۱۳۹۱ اسفند ۱۰, پنجشنبه

تیراندازی نیروهای امنیتی به تجمع کشاورزان اصفهانی

شهر 5 هزار ساله کوتوله‌‌ها در کـــرمــان سر از دل خاک در آورد!!!

در حاشیه کویر شهداد، شهری در ابعاد بسیار کوچک که در خانه‌‌های چند وجبی‌اش آدم کوتوله‌‌‌هایی سکونت داشته‌اند پس از قرن‌‌ها فراموشی سر از خاک بیرون آورده تا تمدنی با بیش از 5 هزار سال حکومت را که در سینه‌ این شهر کوچک و اعجاب‌آور مدفون بوده، آشکار کند.
روزنامه ایران در صفحه شوک گزارش داد: در این شهر پنج هزار ساله انسان‌‌هایی زندگی می‌کردند که قدی کمتر از یک متر داشته‌اند و به همین خاطر به شهر کوتوله‌‌ها شهرت یافته بود که کوچه‌‌ها و خانه‌هایش حتی با تنور‌هایی که در آنها نان می‌پختند همه و همه به اندازه‌‌های کوچک و متناسب با آدم کوتوله‌‌ها ساخته شده است. این شهر که در 100 کیلومتری کرمان و در حاشیه غربی کویرلوت قرار گرفته است توجه بسیاری از باستانشناسان را به خود جلب کرده است اما هیچ گاه پاسخی منطقی در خصوص دلایل ساخت این شهر عجیب داده نشده است.

با وجود کشفیات آن دوران، پس از انقلاب نیز چهار فصل کاوش در این منطقه صورت گرفته است که نتایج قابل توجهی از جمله محله بندی شهر‌ها بر اساس صنوف کشف شد. مردمان با تمدنی کهن که هزاران سال قبل در این منطقه زیست می‌کرده‌اند و محله‌های مختلف از جمله محله جواهر سازان و کشاورزان و پیشه وران داشته‌اند.
میرعابدین کابلی، سرپرست وقت باستانشناسی منطقه تاریخی شهداد می‌گوید: مردمان این شهر پنج هزار سال قدمت تمدن دارند و یافته‌های حاصل از کاوش‌ها نشان می‌دهد مردمانی فکور و دارای تمدن و قدرتمند در این منطقه زیست می‌کرده‌اند . وی درباره دلیل ترک این شهر توسط ساکنانش اظهار می دارد: عاملی این شهر را تهدید می‌کرده است، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد مردم در هنگام ترک شهر برای بازگشت امید داشته‌اند به طوری که بسیاری از جواهرات و مهره‌ها و اشیای مورد نیاز برای زندگی را درخانه‌ها ر‌ها کرده‌اند و با فرصتی که داشته‌اند در خانه را با خشت بسته‌اند و به محلی دیگر رفته‌اند اما هیچ گاه باز نگشته‌اند. وی می افزاید: این شهر در مسیر گردشگری قرار گرفته است و در صورتی که گردشگران بخواهند از این شهر کوچک بازدید کنند و در کوچه‌ها و خانه‌های بسیار کوچکی که کمتر از یک متر ارتفاع دارند قدم بزنند می‌توانند در یک روز شگفتی‌های بسیاری را ببینند.
شهر کوتوله‌ها تا شهر کرمان تنها یک ساعت فاصله دارد و برای رسیدن به این شهر باید از جاده قدیم کرمان - ماهان به سمت سیرچ حرکت کنند.

سعيد مرتضوی در دادگاه کهريزک به "معاونت در قتل" متهم شد

سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران و يکی از سه متهم پرونده بازداشتگاه کهریزک از سوی دادسرای تهران به "معاونت در قتل" محمد کامرانی یکی از کشته‌شدگان کهریزک متهم شد.

روزنامه بهار در شماره امروز چهارشنبه ۹ اسفند نوشت: "به گفته صالح نيکبخت وکيل اوليای دم اميرجوادی‌فر اين شکايت از سوی خانواده‌های جوادی‌فر و روح‌الامينی هم مطرح شده و در حال رسيدگی است اما هنوز کيفرخواست اين شکايات صادر نشده است."

دادسرای تهران در کيفرخواستی که چند روز پيش منتشر کرده بود، متهمان بازداشتگاه کهريزک را تنها به "مشارکت در بازداشت غير قانونی" متهم کرده بود، هر چند پيشتر برخی منابع گفته بودند مرتضوی به "معاونت در قتل" نيز متهم است.

بازداشتگاه کهريزک پس از آن خبرساز شد که سه نفر از معترضان به نتيجه انتخابات بحث‌برانگيز رياست‌ جمهوری سال ۱۳۸۸ ايران، در آن کشته شدند. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.

سعيد مرتضوی، دادستان پيشين تهران؛ حسن زارع‌ دهنوی مشهور به قاضی حداد، معاون وقت امنيت دادستان تهران و علی‌اکبر حيدری‌فر، قاضی شعبه اول دادياری دادگاه انقلاب، سه مقام قضايی هستند که شهريور ۱۳۸۹ در رابطه با پرونده کهريزک از کارشان تعليق شدند.

دادگاه متهمان اين پرونده بعد از سه سال، روز سه‌شنبه هشتم اسفند در تهران به صورت غيرعلنی برگزار شد. پيشتر گفته شده بود دادگاه علنی خواهد بود.

سه شنبه های اعتراضی مقابل سفارت جمهوری اسلامی 2013/02/26

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

اشک تلخ تاریخ

میهنم ایران ، سوگند میخوریم ... بنام خونهای گرانبهایی که بخاطر تو در دامانت ریخته شد و پرچمت را گلگون نمود .... بخاطر اشک مادران و پدران و همسران و فرزندانی که هنوز در غم از دست دادن عزیزانشان لباس غم از تن در نیاورده اند .... به قلبهای اندوه بار و شکسته فرزندانت که در سراسر ایران گسترده اند .... در نام انسانهای پاکی که بخاطر ایده ها و عقایدشان در اعماق خاک سردت استخوان برهنه کرده اند ... به روان فرشته دخترانت که در شب اعدام بنام خدا از آنان هتک حرمت شد .... به یاد پسران نیکت که پرچم بیگانه بر اندامشان پوشاندند و اعدامشان نمودند .... به عظمت روح شیر زنان و مردان سلحشورت که بخاطر پاسداری از نام و تمامیتت جان پاک خود را فدایت نمودند .... ای مهد دلیرانم ... ای سرزمینم ... ای مادرم ... ای آریابوم ، انتقامت را خواهیم گرفت .... ترا از دست این ملایان خدا ناشناس ، رها خواهیم ساخت و آبی آسمانت را ... خاک تفته ات را ... شفق سرخت را ... آبروی از دست داده ات را ... حرمت گذشته ات را ... شیرینی آب خالصت را ... عظمت روح گمگشته ات را ... مرزهای آبی و تمامیت مرزی از دست رفته ات را و نام پر فروغت را پس خواهيم گرفت
ایران پدر به ایرانم به اشک ریخته ات به تمام جوانان بی گناه وبه تمام افسران دلاور ایرانم به کوهه البرزم کوه دماوندم ،خلیج فارسم به دریاه خزرم به رود کارونم به دریاچه نمک رضائیه به بلوچستانم به کردستانم به جنگلهای شمالم، به نوروزام، به یلدایم به فردوسیم به شیرمادرم تا خون در رگه های من هست انتقام از این بی ناموس و وطن فروشها میگیرم

۱۳۹۱ اسفند ۷, دوشنبه

ایران را ویرانه میخواهند اما عراق را آباد!


آیا رواست که نوباوگان میهنمان در چنین مکانی مشغول تحصیل باشند ؟
و برای ساخت یک بت ، ثروت همان نوباوگان به تاراج رود.
سکوت و خاموشی تا کی؟ ترویج خرافات تا کجا؟
بر خیزیم و از غارت و به تاراج رفتن ثروت ملی مملکتمان جلوگیری کنیم
این ثروت حق مسلم ماست

یکی از شهرهای شمالی نروژ قبرستان کوچکی دارد که حدود ۷۰ سال است که کسی در آن دفن نشده

زندگی در شهر کوچک لانگیربینِ نروژ، کمی عجیب است. این شهر شمالی ترین شهر کره ی زمین است. در این سرزمین دمای هوا هیچوقت از شش درجه ی سانتیگراد بالاتر نمی رود و در زمستان هم سه ماه تاریکی انتظار مردم این شهر را می کشد.
لانگیربین سرزمین خرس های قطبی است و به همین خاطر هم همه ی ساکنین شهر همیشه با خودشان اسلحه حمل می کنند.از همه عجیب تر این که هیچکس حق ندارد در این شهر بمیرد!اگر کسی در این شهر به سختی مریض شود، سریعا با کشتی یا هواپیما به سایر نقاط نروژ منتقل می شود تا آخرین روز های عمرش را در آنجا بگذراند. اگر هم کسی به طور اتفاقی در این شهر کشته شد، هرگز در این شهر دفن نمی شود.
لانگیربین قبرستان کوچکی دارد که حدود ۷۰ سال است که کسی در آن دفن نشده است. البته این کار دلیل دارد.۷۰ سال پیش دانشمندان متوجه شدند به خاطر این که خاک لانگیربین پرمافراست است، اجساد در آن تجزیه نمی شوند. در علم زمین شناسی پرمافراست به خاکی گفته می شود که دمای آن همواره برابر با نقطه ی انجماد آب و یا پایین تر از آن است.اما با این که کسی حق ندارد در لانگیربین بمیرد، این شهر خودش را برای بلایای طبیعی جهانی آماده کرده است. هوای سرد و خاک پرمافراست لانگیربین باعث شده است که این شهر مکان مناسبی برای «خزانه جهانی بذر سوالبارد» باشد. خزانه جهانی بذر سوالبارد، انباری است که در آن بذر بیش از ۷۵۰۰۰۰ محصول غذایی ذخیره شده است تا در هنگام بلایایی مثل خشکسالی، آفت زدگی، گرم شدن کره ی زمین و جنگ، نسل آن ها منقرض نشود

۱۳۹۱ بهمن ۳۰, دوشنبه

به یزدان گرماخردداشتیم/کجااین سرانجام بدداشتیم!!



به کابوس اخراج پناهجویان ایرانی به جهنم ننگین جمهوری اسلامی پایان دهید!


این روزها متاسفانه شاهد اخباری در مورد خبر تلاش دولتهای اروپایی برای دیپورت پناهجویان ایرانی هستیم و از جمله خانوم پروانه سر آبادانی و حمید رضا حسنی یاوند که در خطر دیپورت به جهنم جمهوری ننگین اسلامی قرار دارند. جای سئوال است که این کشورها چرا به گزارشات متعدد سازمانها و گروههای حقوق بشری در مورد اوضاع حقوق بشر در ایران دقت نمی کنند و یا شاید تعمدا نمی خواهند ارزشی به این گزارشهای معتبر قائل باشند!
و گزارش آقای احمد شهید در رسانه ها منتشر و بار دیگر بر نقض شدید و نظام مند حقوق بشر در ایران مهر تاییدی دوباره زد . واقعیت این است که شرایط فعالیت سیاسی و اجتماعی حتی در این اندازه و در حد انتقاد و نه مخالفت از حکومت ایران ،بقدری خطرناک و ناممکن شده است که نیازی به اثبات و پر گویی در این موارد دیده نمی شود و چه برسد به عزیزانی که مخالف رژیم ننگین اسلامی هستند و.....
و دولت سوئد در صدد دیپورت این بزرگوران قرار دارد چرا که خطر اعدام زندان و شکنجه آنها در صورت بازگرداندن به ایران، تهدید می کند.
جا دارد کلیه وکلا و فعالین سیاسی و سازمان پناهندگان بیمرز (استکهلم) در امر کمک به پناهجویان و پناهندگان مصمم شوند تا یکبار برای همیشه جامعه بین الملل را از خطرات دیپورت و بازگرداندن پناهجویان به کشور ایران که تحت حاکمیت حکومتی ،ناقض حقوق بشر است ، آگاه نمایند تا دیگر شاهد اخباری چنین ناگوار و فشارهای افزون بر پناهجویان و پناهندگان نباشیم.

اعدام در میادین با جرثقیل بدست جنایت کاران مخصوص جوانان بیگناه بدون دادگاه بوده


۱۳۹۱ بهمن ۲۵, چهارشنبه

تا اسلام کفن نشود، این وطن، وطن نشود


پست هلند اقدام به انتشار تمبرهای مخصوصی کرده است


پست هلند اقدام به انتشار تمبرهای مخصوصی کرده است که بر روی آنها عکسهای چهار تن از قربانیان نقض حقوق بشر در ایران به تصویر کشیده شده است. بر روی این تمبرها تصاویر سیمین بهبهانی، شاعر معروف، منصور اسانلو، رهبر اتحادیه کارگری، مهوش ثابت، یکی از هفت رهبر بهایی در بند و نسرین ستوده، وکیل نامی حقوق بشر قرار داده شده است. این تمبرها به طور رسمی توسط پست ملی هلند مورد پذیرش قرار گرفته و میتوان از آنها برای ارسال نامه استفاده کرد. ایده انتشار این تمبرها ابتدا از سوی مینا سعدادی، سردبیر شهرزاد نیوز، مطرح شده بوده است. تاکنون ۵۰۰۰ نسخه از تمبرهای حاوی عکس مهوش ثابت چاپ شده است. همچنین فدراسیون اتحادیه های تجاری هلند در مکاتبات خود با ایران در مورد وضعیت منصور اسانلو رهبر زندانی اتحادیه کارگران اتوبوسرانی، از تمبری که تصویر منصور اسانلو بر روی آن بوده، استفاده کرده است.

افزودن عنوان

واکنش شیرین عبادی به حمله موشکی به کمپ لیبرتی


تیراندازی به افراد بی‌پناه، خلاف اصول حقوق بشر است

شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر تیراندازی به کمپ مجاهدین خلق در عراق را محکوم کرد. خانم عبادی گفت، تیراندازی و یورش مسلحانه به افراد بی پناه، خلاف ضوابط حقوق بشر و مغایر با اصول انسانی است. ایشان توجه مقام‌های مسوول حکومت عراق را به این نکته جلب کرد که مسئولیت حفظ جان ساکنین کمپ لیبرتی برعهده دولت عراق است که باید به نحو احسن صورت پذیرد.

iran
-

شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده نوبل صلح در سال ۲۰۰۳ گفت: “اقدامات یک سازمان در گذشته نمی‌تواند مجوز یورش به پناهجویان غیرمسلح باشد.”
براساس اخبار منتشر شده، کمپ لیبرتی در نزدیکی بغداد، پایتخت عراق که محل نگهداری اعضای سازمان مجاهدین خلق است در روز بیست و یکم بهمن ماه ۱۳۹۱ هدف حمله موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت که در این حمله، ۵ نفر کشته و تعدادی نیز مجروح شدند.
خانم عبادی در گفت و گوی کوتاهی با سایت کانون مدافعان حقوق بشر، با بیان اینکه “تیراندازی و یورش مسلحانه به افراد بی پناه، خلاف ضوابط حقوق بشر و مغایر با اصول انسانی است"، حمله موشکی و خمپاره‌ای به کمپ لیبرتی را محکوم کرد.
این مدافع حقوق بشر در همین خصوص گفت: “اینگونه اعمال که امنیت و جان تعدادی از شهروندان ایرانی را نشانه رفته است، افرادی که قبلا نیز مورد قهر حکومت عراق قرار گرفته بودند، دلیلی بر بی‌ثباتی کشوری است که این اردوگاه در آن قرار دارد.”
همچنین خانم عبادی اولین وظیفه هر حکومتی از جمله دولت فعلی عراق را حفظ نظم و برقراری امنیت عنوان کرد و گفت: “متاسفانه ما هر روز در عراق شاهد عملیات تروریستی هستیم و این امر نشان از آن دارد که دولت نوری مالکی از برقراری نظم و آرامش در این کشور ناتوان است.”
این مدافع حقوق بشر در این خصوص با اشاره به حمله موشکی اخیر به کمپ لیبرتی که محل اسقرار تعدادی از شهروندان ایرانی است، گفت: “اگر این امر به دستور و اشاره حکومتی غیر از حکومت عراق صورت گرفته باشد، مسئولیت کابینه نوری مالکی دو چندان می شود، زیرا به سایر کشورها اجازه دخالت در امور داخلی کشور خود را داده است، آنهم به این صورت وحشیانه.
در سال ۲۰۰۹ میلادی، مسئولیت حفاظت از اردوگاه محل استقرار اعضای سازمان مجاهدین خلق به دولت عراق واگذار و این کشور متعهد شد که با ساکنان آن طبق قوانین عراق رفتار کند.
از همین رو خانم عبادی توجه مقام‌های مسوول حکومت عراق را به این نکته جلب کرد که مسئولیت حفظ جان ساکنین کمپ لیبرتی برعهده دولت عراق است که باید به نحو احسن صورت پذیرد.

From Tehran to Cairo / از تهران تا قاهره

شعری زیبا از پدر شهید محمد مختاری ، برای فرزند شهیدش


اعتراض مردمی به سخنرانی لاریجانی در روز 22 بهمن

سر اومد زمستون

سر اومد زمستون
شکفته بهارون
گل سُرخ خورشید دراومد و شب شد گریزون ×2

کوه‌ها لاله‌زارن - لاله‌ها بیدارن
تو کوه‌ها دارن گل گل گل جنگل و میکارن ×2

توی کوهستون دلش بیداره - تفنگ و گل و گندم داره میاره
توی سینش جان جان جان - توی سینش جان جان جان
یه جنگل ستاره داره جان جان - یه جنگل ستاره داره ×2 ****** بند دوم *******

سر اومد زمستون
شکفته بهارون
گل سُرخ خورشید دراومد-و شب شد گریزون ×2

لبش خندة نور - دلش شعلة شور
صداش چشمه و یادش آهوی جنگل دور ×2

توی کوهستون دلش بیداره - تفنگ و گل و گندم داره میاره
توی سینش جان جان جان - توی سینش جان جان جان
یه جنگل ستاره داره جان جان - یه جنگل ستاره داره

معجزه دین اسلام چیست؟

نامسلمانی به مسلمانی گفت: معجزه دین شما چیست؟!

مسلمان گفت: آیا زبان ژاپني بلدی..؟!

نامسلمان گفت : خیر...!

مسلمان کتابی به زبان ژاپني به وی داده و گفت: روزی سه بار صبح ظهر و شب , بیست صفحه از این کتاب را بخوان..!

نامسلمان گفت: مگر دیوانه ام کتابی را که نمی فهمم بخوانم...؟!

مسلمان گفت: معجزه ی ما این است که جهارده قرن تمام, مردم کتابی را با ذوق و شوق تمام می خوانند که نمی فهمند و بدون وضو هم به آن دست نمی زنند..

۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه


در پشت پرده هاي انقلاب



ساعت 11 شب، وقتی که جلسه رو به پایان بود، ژنرال گست، فهرست تازه ای را در اختیار آیت الله بهشتی قرار داد که نام 634 نفر از فرماندهان نظامی ارتش شاه روی آن نوشتهشده بود. این فهرست نام کسانی بود که باید بلافاصله دستگیر و محاکمه می شدند. از این فهرست که در همان جلسه تقسیم شد، سهمی نیز برای دستگیری آن ها در اختیار من قرار گرفت تا به کمک چریک هایم، نسبت به بازداشت آن ها ظرف مدت سه روز اقدام کنیم.

این کاغذ را من هنوز در اختیار دارم و این اسامی را می توان روی آن به فارسی و انگلیسی خواند:

« 1- سرلشکر پرویز امینی افشار، 2- سرلشکر معتمدی فرمانده تیپ زرهی قزوین، 3- سرتیپ ملک،4- سرتیپ همدانیان، 5- سپهبد فخر مدرس، 6- سپهبد نوذری بقا، 7- سرتیپ آیت محقق، 8- سرتیپ امجدی، 9- سرتیپ فتحی مقدم، 10- سرلشکر خواجه نوری، 11- سپهبد هاشم برنجیان، 12- ناخدا شهریار شفیق، 13- ارتشبد طوفانیان، 14- سرلشکر منوچهری، 15- سرتیپ محمد شهنام، 16- تیمسار شعاعی فرماندار نظامی جهرم، 17- تیمسار آزادی، 18- سرهنگ سلامی، 19- تیمسار عین القضات، 20- سرلشکر زند کریمی، 21- سرهنگ مسعود زمانی، 22- سرلشکر خلوتی، 23- سرلشکر کاظم خزاعی، 24- سرهنگ کمانگر، 25- سرهنگ ابراهیم هوشنگی، 26- سرهنگ غروی، 27- سرهنگ یاسایی، 28- سرلشکرسوداگر، 29- سرهنگ کریمیان آذر، 30- سپهبد ناصر مقدم، 31- سپهبد ایرج مقدم، 32- سرهنگ جهان بینی، 33- ارتشبد رضا عظیمی، 34- سپهبد محسن هاشمی نژاد، 35- کمال الدین حبیب اللهی فرمانده نیروی دریایی، 36- سپهبد محسن زاده کرمانی، 37- سپهبد هاشم نجفی نژاد، 38- سپهبد هاشم حجت، 39- سپهبد موسی رحیمی لاریجانی، 40- سپهبد ناصر فیروزمند، 41- سپهبد ابوالحسن سعادتمند، 42- سپهبد وشمگیر، 43- سپهبد جعفر صانعی، 44- سپهبد محمد کاظمی، 45- سپهبد سیاوش بهزادی، 46- سپهبد نصرت الله فردوست، 47- سپهبد حسین جهانبانی، 48- سپهبد جلال پژمان، 49- سپهبد حبیب نعمتی، 50- سپهبد امیر فرهنگ خلعتبری، 51- سپهبد جمال الدین تسلیم توکلی، 52- سپهبد علیمحمد خواجه نوری، 53- سپهبد رضا مهدوی اردستانی، 54- سپهبد پرویز صفایی نیلی، 55- سپهبد محمد رضا وحدانی، 56- سپهبد رضا پروانه، 57- سپهبد محمد رحیمی آبکناری، 58- سپهبد جواد معتضد، 59- دریاسالار ابوالفتح اردلان، 60- سپهبد عبدالعلی نجیمی نائینی، 61- سپهبد هوشنگ حاتم، 62- سپهبد خلیل بخشی آذر،63- سرلشکر حمید جهانبانی، 64- سرلشکر علی اکبر ده پناه، 65- سرلشکر محمد حسین شهیر مطلق، 66- سرلشکر علی رضا ثابت آزاد، 67- سرلشکر محمد گوران، 68- سرلشکر مرتضی فکور، 69- سرلشکر صادق حریری، 70- سرلشکر هرمز مقصودی، 71- سرلشکر حسینعلی علمیه، 72- سرلشکر علی بیات، 73- سرلشکر حمید داوران، 74- سرلشکر منوچهر فوزی، 75- سرلشکر محمد حسین میر موجی، 76- سرلشکر کاظم نجفی نژاد، 77- سرلشکر حبیب الله ثمری کرمانی، 78- سرلشکر محمود ماهرویان، 79- سرلشکر حسین عظیمی، 80- سرلشکر خلیل شجاعی، 81- سرلشکر حیدر وفا، 82- سرتیپ فضل الله افشار، 83- سرتیپ محمد ساوجی، 84- سرتیپ عبدالله عصرجدید، 85- سرتیپ هوشنگ فیلسوفی گیلانی، 86- سرتیپ پرویز امینیان، 87- سرتیپ منصور امیر اردلان، 88- سرتیپ حسین فرجی فر، 89- سرتیپ سولخانیان، 90- سرتیپ رضا کاظمی، 91- سرتیپ اردشیر شکیب، 92- سرتیپ محمد حسین ریاضی، 93- سرتیپ هادی قائمی، 94- سرتیپ عطاءالله نامدار عراقی، 95- سرتیپ مصطفی کریمی افشار، 96- سرتیپ ایرج مسترشد، 97- سرتیپ عزت الله آزموده و 98- سرتیپ محمد جلالی »

این ها را من و چریک هایم باید دستگیر می کردیم و تحویل مهدوی کنی می دادیم تا به قول سرهنگ تامسون، انقلاب اسلامی از خطر مصون بماند. برای دستگیری بقیه نیز، چمران اعلام آمادگی کرد تا با چریک های ایرانی، لبنانی و فلسطینی گروه امل این کار را انجام دهد.

با هر دستي بدي با همان دست پس ميگيري

 

سخنرانی لاریجانی در مراسم 22 بهمن قم ناتمام ماند
حمله هواداران احمدی نژاد به سخنرانی علی لاریجانی در قم

سخنرانی علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان 22بهمن قم، با تشنج و درگیری نیمه تمام ماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی نماینده مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز به عنوان سخنرانی اصلی جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در شبستان امام خمینی حرم حضرت معصومه قم، نتوانست سخنرانی خود را به پایان برساند، چرا که عده ای حدود 500 نفر از حامیان محمود احمدی نژاد که برخی از آن ها کفن پوش بودند، بلافاصله پس از آن که علی لاریجانی پشت تریبون قرار گرفت، شروع به سردادن شعارهایی از جمله "لاریجانی، بصیرت، بصیرت"، "خواص بی بصیرت، مایه ننگ ملت" و... کردند، اما لاریجانی بی توجه به این شعارها، سخنرانی خود را ادامه داد.

بعد از حدود دو الی سه دقیقه که سخنرانی لاریجانی همراه با هیاهوی این افراد ادامه داشت، به یک باره پرتاب مهرهای نماز حرم حضرت معصومه به سمت علی لاریجانی و بعد از آن پرتاب کفش و نعلین نیز شروع شد، که بازهم علی لاریجانی به سخنرانی خود ادامه داد و به همین دلیل برخی از مردم قم و روحانیون حوزه علمیه که حامی نماینده شهرشان بودند، در جلوی جایگاه سخنرانی قرار گرفته و دست های خود را روی هوا نگاه داشتند تا مهرهای نمازی که به سمت جایگاه پرتاب می‌شود، به لاریجانی برخورد نکند.

علی لاریجانی یک بار خطاب به افراد شعاردهنده گفت آقایان حالا بنشینید، که این افراد شدت اعتراض خود را بیشتر کرده و رفته رفته از نقاط مختلف شبستان امام خمینی خود را به نزدیک ترین نقطه سخنرانی رساندند و نرده‌هایی که در صفوف اول و جایگاه چیده شده بود را انداخته و به سمت جایگاه سخنرانی حمله ور شدند که به همین دلیل محافظین رئیس مجلس مجبور شدند، وی را از شبستان  خمینی بیرون ببرند.

تصاوير دريافتى از راهپيمايي ٢٢ بهمن


۱۳۹۱ بهمن ۱۷, سه‌شنبه

پس از اینکه "امام مقوایی" جواب نداد امسال خمینی "تابلوئی " به بازار آمد!


قاتل کهریزک بازداشت شد



دادستانی تهران از بازداشت سعید مرتضوی خبر داد.
؛ پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران دوشنبه شب اعلام کرد سعید مرتضوی بازداشت شد.

دادستانی تهران هنوز علت این بازداشت را اعلام نکرده است.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شده و پرونده مفتوحی داشت که احتمال می رود علت بازداشت وی به همین دلیل باشد.

پیش از این محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود که در اسفند ماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

وی پیش از این سرپرست سازمان تامین اجتماعی بود و در ایام اصلاحات نیز، دادستان تهران بوده است.

در همین حال، فارس نوشته که «مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است

۱۳۹۱ بهمن ۱۶, دوشنبه

امسال جشن چهار شنبه سوری را مقابل سفارت های ننگین جمهوری اسلامی برگزار می کنیم


دستانت را به من بده تا با هم از روی آتش بپریم آنان که سوختند تنها بودند
  آتش نماد و نشانه نیروی مهر و نور و دوستی است هدف از آتش افروزی برگرداندن نیروی فزاینده و نیک بر مردمان برای چیره شدن بر غم و افسردگی می باشد ،همین هدف مهمترین دلیل برپایی جشن چهار شنبه سوری بوده است .
    آزادیخواهان و هموطنان عزیز بیائید دست در دست هم دهیم و این روز را در مقابل سفارت جمهوری اسلامی جشن بگیریم و شادی کنیم تا اعتراضی باشد به تلاش سی و پنج ساله جمهوری اسلامی که باعث شده مردم در غم و اندوه و سوگواری بسر برند چرا که آن حکومت مستبد از جوشش مردم هراس و از فقر شادی مردم خشنود می باشد .
مکان  مقابل سفارت ننگین جمهوری اسلامی
زمان  ساعت 14

بگم بگم؟ بگو بگو!


بالاخره بعد از این همه بگم بگم آخر گفت


محمود احمدی نژاد پس از این همه بگم بگم گفت و مجلس را بهم ریخت . امروز یکشنبه 15 بهمن که وزیر کار و تعاون را استیضاح کرده بودند در صحن علنی مجلس از آقای لاریجانی انتقام گرفت . احمدی نژاد گفت که این نوار که حدود ۲۵ دقیقه است، گزیده‌ای  از ۲۳ یا ۲۴ ساعت مکالمه فاضل لاریجانی با سعید مرتضوی است که به طور کامل در اختیار رئیس مجلس و روسای کمیسیون ها قرار خواهد گرفت.ابتدا گفت که اعضای هیئت رئیسه مجلس از او خواسته اند این نوار را در جلسه علنی پخش نکند، اما علی لاریجانی که ریاست جلسه را به عهده داشت از او خواست که آن را پخش کند: «بعدا نگویید پخش نشد. چیزی کم نگذارید در این هنگام، تعدادی از نمایندگان با صدای بلند به اعتراض پرداختند، اما نهایتا پس از چند دقیقه، بخشی از نوار مورد اشاره پخش شد. از آنجا که صدای نوار که در مجلس پخش می شد واضح نبود،  احمدی نژاد پخش آن را متوقف کرد و در حالی که تعدادی از نمایندگان به اعتراض خود ادامه می دادند، بخش هایی از آن را قرائت کرد.به گفته محمود احمدی نژاد، فاضل لاریجانی در جلسه ای که با سعید مرتضوی، رئیس سازمان تأمین اجتماعی داشته، از او خواسته مقدمات آشنایی او را با یک فعال اقتصادی فراهم کند که خواستار خرید بعضی شرکت های سازمان مذکور بوده است. رئیس جمهور ایران گفت که فاضل لاریجانی تلویحا به سعید مرتضوی گفته بود که اگر شخص مذکور او را به عنوان مباشر خود تلقی کند، او خواهد توانست با توجه به نفوذ برادرانش مشکلاتی را که معمولا برای فعالیت های اقتصادی پیش می آید حل کند.

روایت "خراسان" از جلسه جنجالی مجلس

روزنامه خراسان نوشت: جلسه استيضاح عبدالرضا شيخ الاسلامي که به دليل اصرار دولت بر ابقاي سعيد مرتضوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي برگزارشد، بيش از 6 ساعت وقت جلسه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به خود اختصاص داد؛ جلسه بعداز ظهر که به خاطر پخش فيلمي توسط رئيس جمهور از نشستي بين فاضل لاريجاني (برادر رييس مجلس ) و سعيد مرتضوي و سخنان احمدي نژاد که با پاسخ مبسوط علي لاريجاني همراه بود به جلسه جنجالي بدل شدکه به سرعت به خبر اول رسانه هاي خارجي از جمله بي بي سي و راديو فردا تبديل گرديد.

۱۳۹۱ بهمن ۱۳, جمعه

بعلت خودکفایی در سال جهاد اقتصادی، مازاد رهبر مقوایی صادر می شود.


درباب آمدن ابلیس با هواپیمای ایرفرانس از نوفل لوشاتو به تهران

به مناسبت آمدن  خمینی به ایران

و آنگاه ابلیس را دیدند که درلباس شیخان درهواپیما یی اندر شد و ابلیس نیک میدانست که جز حق تعالی و چند تن از نزدیکانش هیچکس نداند ک
ه او که بوده و از کجا پیدا شده و نه گذشته اش برکسی معلوم آید و نه آینده اش . پس به آرامی برصندلی جلوس کرد و کاسه لیسان و چاپلوسان برگردش حلقه زدند...
خبرنگارانی از همه عالم دراطرافش بودند و ابلیس با چهره ای دژم ، زمخت و عبوس چون بخت النصر برجای نشسته بود و با هیچکس سخنی نمی گفت و اما دردرون خود شاد بود و به ریش جماعت همراه می خندید و بیاد آورد روزی را که خدای عزوجل اورابه گناه دوست نداشتن آدم ار بهشت براند و او پیمان بست که انتقام از نسل آدم بستاند و هرجا که اورود آسوده اش نگذارد و اینک فرصتی شگرف بود تا به وعده خود وفا کند و آنچنان دماری از روزگار بندگان خد ا درآورد که درهیچ کجا و هیچ حاکم جابری نکرده باشد . و پس آنگاه از جماعت چاکران کسی به نزدش آمد و اورا امام خویش خواند و پرسید که آیا او بعد از سالیان دوری از سرزمین موعود دربازگشت چه احساسی دارد ؟ و ابلیس ترشرو وبا چشمانی شربار و خشماگین پاسخ داد که <<هیچ>> و این تنها کلام او بود درتمام طول راه
.د رجامه شیخ گشت پنهان شیطان
تا بلکه بگیرد انتقام از انسان
پرسید کسی که شیخ احساس تو چیست
غرید که هیچ و کس ندانست چه سان
و کاسه لیسان و ابلیس بچه گان گفتند که کلامی بس متعالی بوده است و از جن و انس تا کنون کسی چنین مختصر و موجز احساساتش را شرح ننموده است . و آنگاه کلامش را شاعران و ادیبان بسیاری به تعبیر برنشستند و گفتند که هرحرف آن هزار معنا دارد وباید تمام لغاتی را که در زبان های عربی و پارسی با ها آغاز میشود و درخود یا و چ را مستتردارد بیابند و پس از تحقیق بسیار به کلمات هراس و هرمله و هرزه و هلاهل رسیدند و یاوه و یوغ و چرک و چلغوز و چرند و چادر و گفتند که از ترکیب همه اینها احساس شیخ بیرون آید و اما عارفی جهان بین بود که درمعنای هیچ بسیار جستجو کرد و گفت که خداوند گار درسینه ابلیسان قلب ننها ده است و ابلیس را هیج احساس نیست و چون بگوید که هیج معنا همان هیج باشد و لاغیر
و بندگان خدا فرش سرخ بگسترانده بودند و به طمع پیشبازی روح خدا ( نامی که ابلیس برخود نهاده بود) فوج فوج به قبرستان ( که اولین جایگاه جلوس ابلیس بود ) داخل شدند ورنج بسیار ببر د ند در آن روز که بخصوص برای قضای حاجت صفی بود بطول چند هزار . و نه هیچ غذایی بود برای رفع جوع و فاصله های زیادی را با پای پیاده پیمودند و ابلیس درقبرستان دروغ های بسیار بگفت .
و همانطور که خدواند عز ووجل درقرآن کریم فرموده بود آنانی که فریب ابلیس را خوردند به عذاب اند ر سازد . ابلیس بچگان درسرزمین موعود حاکم شدند وبسیار بکشتند و بسوزاندند و به زنجیر کشیدند و جنگ و ویرانی و درد و بلا و تباهی به ارمغان آورند و درتاریخ ها نگاشتند که اگر آن قوم ابلیس را درلباس شیخ و گرگ را درلباس میش شناخته بودند این چنین خواری و ذلت درنیفتاده بودند
درجامه هرشیخ ببین شیطانی
هشدار که بس گرگ شود چوپانی
چو ن چشم ببندی به حقایق بینی
               درآتش مکر سوخته خلقانی                                                                              

"در میان نگاه شهوت آلود پسران و نگاه پر مهر امام زمان"! (تصویر)


اطلاعیه وزارت اطلاعات ایران در مورد بازداشت خبرنگاران


وزارت اطلاعات ایران روزنامه نگارانی را که اخیرا بازداشت شده‌اند، اعضای یک "شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار" معرفی کرده که توسط بی‌بی‌سی اداره می‌شده است.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات که درروز چهارشنبه ۱۱ بهمن (۳۰ ژانویه) منتشر شده، آمده است: "این شبکه توسط سازمان عملیات روانی دولت انگلیس (موسوم به بی‌بی‌سی) با بهره برداری از تجارب مقطع فتنه ۸۸ احداث و با همکاری چند دولت غربی اداره می شد".
وزارت اطلاعات می‌گوید که بازداشت‌شدگان مرتبط با این "شبکه" ماه ها تحت نظر مأموران وزارت اطلاعات بوده اند و احتمال بازداشت افراد جدید هم وجود دارد.
بی‌بی‌سی با صدور بیانیه ای کلیه اتهامات مطرح شده توسط وزارت اطلاعات را تکذیب کرده و آنها را کاملا بی اساس خوانده است.
بی‌بی‌سی همچنین می گوید که هرگز با روزنامه نگاران بازداشت شده هیچگونه رابطه کاری نداشته است.
امروز روزنامه نگار دیگری به نام علی دهقان هم بازداشت شده است.
محمد حسینی، وزیر ارشاد ایران هم امروز روزنامه نگاران بازداشت شده را به ارتباط با رسانه های خارج از ایران متهم کرده بود.
او گفت: "بعضی از افراد بازداشت شده ندانسته و ناخواسته در مسیری نادرست قرار گرفتند... افراد دیگری طرح ریزی کردند و این روزنامه‌نگاران و خبرنگاران که اطلاعات درستی نداشتند، در این مسیر فعالیت کرده‌ اند به تصور این‌که وظیفه اطلاع رسانی و خبری خود را انجام می دهند".
مأموران امنیتی ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ۱۴ روزنامه نگار ایرانی را بازداشت کردند. تعدادی از این روزنامه نگاران با حضور مأموران امنیتی در دفاتر چهار روزنامه و یک هفته‌نامه بازداشت شدند.
این بازداشت ها انتقاد سازمان های بین‌المللی از جمله دیدبان حقوق بشر، خبرنگاران بدون مرز و انجمن نی در افغانستان را برانگیخت. دولت های بریتانیا و فرانسه هم این بازداشت‌ها را محکوم کردند.
میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی و علی دهقان از جمله روزنامه نگارانی هستند که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.
مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد.

شیرین عبادی: بازداشت‌ها جو ارعاب را تقویت می‌کنند


شیرین عبادی، مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل، در نامه ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در وضعیت حقوق بشر در ایران، نسبت به بازداشت‌های اخیر روزنامه نگاران در ایران اعتراض کرده است.
خانم عبادی در نامه خود نوشته: "ماموران امنیتی با دستگیری‌های گسترده خبرنگاران و طرح اتهامات واهی، سعی دارند تا هر چه بیشتر، جو ارعاب را تقویت کنند و مانع از اطلاع رسانی آزاد شوند."
وی در این نامه بازداشت‌ها را "بدون رعایت قوانینی که دولت ایران تصویب کرده" دانسته و گفته آنها "بدون ارائه حکم و به صورت خودسرانه" بوده اند. وی همچنین به دسترسی نداشتن بازداشت شدگان به وکیل اشاره کرده است.
ماموران امنیتی ایران در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ۱۴ روزنامه نگار ایرانی را بازداشت کردند.
پیشتر روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) وزارت اطلاعات ایران در بیانیه ای روزنامه نگاران بازداشتی را اعضای یک "شبکه رسانه ای متصل به اردوگاه رسانه ای استکبار" معرفی کرده بود که توسط بی‌بی‌سی اداره می‌شده است.
بی‌بی‌سی اما با انتشار بیانیه ای کلیه اتهامات مطرح شده توسط وزارت اطلاعات را تکذیب کرده و آنها را کاملا بی اساس خوانده است.
میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی و علی دهقان از جمله روزنامه نگارانی هستند که در حال حاظر در بازداشت به سر می‌برند.
مطهره شفیعی نیز از بازداشت شدگان بود که بعدا آزاد شد.
روز چهارشنبه علی دهقان، یک روزنامه نگار دیگر نیز بازداشت شد.
این بازداشت‌ها انتقاد سازمان‌های بین المللی و برخی از دولت‌های غربی را برانگیخته است.
عده ای از روزنامه نگاران ایرانی نیز با انتشار بیانیه ای به بازداشت همکاران خود در ایران اعتراض کرده و خواهان آزادی آنها شده اند.


'فتنه شام'؛ نگاه نهادهای ایرانی به بحران سوریه


نفوذ ایران در سوریه، آنچنانکه این روزها از آن سخن گفته می شود، محدود به نفوذ وکمک های نظامی نمی‌شود. این نفوذ، برآیند سه دهه فعالیت مجموعه‌ای از نهادهای دیپلماتیک، اقتصادی، عام المنفعه، سیاسی-عقیدتی، فرهنگی و البته نظامی، اطلاعاتی است.
جمهوری اسلامی ایران، بحران دو ساله سوریه را "فتنه شام" خوانده است. این را مجتبی حسینی، نماینده آیت الله خامنه ای، رهبر ایران در بحران سوریه طی نشستی درباره تحولات سوریه در قم عنوان کرد. مجتبی حسینی، دفتر آیت الله خامنه ای در سوریه را به عنوان یکی ازمهمترین ارکان نفوذ ایران در سوریه اداره می‌کند.
یکی از حوزه‌های فعالیت دفتر آیت الله خامنه ای و نماینده او در سوریه، ارتباط با ائمه جمعه و مبلغین شیعی (اغلب علوی) است. در همین چارچوب، همزمان با افزایش فشار مخالفان عمدتا سنی بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، دفتر آیت الله خامنه‌ای در سوریه، نشستی را با ائمه جمعه و مبلغان شیعی –علوی در دمشق بر گزار کرد. نشستی که با حضور نماینده رهبر ایران و سفیر این کشور برگزار شد.
نماینده آیت الله خامنه‌ای در سوریه همانند رهبر ایران معتقد است که بحران سوریه، فتنه‌ای با هدف تفرقه مذهبی است که از سوی غرب و دشمنان سوریه مدیریت و اجرا می‌شود .در چارچوب این دیدگاه او اواسط دی ماه، نگرش خود به تحولات سوریه را در نشستی تحت عنوان "فتنه شام و راهبرد مقاومت" تشریح کرد.
با وجود برگزاری چنین نشست‌هایی درایران و سوریه، به دلیل در اکثریت بودن اهل سنت در سوریه و رویکرد انتقادی بسیاری از روحانیون سنی مذهب نسبت به حکومت، امکان بازی موثر دفتر آیت الله خامنه ای در سوریه نسبت به گذشته محدودتر شده است.
در مورد حضور نظامی ایران در سوریه نیز، آمریکا و اتحادیه اروپا، این کشور را متهم کرده‌اند که فعالانه از سرکوب مردم معترض در سوریه حمایت می‌کند.
مخالفان دولت سوریه هم می‌گویند نیروهای سپاه قدس (نیروی برون مرزی سپاه پاسداران ایران) در سازماندهی و اجرای عملیات نظامی علیه مخالفان و معترضان مستقیما حضور دارد.
ایران این اتهام‌ها را رد می‌کند.
سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، سپتامبر سال پیش حضور تعدادی از نیروهای سپاه قدس در سوریه را تأیید کرد اما گفت که این حضور به معنای حضور نظامی نیست.

کمیته امداد امام خمینی: نفوذ با توزیع کالا و خدمات



کمیته امداد یکی دیگر از نهادهای نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه است که این نفوذ را از طریق توزیع مستقیم پول و ارائه خدمات اقتصادی و اجتماعی بین مردم فقیر سوریه به دست می آورد و اعمال می‌کند.
شمار جمعیت تحت پوشش این کمیته در سوریه به درستی معلوم نیست اما طبق آماری که سایت رسمی کمیته امداد امام خمینی ارائه داده است، تا پایان سال ۱۳۸۹ تعداد ۲۴۷۶ خانوار سوری با جمعیت ۹۳۳۸ نفر تحت پوشش کمک های این کمیته بوده‌اند.
افرادی که تحت پوشش این کمک‌ها قرارمی‌گیرند، عمدتا اقشار فقیر و آسیب پذیر از جمله خانواده زندانیان، افراد بی سرپرست و مهاجر، افراد کم بضاعت، ایتام و زنان مطلقه هستند.
این خدمات در زمینه‌های مختلف درمانی، فرهنگی، کمک ازدواج، کمک به تعمیر و ساخت مسکن و اهدا وام‌های قرض الحسنه در روستاها و شهرهای مهم سوریه از جمله دمشق، حمص، درعا، حماه، حلب و دیر الزور صورت می‌گیرد.
ایران امیدوار بوده که از طریق اعطای این کمک ها، نوعی نفوذ اجتماعی را در کنار نفوذ سیاسی به دست آورد. اگر چه، عمق و ماندگاری این نوع نفوذ و نیز امکان استفاده عملی ایران از نفوذ کمیته امداد در بین مردم فقیر سوریه به نفع تهران و حکومت مورد حمایت ایران در دمشق به طور دقیق مشخص و قابل سنجش نیست.















ابراز نگرانی کاترین اشتون از بازداشت روزنامه‌نگاران در ایران


کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز، پنجشنبه ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن) با انتشار بیانیه‌ای از گزارش‌های مربوط به موج جدید بازداشت روزنامه‌نگاران، سردبیران و حمله به دفتر پنج روزنامه در ایران ابراز نگرانی کرد.
خانم اشتون همچنین گفت مطلع شده که خانواده‌های خبرنگاران بی‌بی‌سی فارسی که در ایران زندگی می‌کنند، به واسطه مطالب افترا آمیزی که در مورد این روزنامه‌نگاران در ایران مطرح شده، تحت آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.
در بخشی از بیانیه خانم اشتون آمده است: به نظر می‌رسد این اعمال رعب و تهدید با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد، به ویژه با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، این وضعیت نگران کننده است.
خانم اشتون همچنین گفته است حق برخورداری از آزادی بیان و نیز حق افراد برای جستجو، دریافت و به اشتراک‌‌گذاری اطلاعات از جمله حقوق بنیادین بشر است که جامعه بین‌المللی آن را به رسمیت شناخته و ایران نیز با امضای منشور حقوق بشر متعهد به احترام و حمایت از آن شده است.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده: خانم اشتون خواستار آن شده که مقام‌های ایرانی به طور کامل این موارد را بررسی و اتهامات مطرح شده علیه روزنامه‌نگاران را روشن کنند.
ماموران امنیتی ایران از روز یک‌شنبه این هفته (۸ بهمن) در موج جدیدی از دستگیری‌ها ۱۶ نفر از روزنامه‌نگاران ایرانی را بازداشت کرده‌اند.
وزارت اطلاعات ایران روز چهارشنبه (۱۱ بهمن) در بیانیه ای روزنامه‌نگاران بازداشتی را اعضای یک "شبکه رسانه ای متصل به اردوگاه رسانه ای استکبار" معرفی کرد که توسط بی‌بی‌سی اداره می‌شده است.
بی‌بی‌سی با انتشار بیانیه ای کلیه اتهامات مطرح شده توسط وزارت اطلاعات را تکذیب کرده و آنها را کاملا بی اساس خوانده است.
ریحانه طباطبایی، میلاد فدایی اصل، سلیمان محمدی، ساسان آقایی، نسرین تخیری، جواد دلیری، امیلی امرایی، نرگس جودکی، صبا آذرپیک، پوریا عالمی، پژمان موسوی، اکبر منتجبی، کیوان مهرگان، حسین یاغچی، فاطمه ساغرچی و علی دهقان از جمله روزنامه نگارانی هستند که در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.
از این میان، خانم ساغرچی، ویراستار پایگاه خبری جماران، شنبه (هفت بهمن)٬ بازداشت شده بود. وی قبلا مدیر کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک بود.
مطهره شفیعی، دبیر سرویس سیاسی روزنامه آرمان نیز همراه با دیگر روزنامه‌نگاران در روز یک‌شنبه بازداشت شده بود که بعدا آزاد شد.
این بازداشت‌ها انتقاد سازمان‌های بین المللی و برخی از دولت‌های غربی را برانگیخته است.
حدود ۲۰۰ روزنامه نگار ایرانی نیز با انتشار بیانیه ای به بازداشت همکاران خود در ایران اعتراض کرده و خواهان آزادی آنها شده اند.