذیب می کند 


در تکمیل اخبار 48 ساعت اخیر باید این نکته را به صورت موثق برای بیان کنیم:

طبق اطلاعات به دست آمده توسط کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی  پیمان   عارفی عزیز بعد از خروج از زندان به همراه ریاست زندان در خصوص محل تصادف (همسر ومادرش) از ریاست  زندان پرس و جو  می کند.

بعد از تحویل پیمان به دوست خانوادگیشان، پیمان به دلیل شرایط بسیار بد روحی به یکباره از دوستش جدا شده و سریعا به محل حادثه برگشته و بعد از سرگردانی و حتی فکر برای از بین بردن خود بالاخره تصمیم میگیرد به خانه بازگردد. 

وحالا پیمان صحیح و سالم در منزل میباشد.

مطلب فوق عینا نقل قول از پیمان است.‏

مصباح یزدی: اسلام در خطر بیفتد با جدیت وارد صحنه می شویم

محمدتقی مصباح یزدی از نظریه پردازان نزدیک به سید علی خامنه ای گفت که اگر در شرایط جدید کشور احساس کند "باورها و ارزش های اسلام در معرض خطر است"، با "کمال جدیت" وارد صحنه خواهد شد.
به گزارش « محبت نیوز» به نقل از بی بی سی، مصباح یزدی در مصاحبه با شماره جدید هفته نامه "۹ دی" اظهار داشت: "اگر کار به جایی رسید که پرده برداشته شد و معلوم شد که این تعابیر [رایج در فضای جدید] به دنبال مواجهه با ارزش‌های ریشه‌ای اسلامی است، ما هم ناچاریم که صریح تر با آن برخورد کنیم."
وی با اشاره به وجود "ابهاماتی" در شعارهای دولت حسن روحانی و از جمله مفهوم "اعتدال"، تاکید کرد که فعلا از طریق واکنش های فرهنگی "ساده و نرم" به نقد این شعارها می پردازد و افزود: "در مرحله اول صحیح نمی‌دانیم که آدم شمشیر را از رو ببندد."
این مدرس حوزه علمیه قم، از نظریه پردازان نزدیک به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و پدر معنوی گروه اصولگرای موسوم به "جبهه پایداری" محسوب می شود. وی در میان بخشی از نیروهای سپاه و بسیج نیز دارای طرفدار است.
محمدتقی مصباح یزدی در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ۱۳۹۲، ضمن مخالفت با حمایت جبهه پایداری از هیچ یک از دیگر کاندیداهای جناح اصولگرا، به پشتیبانی از سعید جلیلی به عنوان نامزد اختصاصی اصولگرایان تندرو پرداخت که نهایتا، حدود ۴ میلیون رای به دست آورد.
با این حال، او در مصاحبه اخیر با نشریه ۹ دی، وابسته به جبهه پایداری، تاکید کرده که از رویکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری اخیر "هیچ احساس پشیمانی نمی‌کند".
این روحانی در طعنه ای غیرمستقیم به برخی از دیگر کاندیداهای اصولگرا گفته است: "خدا را شکر می‌کنیم که فهمیدیم و عمل کردیم و تحت تأثیر جوسازی‌ها و فشارها و تهمت‌ها واقع نشدیم، ولی برخی ها که رأی نیاوردند احساس خسران زیادی کردند."
محمدتقی مصباح یزدی با رد کردن تلقی های رایج از "میانه روی" در فضای سیاسی افزوده است: "در مواردی که پای حق و باطل در میان است، یا این است یا آن، باید یک طرف را انتخاب کرد و عمل کرد، میانه معنا ندارد."
آقای مصباح یزدی پس از انتخابات، از سوی برخی حامیان سابق خود به ایجاد مانع در مسیر وحدت اصولگرایان و نقش آفرینی در شکست انتخاباتی آنها متهم شد.


وی در دوره اول ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، از سرسخت ترین حامیان وی بود ولی در دوره دوم به خاطر حمایت آقای احمدی نژاد از مواضع اسفندیار رحیم مشایی، بانفوذترین مشاور رئیس جمهور وقت، به منتقد او تبدیل شد.

۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

زندانی سیاسی پیمان عارفی مفقود شد

بنا بر گفته منابع مطلع به «رادیو کوچه»، پیمان (امیر رضا) عارفی زندانی سیاسی که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه مادر و همسرش با سپردن وثیقه به مرخصی آمده بود، پیش از رسیدن به فرودگاه اهواز مفقود شد و در این مراسم شرکت نکرد.

پس از موافقت مقامات قضایی جمهوری اسلامی با مرخصی «پیمان عارفی» زندانی تبعیدی محبوس در زندان مسجدسلیمان در ازای وثیقه‌ای یک میلیارد تومانی، وی پس از چهار سال و نیم حبس برای اولین بار، روز شنبه سی‌ام آذر ماه از زندان خارج شد.

همسر و مادر این زندانی سیاسی روز چهارشنبه ۲۷ آذر در راه بازگشت از مسجدسلیمان و پس از ملاقات با او در سانحه تصادف خودرو جان خود را از دست داده بودند. «پیمان عارفی» که دو ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ در سن ۲۱ سالگی و به همراه همسر خود به اتهام هواداری از انجمن پادشاهی بازداشت شده بود، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شد اما حکم وی در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس در تبعید تقلیل یافت.

خانه‌های شهروندان مسیحی در کرج مورد تفتیش قرار گرفت

مأموران امنیتی ایران منزل دست‌کم چهار شهروند نوکیش مسیحی در استان البرز را مورد بازرسی و تفتیش قرار داده‌اند.
به گزارش هرانا، تارنمای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این رویداد صبح روز یکشنبه ۲۴ آذرماه رخ داد و مأموران امنیتی همزمان به خانه‌های این نوکیشان مسیحی مراجعه کرده و پس از تفتیش کامل منزل وسایل شخصی مانند کتاب‌ها، کامپیو‌تر و جزوه‌های مذهبی آن‌ها را ضبط کرده و با خود بردند.
همچنین خانه بهنام ایرانی، کشیش و نوکیش مسیحی که در زندان مرکزی کرج به‌سر می‌برد نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.
بنا به این گزارش خانه‌های امین خاکی و رضا ربانی دو تن دیگر از نوکیشان مسیحی نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.
مأموران همچنین به اهالی خانه‌های مورد بازرسی قرار گرفته اعلام کرده‌اند که ممکن است طی روزهای آینده به دادگاه احضار شوند.
radiozamaneh.com

۱۳۹۲ آذر ۳۰, شنبه

اعدام های روزانه زندانیان بی دفاع در زندان مرکزی زاهدان برای مقابله با اعتراضات مردم در این استان

طی دیروز و امروز حداقل ۲ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.

صبح روزچهارشنبه ۲۷ آذرماه زندانی مهدی جوانمرد ۲۸ ساله از بند ۸ زندانی مرکزی زاهدان در محوطه زندان زاهدان به دار آویخته شد.همچنین روز گذاشته ۲۶ آذر ماه زندانی ناصر گمشاد زهی ۳۱ ساله که بیش از ۶ سال در بند ۷ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود اعدام شد. حکم این زندانی با فشارهای مستمر اطلاعات نیروی انتظامی زاهدان به اجرا گذاشته شد.


پس از اوج گیری اعتراضات مردم در استان سیستان بلوچستان نسبت به قتل و کشتار، یورشهای وحشیانه، دستگیریهای خودسرانه شکنجه های وحشیانه در اداره اطلاعات و اداره آگاهی مردم بی دفاع توسط ماموران ولی فقیه، فقر، بیکاری ، ظلم و ستم علیه مردم در این استان، قوه قضاییه ولی فقیه آخرین ابزار خود که اجرای احکام ضدبشری اعدام می باشد را بطرز جنون آمیزی شدت بخشیده است . پیش از این معمولا اجرای حکم ضدبشری اعدام فقط درروزهای شنبه با فواصل زمانی نسبتا طولانی صورت می گرفت. اما در روزهای اخیر اعدام ها را بصورت روزانه در آورده است.

هدف از این اعدام ها ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موج لاینقطه اعدام در زندانهای ولی فقیه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار فشار وارد آوردن بر رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای متوقف کردن اعدام در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۷ آذرماه ۹۲ برابر با ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
یونیسف

با خبر شدیم ،قوه قضاییه جمهوری اسلامی برای رهایی زندانی سیاسی پیمان (امیررضا) عارفی برای شرکت در مراسم تشییع مادر و همسر تازه گذشته اش درخواست وثیقه مالی و بسیار سنگین "دو میلیارد تومانی" را کرده است، مبادا امیر رضا عارفی در مراسم تشییع جنازه مادر و همسرش بگریزد و عدالت در جمهوری ننگین اسلامی زیر سوال برود! کمیته مبارزه برای آزادی زندانی سیاسی

عکس

۱۳۹۲ آذر ۲۹, جمعه

انتقاد عبادی از منشور حقوق شهروندی: «غیرضروری و ناقص»

شیرین عبادی، فعال حقوق بشر، با انتقاد از منشور حقوق شهروندی دولت حسن روحانی، آن را «غیرضروری» و «ناقص» خواند و تاکید کرد شکل کامل‌تر این منشور در فصل «حقوق ملت» قانون اساسی آمده است که رئیس‌جمهور باید اصول فراموش شده آن را اجرا کند.

در گفت‌وگویی با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران که روز چهارشنبه، ۲۷ آذر، منتشر شده است خانم عبادی اظهار داشت: «اگر آقای روحانی پایبند حقوق شهروندی است باید به وظیفه خود در قانون اساسی که نظارت درست بر اجرای قانون اساسی است عمل کند.»

به گفته او، برخی از اصول قانون اساسی، ممنوعیت شکنجه و برخورداری از دادرسی عادلانه است، حال آن‌ که زندانیان از شکنجه خود در زندان‌ها خبر می‌دهند و میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی بیش از هزار است که بدون محاکمه در زندان خانگی به‌ سر می‌برند.

اصل دیگر قانون اساسی که خانم عبادی از آن نام می‌برد، آزادی بیان است که او با اشاره به این اصل می‌گوید: «آقای روحانی باید نظارت کند که چرا از انتشار سه روزنامه بهار، نشاط و توس ممانعت به عمل آمد. بازداشت آقای غروی [فعال سیاسی و دینی] با چه مجوزی صورت گرفته، در حالی که او فقط یک مقاله در زمینه تاریخ اسلام نوشته است.»

علی‌اصغر غروی عضو شورای مرکزی نهضت آزادی است که روزنامه اصلاح‌طلب بهار به دنبال انتشار مقاله او درباره مسئله امامت توقیف شد. آقای غروی نیز به همین‌خاطر در بازداشت به‌ سر می‌برد.

اما این برخوردها تقریبا همزمان با انتشار منشور حقوق شهروندی دولت روحانی بود که یکی از وعده‌های انتخاباتی او محسوب می‌شد و اکنون شیرین عبادی با استناد به آن و مواردی که اشاره شد، می‌گوید که منشور حقوق شهروندی دلیل و «نشانه‌ای از وجود اراده سیاسی و جدی برای حفظ حقوق شهروندان نیست».

به گفته او، «نوشتن قانونی ناقص که در بیشتر مواقع هم به تعارف می‌گذرد و ضمانت اجرایی ندارد، جز تلف کردن وقت عده‌ای که حقوق‌شان تضعیف شده و یا فقط به علت نوشتن یک مقاله یا داشتن یک عقیده مذهبی در زندان هستند فایده‌ دیگری ندارد».

این فعال حقوق بشر در نهایت اظهار داشت: «بسیاری از اصول قانون اساسی فراموش شده و بهتر است آقای روحانی اول سعی کند اصول فراموش‌شده را اجرا کند. بعد اگر احتیاج به قانون کامل‌تری بود، آن وقت درصدد نوشتن قانون جدید باشد. اما منشور حقوق شهروندی چیزی به جز یک وعده دیگر به مردم نیست.»

پیش از این منشور حقوق شهروندی دولت حسن روحانی واکنش شخصیت‌ها و گروه‌های مختلفی را برانگیخته است که از جمله آن می‌توان به نامه ۷ نفر از رهبران جامعه بهایی ایران اشاره کرد که در زندان به‌ سر می‌برند.

این فعالان دینی در نامه‌ای به حسن روحانی از ضرورت وجود «ضمانت اجرایی» برای منشور حقوق شهروندی و قوانینی نظیر آن سخن گفتند و موقعیت خود در زندان را گواهی بر اهمیت موضوع دانستند.رادیو فردا

چهار زندانی در رشت اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز دوشنبه دست‌کم دو متهم به قتل و سحرگاه امروز نیز دو زندانی متهم به تجاوز به عنف در زندان لاکان رشت از طریق چوبه دار اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم روز دوشنبه ۲۵ آذر ماه جاری «آرش شادکام» ۲۷ ساله و فردی بنام «یگانه» در محوطه زندان لاکان رشت از طریق چوبه دار اعدام شدند.
هردو زندانی به اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند.
هم چنین دادستانی گیلان نیز امروز از اجرای حکم دو زندانی دیگر متهم به تجاوز به عنف خبر داده است.

هشت زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه روز گذشته هشت زندانی با اتهام مجهولی در زندان رجایی شهر کرج از طریق چوبه دار اعدام شدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برخی از این زندانیان از زندان قزلحصار برای اجرای حکم به این زندان منتقل شدند و چند تن دیگر از بند ۵، ۲ و ۷ زندان رجایی شهر بوده اند.
از هویت این هشت نفر اطلاعی در دست نیست و مسئولین قضایی نیز تاکنون در خصوص این اعدام ها اطلاع رسانی انجام نداده اند.

۱۳۹۲ آذر ۲۸, پنجشنبه

گرامیداشت یاد عزیزانی چون محمد مختاری و فروهرها در سه شنبه های اعتراضی ا...

گرامیداشت یاد عزیزانی چون محمد مختاری و فروهرها در سه شنبه های اعتراضی ا...

مرگ مادر و همسر پیمان عارفی پس از ملاقات با وی در حادثه رانندگی / به همراه فایل صوتی از مادر این زندانی

خبرگزاری هرانا – ناهید رحمانی و زیبا صادق زاده مادر و همسر پیمان (امیر رضا) عارفی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مسجد سلیمان، در راه بازگشت از ملاقات بر اثر یک سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مادر پیمان عارفی که ساکن تهران است پیشتر در مصاحبه ای با هرانا از تبعید این زندانی سیاسی به زندان مسجد سلیمان ابراز نگرانی کرده بود.
پیمان عارفی اردی بهشت ماه سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری از “انجمن پادشاهی” مورد محاکمه قرار گرفته و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.
این زندانی سیاسی به همراه پسر دایی خود آرش رحمانی که در اواخر سال ۸۸ اعدام شد، در حالی که پیش از انتخابات جنجالی سال ۸۸ بازداشت شده بود در دادگاه دستجمعی دستگیرشدگان بعد از انتخابات، به عنوان یکی از معترضان انتخاباتی که در صدد انجام اقدامات مسلحانه علیه حکومت بوده مورد محاکمه قرار گرفت.
http://goo.gl/k33clm

تاسف ایران از تصویب قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل

وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به تصویب قطعنامه‌ اخیر سازمان ملل متحد که نقض حقوق بشر در ایران را محکوم می‌کند، ابراز تاسف کرد و مفاد قطعنامه را دور از واقعیت خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه ایران، روز پنج‌شنبه، ۲۸ آذر، در انتقاد از قطعنامه حقوق بشری علیه تهران گفت، این قطعنامه «مملو از موارد خلاف واقعیت» است که هیچ منبعی نیز به جز «سایت‌ها و رسانه‌های مرتبط با بانیان غربی آن و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته» ندارد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه، ۲۷ آذر، با ۸۶ رای موافق در برابر ۳۶ رای مخالف، قطعنامه حقوق بشری در ایران را تصویب کرد.

این قطعنامه نسبت به گسترش روند اعدام در کشور، شکنجه زندانیان و ایجاد محدودیت‌های حکومتی برای آزادی بیان و اندیشه ابراز نگرانی می‌کند و همین‌ طور از تبعیض علیه زنان و نقض حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی سخن می‌گوید.

اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران می‌گوید که این قطعنامه به دور از واقعیت است و با اهداف سیاسی نوشته شده است.

به گفته خانم افخم، کشورهای غربی با «استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر» علیه کشورهای مستقل اقدام می‌کنند و جمهوری اسلامی ایران این قبیل «بازی‌های منفعت‌طلبانه» را رد می‌کند «و از این‌ که سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست‌بازی قرار می‌گیرد، به شدت متاسف است».

آخرین قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل متحد علیه ایران نگاهی نیز به وضعیت کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری اخیر دارد و از وعده‌های حسن روحانی در رابطه با بهبود وضعیت حقوق بشر در کشور و حذف تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های مذهبی استقبال می‌کند، اما در عین حال از دولت آقای روحانی می‌خواهد که «گام‌های ملموسی» در جهت اجرای این تعهدات بردارد.

اما مرضیه افخم می‌گوید که «جمهوری اسلامی ایران بر اساس شرع مقدس اسلام و همچنین اصول مندرج در قانون اساسی کشور، در جهت حمایت از حقوق آحاد شهروندان خود ثابت قدم است».

به گفته او، آن‌ چه در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران گفته می‌شود، «اغراق و سیاه‌نمایی» است، در حالی که «کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در سابقه تاریخی و امروزه خود موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را دارند».

این مقام وزارت امور خارجه ایران در نهایت گفت: «موضوع حقوق بشر نباید صحنه تقابل کشورها و فرهنگ های مختلف شود، بلکه این مسئله می‌تواند با گفت‌وگو و اصل احترام متقابل که حقوق بشر بر آن مبتنی است، زمینه‌ساز همکاری ملت‌ها و انتقال تجارب برای ارتقای کرامت انسانی شود.»

ایران «یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای روزنامه‌نگاران» محسوب می‌شود، در عین حال که عده بسیاری از فعالان اجتماعی و سیاسی و مدافعان حقوق بشر در این کشور زندانی هستند.رادیو فردا